2018-01-15, 23:20
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, och det var det som var konstigt. För hon måste ju själv fatta, att slänger hon bara ut en sådan bild utan förklaring, så kommer folk att börja spekulera... i en viss riktning, den riktning som tankarna alltid går när en kvinna har blåtira.
Och det handlar inte om några konspirationsteorier. Antingen ett rop på hjälp, lajvsminkad eller lite sympatitörst i kombination med dåligt omdöme - hon fattade inte att utan förklaring blir ju maken givetvis misstänkt. Men hon är troligen ganska blåst. Eller kuvad/fjäskande livrädd/korkat kär + fler idiotiska alternativ.
Citera
2018-01-15, 23:22
Medlem
Citat:
Här finns en annan tidig skiss av Bengtson. Du kan se att det är samma stil:

https://ing.dk/blog/designe-en-rumraket-trin-13-170882
Tack.Har du någon skiss av PM i dina gömmor?Så att man kan jämföra?
Citera
2018-01-15, 23:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Och det handlar inte om några konspirationsteorier. Antingen ett rop på hjälp, lajvsminkad eller lite sympatitörst i kombination med dåligt omdöme - hon fattade inte att utan förklaring blir ju maken givetvis misstänkt. Men hon är troligen ganska blåst. Eller kuvad/fjäskande livrädd/korkat kär + fler idiotiska alternativ.

Jag tror "blåst" täcker det mesta...
Citera
2018-01-15, 23:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Kan det ha varit et rop/vädjan på hjälp? Hon, om någon, måste ju ha fattat at nåt stod fel til med Madsen på slutet?

Ja, vem vet..? Det är nästan så att man kan tro det nu med facit i hand. (Eller ett troligt facit i alla fall, han är ju inte dömd än.)
Citera
2018-01-15, 23:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack.Har du någon skiss av PM i dina gömmor?Så att man kan jämföra?

Nä, du får söka själv! Han tecknar ju hela tiden på whiteboard i videorna när han förklarar någonting, så det finns massor.
Citera
2018-01-15, 23:27
Medlem
Citat:
Här finns en annan tidig skiss av Bengtson. Du kan se att det är samma stil:

https://ing.dk/blog/designe-en-rumraket-trin-13-170882

(Fast jag erkänner, att det är lite fnoskigt att jag visste det! )
Jag tycker inte alls det är samma stil mer än att det är samma motiv som på Sirids tatuering. Så därför tror jag att det är en ritning av PM. Vilket verkar mest logiskt.Varför i hela friden skulle hon ära von Bengtsson på detta vis?
Citera
2018-01-15, 23:28
Medlem
Citat:
Jag tror "blåst" täcker det mesta...
Du känner inte Sirid. Man kan inte uttala sig om en person utifrån vem denna är gift med.
Citera
2018-01-15, 23:30
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Prata ur skägget nu är du snäll.Såvida du inte är ute efter att medvetet sprida förvirring i tråden.Och det vill jag ju inte tro.
Binda någon utan rep t ex: gråta, be och böna, hota (skilsmässa, kniv, avslöja en hemlighet, ta livet av sig, inte följa med på systerbarnets dop, aldrig mer stänga toalocket, skura toaletten med tandborsten etc). För känsliga själar räcker antydningar om ovanstående.
Citera
2018-01-15, 23:32
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag tycker inte alls det är samma stil mer än att det är samma motiv som på Sirids tatuering. Så därför tror jag att det är en ritning av PM. Vilket verkar mest logiskt.Varför i hela friden skulle hon ära von Bengtsson på detta vis?

Jo, män det var ju Madsen som skulle sitta/stå i denna raketen. Det blir på så sätt en bild på Madsen. Oavsett vem som ritat den.
Senast redigerad av kugutt 2018-01-15 kl. 23:55.
Citera
2018-01-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Binda någon utan rep t ex: gråta, be och böna, hota (skilsmässa, kniv, avslöja en hemlighet, ta livet av sig, inte följa med på systerbarnets dop, aldrig mer stänga toalocket, skura toaletten med tandborsten etc). För känsliga själar räcker antydningar om ovanstående.
Utpressning kallas det. Och kan förvisso vara mentala rep. Enligt vad det sagts så är Sirid konstnär (vet ej om det stämmer) men jag tyckte att ritningen var fin tex inramad på en vägg. Skulle inte vilja ha den som tatuering. Men vi kan inte utan belägg fantisera ihop att PM medelst hot och utpressning tvingat S. att göra en ful tatuering. Det är ju som skvallerblaskan"vänt i häcken" där unga vikarier satt och fantiserade ihop smaskigt skvaller till fotona som de köpt från bildbyrån. Ju värre skvaller (ljug) desto högre upplagor. Folk är så dumma att de betalar pengar för att läsa rent ljug (som passar till bilderna). Men är det något att ha?Då kan man köpa en sagobok istället.
Citera
2018-01-15, 23:47
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Utpressning kallas det. Och kan förvisso vara mentala rep. Enligt vad det sagts så är Sirid konstnär (vet ej om det stämmer) men jag tyckte att ritningen var fin tex inramad på en vägg. Skulle inte vilja ha den som tatuering. Men vi kan inte utan belägg fantisera ihop att PM medelst hot och utpressning tvingat S. att göra en ful tatuering. Det är ju som skvallerblaskan"vänt i häcken" där unga vikarier satt och fantiserade ihop smaskigt skvaller till fotona som de köpt från bildbyrån. Ju värre skvaller (ljug) desto högre upplagor. Folk är så dumma att de betalar pengar för att läsa rent ljug (som passar till bilderna). Men är det något att ha?Då kan man köpa en sagobok istället.
Men vi är inte anställda på DN, vi måste väl få spekulera lite här i tråden. Komplettera DN och jurymedlemmarna lite!
Citera
2018-01-15, 23:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Du har nått det stadiet nu, där du inte tål att höra något negativt om M!

(Och du saknar helt och hållet självinsikt.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in