2018-01-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Ja p*tte R*neberg (*=u) var ihop med Helenas syster U. Om du söker namnet på facebook så hittar du honom. Men det finns inte mycket där. Sonens instagram har lite mer "kondoleanser"

Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hittar den inte. Kanske borttagen? Hittar du den?

Jag har funderat på omständigheterna för PR:s död. Det diskuterades ganska ordentligt i tråden veckorna innan hans död om hur han blivit arresterad av en Polis p.g.a. ett stort antal sömntabletter han hade i en kasse. Bl.a. Theralen och Stilnoc. Han hävdade att han skulle till sina föräldrar och villa ha något att sova på medans han var där. Men den dos han tog med kan omöjligen användas under en helg. Möjligen om någon vill ha en dödlig utgång.

Sedan påträffas han död i sitt rum av sin son och den officiella dödsorsaken är hjärtsvikt. Det går inte att fastställa med säkerhet, men som regel skall särskilt försiktighet vidtagas vid behandling med Theralen vid hjärtbesvär. Patienter med hjärtsvikt eller förmaksflimmer skall helst inte behandlas med Theralen.

Är det någon som vet vad den verkliga dödsorsaken var. Han har ingen ålder då normalt hjärtsvikt uppstår. Fanns någon historia som spökade eller hade han medärvda mentala problem.
Citera
2018-01-13, 23:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Varför skulle jag ha hela inlägget med? Det var medvetet avkortat.

J-ens pratade med dig och nu kommer du kanske bli lite förvirrad men du är ingen riktig prinsessa! Tror du själv att han pratade om dig som prinsessa 😜

Jag ljuger inte om dig!

Jag kände PR flyktigt och jag lärde känna honom i samband med en händelse på Lockerud omkring ett år innan Helena försvann.

Han kom i sällskap med J-erker L-arsson men där var även fler av omnämnda i tråden.

Du, "Prinzezzan", som känner honom, låter det otroligt? Du vet ju vilka han umgicks med som ej kopplats till honom i tråden!?

Både "Prinzezzan" och Ugglan borde bli mer frikostiga med info och inte bara vänta på att själva få till sin egna lilla privata utredning.

Du, JAG delger tråden allt som jag vet och/eller kommer över.
Citera
2018-01-15, 19:36
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper
Jag har följt tråden sporadiskt i några år och detta blir mitt första inlägg i den här tråden.

Om påståendet att han skulle sanerat bilen invändigt med Klorin stämmer så är det givetvis mycket graverande för honom! Det finns inte en enda vettig förklaring till att välja just Klorin om det nu inte är så att man vill undanröja bevis. Rackhams rakkniv ni vet...

Rackham... och Ockham den röde.
Det påståendet är ett påstående.
Citera
2018-01-16, 08:44
Medlem
Förstår inte riktigt hur man kan sitta och " lita på en person som skickar privata PM ? i en annan tråd på FB Madelene Ekfalk satt som bekant den mgm och skrev flitigt. En skribent i tråden som även varit med i Missing P och sökt efter Madelene skrev i tråden och mgm fattade " tycke för denne person. Hon/Han fick långa PM av mgm där han gav sin egen lilla privata syn på Madelenes försvinnande, i sin tur så förmedlade denne hans PM i tråden. Hon vände alltså och nästan försvarade mgm mot människors frågor och anklagelser. En misstänkt människa som tar kontakt med en okänd" här och förklarar sin oskuld känns inte som om någon vikt ska läggas vid detta. Bakom en skärm någonstans i Sverige kan det vara vem som helst och som kan säga vad som helst? De flesta människor lever efter ordspråket ..... Vi människor gör allt för att rädda vårt eget skinn. säger inte att dessa PM och " samtal är skitsnack ? men någonstans måste man väl ändå tänka lite .
Citera
2018-01-16, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Förstår inte riktigt hur man kan sitta och " lita på en person som skickar privata PM ? i en annan tråd på FB Madelene Ekfalk satt som bekant den mgm och skrev flitigt. En skribent i tråden som även varit med i Missing P och sökt efter Madelene skrev i tråden och mgm fattade " tycke för denne person. Hon/Han fick långa PM av mgm där han gav sin egen lilla privata syn på Madelenes försvinnande, i sin tur så förmedlade denne hans PM i tråden. Hon vände alltså och nästan försvarade mgm mot människors frågor och anklagelser. En misstänkt människa som tar kontakt med en okänd" här och förklarar sin oskuld känns inte som om någon vikt ska läggas vid detta. Bakom en skärm någonstans i Sverige kan det vara vem som helst och som kan säga vad som helst? De flesta människor lever efter ordspråket ..... Vi människor gör allt för att rädda vårt eget skinn. säger inte att dessa PM och " samtal är skitsnack ? men någonstans måste man väl ändå tänka lite .

Kan du mer utveckla vad du är inne på?
Citera
2018-01-16, 13:02
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Kan du mer utveckla vad du är inne på?

Enda tolkningen som jag ser det, är Prinzezzans försvar av P.R. Hennes försvar bygger ju på P.M-kontakt som hon delgett tråden.
Citera
2018-01-16, 13:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen

Förstår precis kärnan i ditt resonemang - och den kärnan kan högst sannolikt appliceras även i den här tråden!
Citera
2018-01-16, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Han hade ingen son vad jag vet, och definitivt ingen som hade körkort! BW själv var som sagt ca 23 o 1/2 år vid försvinnandet, eller vad menar du med din fråga?

Dessa grabbar i bilen på Hällristningsvägen är väl att betrakta som typ nyckelvittnen, jag skulle nog förmoda att de blivit hörda mer än en gång o då inte bara per telefon, typ ganska ingående, eventuellt också som potentiella GM's.

Borde väl gå att få reda på vilka dessa vittnen är? Iallafall det ena om de nu stog parkerade utanför den enes bostad? Vi vet ju iallafall vad gatan heter så kanske går att använda någon form av uteslutningsmetod?!
Citera
2018-01-16, 14:48
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poolplasker
Borde väl gå att få reda på vilka dessa vittnen är? Iallafall det ena om de nu stog parkerade utanför den enes bostad? Vi vet ju iallafall vad gatan heter så kanske går att använda någon form av uteslutningsmetod?!
Dessa grabbar är jag jäkligt nyfiken på, tycker att dom kommit billigt undan i den här tråden!
Ett vittne har ju hört två mansröster bråka med Helena, och en bil har ju uppenbarligen funnits tillhanda inom en snäv tidsram.
Citera
2018-01-16, 15:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Dessa grabbar är jag jäkligt nyfiken på, tycker att dom kommit billigt undan i den här tråden!
Ett vittne har ju hört två mansröster bråka med Helena, och en bil har ju uppenbarligen funnits tillhanda inom en snäv tidsram.

Den officiella versionen är - så långt som jag har förstått det - att de satt i bilen och lyssnade på musik. Det var en ovanligt varm och lugn sommarkväll. Frågorna är: Hade de rutorna öppna eller stängda? Hur hög volym hade de på musiken? Alltså, kunde de ha hört något eller var de helt avskärmade från den omgivande miljön? Faktum är att vi inte vet vad de har sagt eller inte sagt i förhör - inte mer än att de såg den där ljusa bilen med avhugget bakparti komma körande fram och tillbaka.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-01-16 kl. 15:29.
Citera
2018-01-16, 15:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Sedan kan man fundera på det här med bilmodellen som killarna såg. PU har påstått i tråden att han ägde en Toyota Camry Sedan av 1986 års modell (eller var det av 1988 års modell, han skrev?). Kan vi överhuvudtaget lita på denna beskrivning eller hade han en annan modell (annat märke?) som eventuellt skulle ha kunnat vara inblandad?

Utöver Toyota Camry Sedan fanns också Toyota Camry Kombi. En sådan modell har ju onekligen vad som skulle kunna kallas för ett "avhugget bakparti" - även om man normalt brukar säga "Kombi". Men är det någon som minns/vet om Toyota Camry Liftback (V10) såldes i Sverige? Det är den modellen som visas i orange färg i den följande länken (https://www.google.se/search?q=toyota+camry+halvsedan+1986&tbm=isch&tbo= u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjDk9Cu1NzYAhVBCZoKHU U_AXkQsAQIKQ&biw=1920&bih=930#imgrc=lhFbAvbW5v7cOM :) Här kan vi ju i så fall tala om en modell med ett typ avhugget/avrundat bakparti.
Citera
2018-01-16, 20:38
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Sedan kan man fundera på det här med bilmodellen som killarna såg. PU har påstått i tråden att han ägde en Toyota Camry Sedan av 1986 års modell (eller var det av 1988 års modell, han skrev?). Kan vi överhuvudtaget lita på denna beskrivning eller hade han en annan modell (annat märke?) som eventuellt skulle ha kunnat vara inblandad?

Utöver Toyota Camry Sedan fanns också Toyota Camry Kombi. En sådan modell har ju onekligen vad som skulle kunna kallas för ett "avhugget bakparti" - även om man normalt brukar säga "Kombi". Men är det någon som minns/vet om Toyota Camry Liftback (V10) såldes i Sverige? Det är den modellen som visas i orange färg i den följande länken (https://www.google.se/search?q=toyota+camry+halvsedan+1986&tbm=isch&tbo= u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjDk9Cu1NzYAhVBCZoKHU U_AXkQsAQIKQ&biw=1920&bih=930#imgrc=lhFbAvbW5v7cOM :) Här kan vi ju i så fall tala om en modell med ett typ avhugget/avrundat bakparti.

Camry Liftback är sluttande baktill, men är inte avrundad med välvd bakruta, Camryn var ju en rätt kantig bil.

Jag tror att Camry fanns som Liftback, eller som Halvkombi som vi säger i Sverige. Men den var nog inte lika vanlig som sedanen. Sverige var dock redan då ett typiskt ”kombiland.” Och Mercedes började först under sent 70-tal bygga kombibilar.

Liftback, hatchback, halvkombi, kombikupé, och kombisedan är i stort sett samma sak. Olika tillverkare använder olika benämningar. Det är en bil med en sluttande lucka baktill. Precis som med en vanlig kombi så är bagageutrymmet inte skilt från kupén.

Dessa benämningar är inte ”skyddade” utan används lite hur som helst.

Kombibilar benämns som kombi, stationsvagn, herrgårdsvagn, Estate, Estate Wagon m.m.
Senast redigerad av Pajosv 2018-01-16 kl. 20:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in