2018-01-15, 22:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Tror nog inte att hon har haft tillgång till läkarutlåtande osv. för att kunna avgöra om det fanns eller inte fanns särskilda skäl till hemundervisning lång tid för dessa barn. Det finns för barn från 5-6 klass ren distansundervisning helt över nätet som är godkänt i vissa fall.

Nä, du får berätta det för henne. Jag tror henne och tittar på hennes kompetensområde så hennes jobb är uppenbart seriöst när det gäller barns utsatthet.

Distans är inte hemundervisning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Undrar egentligen vilkn tidning de ska sätta dödannons i då de bodde i Bjärred men övriga familjen/släkten lite varstans om jag fattat det rätt

De närmast sörjande kanske väljer att inte annonsera alls...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Jösses, efter ha läst vad båda Oskar och Hannas kollegor skrivit om sin kollega, är jag inte längre säker på vem som är mördaren.

Är det verkligen bekräftat att en person i familjen hängde sig själv och resten mördades med kniv?

Att fyra personer är döda är bekräftat. Mycket mer än så, nej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför måste den vara genetisk? Och varför måste den vara okänd?
Det är ju så att vissa symptom, som kan vara svårt handikappande, kan vara såna att det är många sjukdomar som visar dessa symptom. Sen kan det vara vissa provsvar som är förbryllande. Herregud, vad är det för fel på folk? Finns det NÅN som jobbar som läkare/sjuksköterska här som kan förklara för amöborna här vad som händer vid en diagnostisk åtgärd?
Den måste väl ändå vara genetisk? Varför drabbas annars två systrar? Vid ungefär samma ålder?
Citera
2018-01-15, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den äldsta skulle fylla femton år. Då kan man vara hemma själv med sin lillasyster då och då. Och visst kan en lärare komma hem själv till barnen och undervisa. Förstår inte problemet?
Pappan kanske bara passade på att åka till ICA medans läraren var där.
Var nog inte värre än så.
Men, vad fan vet jag...
Citera
2018-01-15, 22:08
Medlem
Snubban007s avatar
Ju mer bilden klarnar om vilka människor H och O varit i allas ögon.. desto större blir frågetecknet... vad fan hände??

Jag vet att depression är ett hemskt tillstånd och jag vet att självmord är något som inte är ovanligt när man lider av depression. Men att mörda sin familj, och avsluta med självmord...

Samtidigt som man utåt sett fortsatt att vårda sitt yttre och fullfölja sina åtaganden.. (tänker på inlämningen O gjorde..) något bland det första som tar stryk när orken tryter och hoppet rinner ur en människa är ju att man slutar ta hand om sig själv... det är åtminstone min erfarenhet...

Fan.. har man fel.. finns det en yttre gm ändå..? 🤔
Citera
2018-01-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Det vet jag mycket väl att det kan men om barnen är så sjuka att det krävs hemundervisning så Tror jag inte att skolan ta dit en lärare när barnen är hemma själva.... Kan de vara hemma själva kan de lika väl sitta själva i ett grupprum i skolans lokaler... tänker på tillsynen som krävs för sjuka barn....
Vad skulle syftet vara att sitta själv i ett grupprum på skolan ska lärare gå i från klassen för att undervisa
Citera
2018-01-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ta kontakt vet jag och säg din mening. Jag är en postare från ett forum och du ska inte uttala dig osv.
Hahahahhaha....

Vad menar du?
Citera
2018-01-15, 22:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
De närmast sörjande kanske väljer att inte annonsera alls...

Nån som har klart för sig vilka parets föräldrar är och var i riket de befinner sig?

Det fanns väl åtminstone ett syskon till varje också va?
Citera
2018-01-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
I media har det så vitt jag vet med hyfsad tyngd sagts kronisk trötthet. Det är ett symtom på en hel del olika sjukdomar och INTE samma sak som sjukdomen kroniskt trötthetssyndrom d v s ME.

(OM det skulle handla om ME stämmer det heller inte att fysiken inte är påverkad.)

Vill bara rätta dig här eftersom jag lever med ME så vet jag att fysiken ÄR i mitt fall och i de flesta fall kraftigt påverkad.
Citera
2018-01-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Nej
Alltså, det är ju inte mycket som är bekräftat. Det har kommit en massa PM. Där har det flera gånger sagts att A) Hanna led av en icke botbar cancer och B) att barnen låg nedbäddade i sängarna och pappa hittades hängd. Men varken media eller polis har ju bekräftat. De som jag anser är trovärdiga här är fostersonen, Anna-Karin och den arbetskamrat som uttalat sig nu.
Citera
2018-01-15, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Han skrev senare att han lämnade familjen som 17-åring, och sade att han slant på tangenterna första gången han skrev (lite i hatten).

Men jag uppfattade honom också som trovärdig.

Skeptisk... I hatten tror jag också eftersom inläggen pågick vid 1-tiden med ett inlägg senare på eftermiddagen. Om hen var fosterbarn i familjen för 11 år sedan så följer hen denna tråd - och kommer bekräfta eller dementera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in