2018-01-15, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Men vi är inte anställda på DN, vi måste väl få spekulera lite här i tråden. Komplettera DN och jurymedlemmarna lite!
Ja men ljug är ju ljug. Vi kan fantisera ihop "sagor" om att PM är den värsta seriemördaren i Skandinaviens i historia.Som i Quick-fallet. Alla stackars anhöriga som tvingats lyssna på Quicks bloddrypande och bestialiska sagor om hur han mördat deras barn. Och dessutom trott på det.
Och under tiden går de verkliga mördarna fria.Och spåren kallnar för alltid. Enbart för att folk är sensationslystna och korkade.
Citera
2018-01-16, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du har nått det stadiet nu, där du inte tål att höra något negativt om M!

(Och du saknar helt och hållet självinsikt.)
Vad yrar du om. Jag talar om förstahandskällor,fakta och sanning.
Skitsnacke-spekulationer om oavsett vem, är väl så oseriöst och okonstruktivt som det kan bli.
Det här fallet är ju inte heller bara tramsigt kändisskvaller utan ett (kanske flera) allvarligt mordfall. Då tramsar man väl inte med flit. Det blir så lätt till ett osant rykte som ställer till det.
Citera
2018-01-16, 00:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja men ljug är ju ljug. Vi kan fantisera ihop "sagor" om att PM är den värsta seriemördaren i Skandinaviens i historia.Som i Quick-fallet. Alla stackars anhöriga som tvingats lyssna på Quicks bloddrypande och bestialiska sagor om hur han mördat deras barn. Och dessutom trott på det.
Och under tiden går de verkliga mördarna fria.Och spåren kallnar för alltid. Enbart för att folk är sensationslystna och korkade.

Men käre värld. Hur mycket makt tror du att "vi" har egentligen..? Vi skriver ju inte ens på danska. Och jurymedlemmarna, som får ta del av precis allt material som finns, har ingen anledning att ta intryck av våra gissningar ens OM de skulle läsa här.
Citera
2018-01-16, 00:08
Medlem
Citat:
Men käre värld. Hur mycket makt tror du att "vi" har egentligen..? Vi skriver ju inte ens på danska. Och jurymedlemmarna, som får ta del av precis allt material som finns, har ingen anledning att ta intryck av våra gissningar ens OM de skulle läsa här.
Men käre värld. Det finns kanske både läsare och skribenter som är intresserade av så korrekt info som möjligt. Och inte desinformation (det finns det ju iallafall, omedvetna misstag och faktafel).
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-16 kl. 00:17.
Citera
2018-01-16, 00:13
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Jag har svårt för att ljuga och det är jag stolt över om det var det du menade. Vad nu jag har med fallet att göra?
Jag skrev ett tillägg men du svarade så snabbt så du såg inte det.
Jo det är ju bra, men mycket fakta skulle faktiskt missas, om inte även utredarna fick fantisera ihop tänkbara scenarie. Jag menar att det är inte FULT att ”brainstorma”, ser inte det som ljug. Godnatt måste sova!
Citera
2018-01-16, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jag skrev ett tillägg men du svarade så snabbt så du såg inte det.
Jo det är ju bra, men mycket fakta skulle faktiskt missas, om inte även utredarna fick fantisera ihop tänkbara scenarie. Jag menar att det är inte FULT att ”brainstorma”, ser inte det som ljug. Godnatt måste sova!
Absolut inte. Men man får ju vara noga att säga isåfall att man undrar,funderar osv Annars kan det bli missförstånd.
Hälsa John Blund.
Citera
2018-01-16, 00:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Absolut inte. Men man får ju vara noga att säga isåfall att man undrar,funderar osv Annars kan det bli missförstånd.
Hälsa John Blund.

Fast ibland är det ju uppenbart att det inte kan vara något annat än gissningar. Ingen av oss har ju haft någon webbkamera hemma hos paret Madsen.
Citera
2018-01-16, 00:51
Medlem
Citat:
Fast ibland är det ju uppenbart att det inte kan vara något annat än gissningar. Ingen av oss har ju haft någon webbkamera hemma hos paret Madsen.
Nej det är inte uppenbart för de som halkar in på ett bananskal här och läser ett citat med ett påstående som låter logiskt. Trådsanningar beror nog ofta på faktafel från pressen. Men det kan också bero på att någon lite slarvigt slänger ur sig något som låter troligt, logiskt högst sannolikt. Och så köper man det och införlivar det i sitt eget tänk vilket då leder till helt fel slutsats.Självklart kommer polisen att lösa det här. Men det är nog tillfredställande för dem som funderar mycket på det här fallet, att komma så nära sanningen som möjligt iallafall. Och det går ju inte med oriktiga uppgifter och felaktiga fakta. Sedan får man självklart spekulera,fantisera med de belägg man har som grund,för det kan ju leda till något annat verkligt.Så jobbar säkerligen utredare hos polisen också. Men de kan ju också kolla upp allting.
Det kan inte vi.Polisen vet allt om Sirid tex, vi vet inget.
EDIT:Anledningen till att vi inte vet något om Sirid eller DK är att de är avförda från Polisens utredning.
Och därmed inte intressanta för detta mordfallet.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-16 kl. 01:10.
Citera
2018-01-16, 03:06
Medlem
Merwinna
Visst var du inne och kollade på Sirids CV? Jag minns att du anmärkte på att hon bara talade Tyska och ej Engelska.
Länk till S.CV var utlagt här ungefär samtidigt som ubåtsfilmen med DK.
Iallafall, det fotot i Sirids CV stämmer inte alls med kvinnan med långt ljust hår och tatuering på armen.
Jag minns att jag tyckte att hon såg ut som den moderliga typen med mörkt pageklippt hår.Och i 40-års åldern.
Kommer du ihåg detta också?
Citera
2018-01-16, 07:59
Medlem
Citat:
1/ Tror du inte polisen inledningsvis funderat på eventuella medgärningsmän och undersökt hela PMs bekantskapskrets? Men inte funnit någon misstänkt. Om nu polisen missat något så inte en CHANS att PM inte skulle skyllt ifrån sig. Den enda jag skulle kunna tänka mig att PM skulle skydda är sin fru S. Men henne har polisen självklart kartlagt utan och innan och kunnat avföra såklart.Polisen är till skillnad från oss proffs och har de bästa resurserna.

2/Rekordtid? Det är exakt den tid man kan förvänta sig att en kropp skulle flyta i land,enligt GW Persson. Inget nytt med att drunknade spolas i land av vågorna till en strand/kust.
Enligt PM dog "Raket-Madsen" den tionde augusti. Utifrån det kan man tro att KiM var död på kvällen 10/8. Enligt PM bestämde han sig för självmord och var på väg ut i Östersjön för att sänka sig själv i Nautilus på djupt vatten (men han ville nog inte bli återfunnen med ett mordlik ombord.)Han påstod att han befann sig i "suicidal psykos" efter "olyckan".
Med tanke på att han var på väg i riktning Östersjön vid midnatt och närapå kollidera med ett fartyg så kanske det ligger lite sanning i det där. Att han hade panik och inte visste vad han skulle ta sig till.
Men antagligen insåg PM att det var för riskabelt. Och begav sig tillbaka norrut i sundet. Det verkar som han vimsade runt innan han beslöt sig för Köge bukt.

3/Det här fallet har väckt uppmärksamhet i hela världen.Minnesfonder är inte alls unikt vare sig det gäller tragiska mord eller tragiska självmord.I KWs fall ville anhöriga/vänner instifta en minnesfond pga av alla lögnaktiga rykten som spreds om KiM. Minnesprogrammet kom säkerligen till på grund av det stora allmänintresset för KiM.

4/ Har du någon källa på sval och torr miljö? Förenklat betyder fortfarande generellt. Alltså att avvikelser kan förekomma.
1/ Tveksamt att han skyller på någon annan. Mer troligt att han istället valt att improvisera den ena hackiga versionen efter den andra just för att skydda ev övriga inblandade, i förhoppning att själv komma undan med ett griftefridsbrott.

2/ Men hon hade ju någon sorts tyngder runt livet och även om de var underdimensionerade så borde de ju påverka transporten negativt. Dessutom var kroppen enl uppgift punkterad i syfte att evakuera de gaser som uppkommer vid förruttnelsen. Jag säger inte att det är omöjligt, men tvivlar på att det var vad man förväntade sig. Att polisen (enl uppgift) initialt antog att kroppen legat en längre tid, är nog något som GW missat.

Ditt resonemang om panik som orsak till incidenten är fullt möjlig, helt klart.

3/ Nja, lite unikt är det väl ändå att instifta en minnesfond redan innan offret är begravd eller att åtal är väckt. Den vi pratar om är dessutom en person som var helt okänd för allmänheten före mordet.
Apropå begravning; är hon begravd ännu? Har det publicerats någon dödsannons i någon tidning? Sökte på nätet men hittade inget.

Vilka lögnaktiga rykten är det du syftar på?

4/ Den källa jag kan hänvisa till är en artikel i Metro, författad av rättsläkaren Martina Olsson Frisk. I artikeln talas det även om tidsramar på någon vecka.
/"Kroppen mumifieras i svalare temperatur
Inom någon vecka då vävnaderna är i upplösning bildas blåsor i huden.
– En kropp som ligger svalt och ventilerat torkar och blir brun. Det är vad man kallar för mumifiering, huden blir väldigt hård och läderaktig och smälter inte bort, säger Martina Olsson Frisk"/
Länk, Metro: https://www.metro.se/artikel/r%C3%A4ttsl%C3%A4karen-det-h%C3%A4r-h%C3%A4nder-i-kroppen-n%C3%A4r-du-d%C3%B6tt-xr
Citera
2018-01-16, 08:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoHaremBuntland
1/ Tveksamt att han skyller på någon annan. Mer troligt att han istället valt att improvisera den ena hackiga versionen efter den andra just för att skydda ev övriga inblandade, i förhoppning att själv komma undan med ett griftefridsbrott.

2/ Men hon hade ju någon sorts tyngder runt livet och även om de var underdimensionerade så borde de ju påverka transporten negativt. Dessutom var kroppen enl uppgift punkterad i syfte att evakuera de gaser som uppkommer vid förruttnelsen. Jag säger inte att det är omöjligt, men tvivlar på att det var vad man förväntade sig. Att polisen (enl uppgift) initialt antog att kroppen legat en längre tid, är nog något som GW missat.

Ditt resonemang om panik som orsak till incidenten är fullt möjlig, helt klart.

3/ Nja, lite unikt är det väl ändå att instifta en minnesfond redan innan offret är begravd eller att åtal är väckt. Den vi pratar om är dessutom en person som var helt okänd för allmänheten före mordet.
Apropå begravning; är hon begravd ännu? Har det publicerats någon dödsannons i någon tidning? Sökte på nätet men hittade inget.

Vilka lögnaktiga rykten är det du syftar på?

4/ Den källa jag kan hänvisa till är en artikel i Metro, författad av rättsläkaren Martina Olsson Frisk. I artikeln talas det även om tidsramar på någon vecka.
/"Kroppen mumifieras i svalare temperatur
Inom någon vecka då vävnaderna är i upplösning bildas blåsor i huden.
– En kropp som ligger svalt och ventilerat torkar och blir brun. Det är vad man kallar för mumifiering, huden blir väldigt hård och läderaktig och smälter inte bort, säger Martina Olsson Frisk"/
Länk, Metro: https://www.metro.se/artikel/r%C3%A4ttsl%C3%A4karen-det-h%C3%A4r-h%C3%A4nder-i-kroppen-n%C3%A4r-du-d%C3%B6tt-xr

Exakt vad menade vittnet med 'brun', och hur väl såg vittnet torson?

Exakt vad menar Martina Olsson med 'brun'?

Vad är 'brun' enligt din uppfattning?

Är du säker på att att alla ni tre pratar om samma sak?

Jag tycker du kokar helt osannolika teorier på en liten liten spik.
Citera
2018-01-16, 10:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Merwinna
Visst var du inne och kollade på Sirids CV? Jag minns att du anmärkte på att hon bara talade Tyska och ej Engelska.
Länk till S.CV var utlagt här ungefär samtidigt som ubåtsfilmen med DK.
Iallafall, det fotot i Sirids CV stämmer inte alls med kvinnan med långt ljust hår och tatuering på armen.
Jag minns att jag tyckte att hon såg ut som den moderliga typen med mörkt pageklippt hår.Och i 40-års åldern.
Kommer du ihåg detta också?

Nej, det har jag inget minne av. Men som sagt: en av bilderna på tatueringen var publicerad på Pinterest, det var någon vän som hade lagt ut den och där var S namngiven. Så det ÄR hon som har den tatueringen. (Annars hade man kunnat misstänka Deirdre mera för en så osmaklig och extrem grej, men nu var det inte så.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in