2018-01-16, 14:14
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Texten på linkedin är borttagen

Närå.......
Citera
2018-01-16, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Det KAN finnas något myndigheterna kan lära sig, självklart ska det inte hamna i läroboken. Tänker på berörda myndigheter
Eftersom den jag svarade anser att polisens arbete i stort sett är onödigt om vi runt om inte får reda på vad och varför detta hände..
Självklart vill vi veta men vi har ingen rätt att kräva det

Jo, visst vill vi veta. Människan är av naturen nyfiken. Men jag som anhörig skulle inte vilja se att min son/dotter och deras familj, i ett sånt här läge, låg helt skyddslösa ute i tabloiden med alla detaljer ur deras liv. De kan inte försvara sig, inte förklara sig - helt utlämnade till allmänhetens fördömande. Nej, det hade jag inte velat.
Citera
2018-01-16, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo, visst vill vi veta. Människan är av naturen nyfiken. Men jag som anhörig skulle inte vilja se att min son/dotter och deras familj, i ett sånt här läge, låg helt skyddslösa ute i tabloiden med alla detaljer ur deras liv. De kan inte försvara sig, inte förklara sig - helt utlämnade till allmänhetens fördömande. Nej, det hade jag inte velat.
Nej precis, polisen kommer möjligtvis berätta vem som utfört morden INDIREKTgenom att berätta vilka som mördats men inte hur det skedde.
Citera
2018-01-16, 14:22
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Undra vad detta var han berättade 😔
”Last time I met Oskar and we talked about his situation at home, I saw such a deep sorrow in his eyes”

Taget härifrån:

https://www.linkedin.com/pulse/tribute-oskar-henkow-eleonor-kristoffersson

Och undra när han berättade 🤔 precis innan jul 🤔
Citera
2018-01-16, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns ingen diagnos som heter "Kronisk trötthet" så vitt jag vet. Fast det kanske det gör. Men så vitt jag vet så är det ett symptom av många inom ganska många sjukdomar. När man hittar den sjukdomen kan man klassa den i en diagnos.

Jo det finns det Idiopatisk kronisk trötthet ( resv.för stavning) Finns att läsa här abg diagnoskriterier för ME :
http://me-foreningen.se/sjukdomen-kanada.php
Citera
2018-01-16, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kakapo
Jo det finns det Idiopatisk kronisk trötthet ( resv.för stavning) Finns att läsa här abg diagnoskriterier för ME :
ME = kroniskt trötthetssyndrom = sjukdom.
Kronisk trötthet = symtom som förekommer vid ganska många olika sjukdomar, syndrom och tillstånd.
Idiopatisk = orsakas av okänd faktor.
Citera
2018-01-16, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManOfHonor
Det verkar som svaret kommer i slutet av veckan.

Jag tror att båda flickorna led av en degenerativ neurologisk sjukdom och att även mamman var obotligt sjuk. Valet av avsluta familjemedlemmarnas liv var överenskommet och enligt föräldrarnas bedömning ett rationellt beslut. Jag tror också att det hittats dokumentation i bostaden där detta redovisas. Inga direkta fel har begåtts från varken vården, skolan eller socialtjänsten.

Den som lever får se. Mitt sista inlägg i den här tråden. Punkt slut.

Jodå fel har begåtts, skolan borde ha anmält, vården borde ha anmält etc. Dvs de som hade kontakt m familjen och visste om att de var i ngn form av kris/dåligt mående e dyl och som har skyldighet att anmäla enligt lag skulle ha gjort det. Tyvärr gjordes inte det. Nu är en vuxen och två barn dödade ....
Citera
2018-01-16, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakapo
Vad jag försöker belysa är att kronisk trötthet finns överallt, det gäller bara att hitta sjukdomen den är kopplad till för att få till ev rätt medicinering. Vet inte hur jag ska förklara, men jag misstänker att man försöker missförstå allt här.
Citera
2018-01-16, 14:38
Medlem
Jag undrar om inte flickorna kan ha varit deprimerade och deras depressionssymptom misstagits för en neurologisk sjukdom. Eftersom man inte kunnat hitta någon sådan sjukdom, ingen diagnos finns? Tonårshormonerna kan ha startat depressionerna, tillsammans med mammans cancersjukdom och föräldrarnas depressiva problem.

Watch for changes in behavior, such as:
Tiredness and loss of energy
•Insomnia or sleeping too much

•Changes in appetite — decreased appetite and weight loss, or increased cravings for food and weight gain
•Use of alcohol or drugs
•Agitation or restlessness — for example, pacing, hand-wringing or an inability to sit still
•Slowed thinking, speaking or body movements
•Frequent complaints of unexplained body aches and headaches, which may include frequent visits to the school nurse
•Social isolation
•Poor school performance or frequent absences from school
•Neglected appearance
•Angry outbursts, disruptive or risky behavior, or other acting-out behaviors
•Self-harm — for example, cutting, burning, or excessive piercing or tattooing
•Making a suicide plan or a suicide attempt

Causes

It's not known exactly what causes depression, but a variety of issues may be involved. These include:
•Biological chemistry. Neurotransmitters are naturally occurring brain chemicals that carry signals to other parts of your brain and body. When these chemicals are abnormal or impaired, the function of nerve receptors and nerve systems change, leading to depression.
•Hormones. Changes in the body's balance of hormones may be involved in causing or triggering depression.
•Inherited traits. Depression is more common in people whose blood relatives also have the condition.
•Early childhood trauma. Traumatic events during childhood, such as physical or emotional abuse, or loss of a parent, may cause changes in the brain that make a person more susceptible to depression.
•Learned patterns of negative thinking. Teen depression may be linked to learning to feel helpless — rather than learning to feel capable of finding solutions for life's challenges.

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/teen-depression/symptoms-causes/syc-20350985
Citera
2018-01-16, 14:43
Medlem
Jewishuncles avatar
Ja barnen förtjänadw verkligen inte detta.

Munschasensens svans by proxxyb eller hur den stavas är verkligen något oerhört äckligt. Ta sig rätten att använda en annan människa på det sättet.

Någon som kan siffrorna på komorbiditet mellan antisocial och munchasens by the proxyn?!
Citera
2018-01-16, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
Ja barnen förtjänadw verkligen inte detta.

Munschasensens svans by proxxyb eller hur den stavas är verkligen något oerhört äckligt. Ta sig rätten att använda en annan människa på det sättet.

Någon som kan siffrorna på komorbiditet mellan antisocial och munchasens by the proxyn?!
Men inget har bevisats att det är MBP!
Citera
2018-01-16, 14:46
Medlem
Jewishuncles avatar
Nä men kolla vad jag hittade oftast är det en underliggande diagnos som spelar in.

Ojjjj dåå

s://sv.m.wikipedia.org/wiki/Münchhausens_syndrom
Senast redigerad av Jewishuncle 2018-01-16 kl. 15:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in