Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Eller hur.....
Det har berott på, mögel, scientologerna, incest, pedofili, sekter, skulder, otrohet, spelmissbruk, kött-ätande mördare, annan gärningsman, makt, förlorad status mm. mm.
Samtidigt är det ett forum just för spekulationer och disskusionet.
Det måste man respektera.
Jag har min teori, och jag kan inte släppa detta.
Det enda som verkar sjukt i den här historien är föräldrarnas klanderfria CV och dom lovord som strös över dom från chefer, medarbetare och till och med lärarna i skolan. Så här perfekta människor finns inte och finns dom så tar dom inte livet av sina egna barn. Det yttre dom var så måna om att visa upp såg förmodligen ut som motsatsen i hemmamiljön. Jag tycker det lutar åt att barnen var de friskaste i den här familjen. Det här slutade ju värre än familjen Adams (om nu någon minns den serien).
Jag ifrågasätter deras oklanderliga yttre. Man får ju bilden av två fullkomligt änglalika övermänniskor om man lyssnar på deras omgivning. Vad var det man så omsorgsfullt dolde bakom dessa tjusiga CV-fassader? Varför skrapade ingen på ytan. Jo. Dom hade för stor respekt med sej som skyddade dom. Det slog slint i roten på någon av föräldrarna. Har någon tänkt på att "Agnes is bored" tyder på att ungen anade eller visste vad hon gick miste om inlåst i hemmet.
Sedan har jag också spånat runt denna uttråkade unge och hennes och hennes systers trötthet. Är det kanske inte när man har som allra tråkigast som gäspningarna kommer och man gärna vill gå hem och sova. Tröttheten kanske var symptom på tråkigheten tänkte jag. Och du Picasso, om jag får märka ord: flickorna
är inte. Dom
var.