2018-01-16, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
På kärnämnen, ja. När jag läste Komvux på distans var det bara att kolla upp alla svaren på nätet samt nån uppsats m.m. liknande skit. Så du ljuger rakt av för att försvara dig, så knäckt är du. Skärp dig, till slut kommer det inte finnas någon kvar som kan hjälpa dig.

Är du så trög att du tror att lärare sätter betyg utan övervakade prov? Det är övervakade prov på ALLA kurser! Du måste vara svagbegåvad med tanke på dina konstiga och världsfrånvända kommentarer!
Senast redigerad av tgbtgb 2018-01-16 kl. 15:48.
Citera
2018-01-16, 15:46
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgbtgb
Hjälp mig tyda detta testresultat som jag har gjort på psyket.Herre gud är jag svagbegåvad? Vad betyder dessa ord?

WAIS-IV, 10 ordinarie deltest: Hela skalan: 73-85 indexpoäng (78), percentil 7 = klart under genomsnittet General Ability Index: 77-89 indexpoäng (82), percentil 12 =klart under genomsnittet Verbal funktion: 82-97 indexpoäng (89), percentil 23 = genomsnittets nedre del - Likheter: 9 - Ordförråd: 10 - Information: 5 Perceptuell funktion: 74-88 indexpoäng (80), percentil 9 = klart under genomsnittet - Blockmönster: 7 - Matriser: 4 - Visuella pussel: 9 Arbetsminne: 73-88 indexpoäng (79), percentil 8 = klart under genomsnittet - Sifferrepettion: 6 - Aritmetik: 7 Snabbhet: 73-85 indexpoäng (76), percentil 5 = klart under genomsnittet - Symbolletning: 5 - Kodning:6 Det finns en signifikant skilllnad mellan HS och GAI på signifikansnivå .15. I övrigt en relativt jämn profil mellan index, men mer ojämn inom index. Ordförråd och Visuella pussel utgör signifikan starka deltest, medan Matriser utgör ett signifikant svagt deltest.

Enligt tester är du svagbegåvad, men du är ju en person, inte ett testresultat. Upp till bevis och visa världen att du minsann är kapabel och kan nå framgång, vad ett test än säger.
Citera
2018-01-16, 15:49
Medlem
ArchJews avatar
Du man uttrycka dig väl. Alldeles för väl för att få ett sådant dåligt resultat. Förmodligen har du bara haft en dålig dag.

Detta är enbart personlig empiri, så ta det för vad det är värt. Jag hade 50 lägre i intelligenskvot när jag var extremt trött. Så dagsformen påverkar, i vart fall mig, extremt mycket.
Citera
2018-01-16, 15:49
Medlem
junks avatar
Citat:
Är du så trög att du tror att lärare sätter betyg utan övervakade prov? Du måste vara svagbegåvad med tanke på dina konstiga och världsfrånvända kommentarer!

Men nu är det ju du som har svag begåvning och du har dessutom bevis för att det är så det ligger till, varför anklagar du nu andra att ha det?
Citera
2018-01-16, 15:50
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Ok, ska försöka förklara så att du förstår.

Det finns forskning som visar på både låg & hög IQ hos personer med adhd.

Dock har den senaste forskningen visat att IQ inte har någon koppling till adhd (eller tvärtom).

Därför länkade jag till lite sidor som visar just detta. Ok?!

Så du menar att det finns forskning som visar att personer med ADHD uppvisar en IQ högre än snittet för övrig befolkning? Jag har som sagt svårt att tro det. Samtidigt hävdar du att det finns forskning som visar motsatsen och att den senaste forskningen visar på noll korrelation.

Menar du å andra sidan att forskning visar att det är möjligt för en person med ADHD att ha hög intelligens så får jag nog nöja mig med att dra på smilbanden bara. Snitt är vad som är av intresse, inget annat, vilket är varför forskning överhuvudtaget aldrig skulle bedrivas på det viset.

Du länkade inte till någon studie överhuvudtaget, vilket är varför jag ignorerade dina länkar. Hänvisar du till studier så får du också se till att länka till sagda studier, annars kan man inte ta dig seriöst.
Citera
2018-01-16, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArchJew
Du man uttrycka dig väl. Alldeles för väl för att få ett sådant dåligt resultat. Förmodligen har du bara haft en dålig dag.

Detta är enbart personlig empiri, så ta det för vad det är värt. Jag hade 50 lägre i intelligenskvot när jag var extremt trött. Så dagsformen påverkar, i vart fall mig, extremt mycket.

Dina ord värmer. Tack! Mitt största problem är min sociala fobi. Jag klarar inte av att en människa sitter och stirrar på mig när jag ska tänka. Det står helt still i mitt huvud då.
Citera
2018-01-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Men nu är det ju du som har svag begåvning och du har dessutom bevis för att det är så det ligger till, varför anklagar du nu andra att ha det?

För att vederbörande kommer med korkade kommentarer som är rena lögner och personen är bara ute efter att provocera och kränka.
Citera
2018-01-16, 15:57
Medlem
ArchJews avatar
Citat:
Dina ord värmer. Tack! Mitt största problem är min sociala fobi. Jag klarar inte av att en människa sitter och stirrar på mig när jag ska tänka. Det står helt still i mitt huvud då.

Har du testat KBT?
Citera
2018-01-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArchJew
Har du testat KBT?

Ja, men inte för min sociala fobi dock. Alltså för ett annat tillstånd. Helst värdelöst var det.
Citera
2018-01-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Att du läser på komvux är väl en ganska tydlig indikator att du är efterbliven i mening. Där samlas samhällets bottenskrap med storslagna drömmar - och det blir nästan skit av er samtliga.

Testet bekräftar även min tes.

Att läsa på komvux säger inget om en persons intelligens. Jag har en syster som blev mobbad under gymnasiet. Hon fick dåliga betyg, inte för att hon är dum i huvudet, utan för att hon mådde dåligt. Hon har läst upp sina betyg och hon har lyckats i livet. Det finns många liknande historier.

Däremot kan man fråga sig om du är smått efterbliven som kommer med konstiga teser och allmänt korkade inlägg, baserat på nonsens.
Senast redigerad av stifmeister89 2018-01-16 kl. 16:17.
Citera
2018-01-16, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Att läsa på komvux säger inget om en persons intelligens. Jag har en syster som blev mobbad under gymnasiet. Hon fick dåliga betyg, inte för att hon är dum i huvudet, utan för att hon mådde dåligt. Hon har läst upp sina betyg ocg hon har lyckats i livet. Det finns många liknande historier.

Däremot kan man fråga sig om du är smått efterbliven som kommer med konstiga teser och allmänt korkade inlägg, baserat på nonsens.

Bra inlägg av dig. Vem som helst förstår att det du skriver är rätt. Personen verkar bara vara extremt bitter och fördomsfull.
Citera
2018-01-16, 16:18
Medlem
Vad var ens meningen med tråden. Du uppskattar ju endast folk som lyfter upp dig och din egen utgångspunkt är ju att du är "en intelligent tjej". Alla som ger ett svar du ej gillar är uppenbarligen dumma i huvudet trotts att du är den som har resultaten på det.

Komvux är inte svårt, och nej alla prov är inte lärarövervakade så du ljuger rakt av dessutom. Jag satt med på ett fysikprov på distans häromdagen och det är skrattretande lätt att få fram rätt svar utan mer än en veckas förberedelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in