Citat:
Ursprungligen postat av
BurtMunro
Länge sedan jag gjorde något IQ-test men nog verkar tillvägagångssättet lite märkligt med en person som sitter och iakttagtar hela tiden. Såvida man inte är ute efter att mäta någon form av stresstålighet eller social fobi/motsvarande.
Oavsett resultatet av testet så har du ju visat att med disciplin och vilja klarar av gymnasiet bra. Dock så är det stor skillnad på gymnasium och universitet när det gäller nivå. Men nu är det ju inte så att det är dit du siktar utan målet är att ta reda på om du har ADHD och/eller social fobi. Och därefter se till att få hjälp med dina problem.
Förstår att det är lite tungt att få ett dyligt testresultat. Men enligt min uppfattning så håller inte tillvägagångssätt och delgivande av resultat inte rimlig proffsisionell nivå.
Jag tycker det är rimligt att du ställer några frågor om de anser att sättet att bara delge dig ett testresultat utan muntlig feedback är ett seriöst sätt att bete sig. Alternativt ställa dessa frågor till vederbörandes chef. Helst i lugn ton...
Mvh
Burt
Tack för dina vänliga ord.
Jag kopierade testresultat från 1177 (alltså journaler på nätet)
Har flera gånger frågat psykologen kring resultaten, men hon vägrar säga någonting
förrän allt är klart. Hon vet dock att jag alltid läser hennes journaler digitalt. Det är
traumatiserande att läsa om detta trots att jag vet att jag inte är svagbegåvad. Jag får
ofta höra att jag är en intelligent tjej av folk.
Förutom min sociala fobi så är jag extremt obekväm med henne som person. Hon gör mig
illa till mods. Jag har ångestsjukdomar och hon förvärrar dom genom sitt kyliga beteende.