2018-01-16, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Här ser vi hur jobbigt det kan bli med människor som har dålig läsförståelse. Det finns studier som visar att folk med ADHD har lägre iq. Jag har ju redan skrivit ett inlägg om det, måste man förklara allting 100 gånger för er?

Lägg ner din respektlösa ton mot folk i tråden. ADHD har ingen koppling till intelligens. Du är uppenbart okunnig så lägg ner.
Citera
2018-01-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Då tycker jag att du ska framföra det till henne. Klarar hon inte att ta till sig det, och/eller inte gör något åt det, så byt i så fall psykolog.

Det har jag extremt svårt att tro faktiskt. Men du får gärna länka till en sådan studie.

Jag har redan framfört mycket allvarlig kritik. Tyvärr är psykologen kvar. Vill bara bli klar med utredningen så att jag slipper henne.
Citera
2018-01-16, 15:07
Medlem
IQ-tester ska tas med en rejält nypa salt överlag. Det kvittar ju om du har 150 i IQ eller 50, det som spelar roll är vad du gör med det. Du verkar ju jobba på bra och klara av att få bra betyg i skolan, fortsätter du så kommer du garanterat klara av att göra ett bra jobb eller skaffa dig en bra högre utbildning också.

Enda gången man överhuvudtaget behöver fundera på sin IQ och begåvning är om man märker att man har väldigt svårt att klara av och förstå saker, vilket du inte verkar ha.

Så skit i det testresultatet, eller be att få göra om det ifall resultatet stör dig. Det riktiga testet är livet och som sagt - klarar du det bra kvittar det fullständigt vad ett test säger.
Citera
2018-01-16, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Att du läser på komvux är väl en ganska tydlig indikator att du är efterbliven i mening. Där samlas samhällets bottenskrap med storslagna drömmar - och det blir nästan skit av er samtliga.

Testet bekräftar även min tes.

Jag har gått gymnasiet också med helt normala betyg, så lägg ner din vidriga attityd.
Citera
2018-01-16, 15:10
Avslutad
Varför gjordes IQ-testet över huvud taget?
Citera
2018-01-16, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
IQ-tester ska tas med en rejält nypa salt överlag. Det kvittar ju om du har 150 i IQ eller 50, det som spelar roll är vad du gör med det. Du verkar ju jobba på bra och klara av att få bra betyg i skolan, fortsätter du så kommer du garanterat klara av att göra ett bra jobb eller skaffa dig en bra högre utbildning också.

Enda gången man överhuvudtaget behöver fundera på sin IQ och begåvning är om man märker att man har väldigt svårt att klara av och förstå saker, vilket du inte verkar ha.

Så skit i det testresultatet, eller be att få göra om det ifall resultatet stör dig. Det riktiga testet är livet och som sagt - klarar du det bra kvittar det fullständigt vad ett test säger.

Tusen tack för ett jättebra inlägg!

Du har helt rätt i det du skrivit!
Citera
2018-01-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgbtgb
Jag läste alla kurser genom distansstudier (förutom ett ämne) vilket är mycket svårare än vanlig undervisning.

Skitsnack. Det är svårare att klara en fysisk kurs p.g.a. att det är salstentor och man inte har tillgång till nätresurser för att uppnå önskat resultat.

Citat:
Har läst att ADHD inte har någonting med intelligens att göra så du har fel där.

Det finns som sagt studier som visar att folk med ADHD ligger ca 10 poäng under snittet, vilket jag också påvisade i förhållande till indexpoängen och ditt resultat.

Citat:
Eftersom det var psykiskt påfrestande att ha psykologen stirrandes framför mig så gav jag upp väldigt snabbt för att slippa den psykiska stressen. Detta är även ett symtom på ADHD, precis som du skrev.

Tror inte ett skit på det där med social fobi. Då hade du ju inte orkat sitta där över huvud taget. Du använder situationen som en ursäkt för att du skäms för att du har ADHD. Du erkänner ju själv att du gav upp. Är det inte just så ADHD fungerar?
Citera
2018-01-16, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Varför gjordes IQ-testet över huvud taget?

Eftersom jag gör en ADHD-utredning. Det ingår alltid.
Citera
2018-01-16, 15:14
Medlem
Citat:
Lägg ner din respektlösa ton mot folk i tråden. ADHD har ingen koppling till intelligens. Du är uppenbart okunnig så lägg ner.

Du är ju per definition lika svagbegåvad som en bushman så jag tycker inte du ska säga till mig vad jag ska och inte ska göra. Förstår du hur jag tänker då?

ADHD har bevisad koppling till iq. Det finns flera studier. Annars kan du ju förklara varför du jämförs med indexpoäng under 85! Läs mina inlägg en gång till, din otacksamma slyna.
Citera
2018-01-16, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Skitsnack. Det är svårare att klara en fysisk kurs p.g.a. att det är salstentor och man inte har tillgång till nätresurser för att uppnå önskat resultat.

Det finns som sagt studier som visar att folk med ADHD ligger ca 10 poäng under snittet, vilket jag också påvisade i förhållande till indexpoängen och ditt resultat.

Tror inte ett skit på det där med social fobi. Då hade du ju inte orkat sitta där över huvud taget. Du använder situationen som en ursäkt för att du skäms för att du har ADHD. Du erkänner ju själv att du gav upp. Är det inte just så ADHD fungerar?

Är du helt pantad, eller? Man skriver prov på skolan även när man läser distans! Vid distansstudier så skriver man prov på hela kursen vid endast ett tillfälle. Vid vanlig undervisning så delas det upp på flera tillfällen. Detta säger en hel del. Därtill så har man ingen som undervisar, utan man får klara sig helt själv. Vem som helst fattar att detta är mycket svårare, men du verkar däremot inte ha alla hästar i stallet.
Citera
2018-01-16, 15:18
Medlem
Citat:
Är du helt pantad, eller? Man skriver prov på skolan även när man läser distans! Vid distansstudier så skriver man prov på hela kursen vid endast ett tillfälle. Vid vanlig undervisning så delas det upp på flera tillfällen. Detta säger en hel del. Därtill så har man ingen som undervisar, utan man får klara sig helt själv. Vem som helst fattar att detta är mycket svårare, men du verkar däremot inte ha alla hästar i stallet.

På kärnämnen, ja. När jag läste Komvux på distans var det bara att kolla upp alla svaren på nätet samt nån uppsats m.m. liknande skit. Så du ljuger rakt av för att försvara dig, så knäckt är du. Skärp dig, till slut kommer det inte finnas någon kvar som kan hjälpa dig.
Citera
2018-01-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Då tycker jag att du ska framföra det till henne. Klarar hon inte att ta till sig det, och/eller inte gör något åt det, så byt i så fall psykolog.

Det har jag extremt svårt att tro faktiskt. Men du får gärna länka till en sådan studie.

Jag skrev att adhd inte har något med intelligens att göra.
https://anhoriga.ifokus.se/discussions/4e6dae8a88f4725175012c29-adhd-hos-vuxna
http://attention.se/npf/information-barn/om-adhd/
https://www.healthline.com/health/adhd/iq-adhd
https://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Adhd/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här