2018-01-15, 20:01
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vem fan är TB?

Den avlidna mammans fader.......
Citera
2018-01-15, 20:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Karin85
Det är så mycket skit snack och galna teorier i denna tråden så anhöriga orkar inte ens kommentera.

* Mannen var otroligt framgångsrik och jobbade hårt och MYCKET. Finns ingen som helst möjlighet att han skulle kunna kontrollera familjen. Han arbetade inte bara på Lund universitet för övrigt utan betydligt mer än så med diverse uppdrag inom skatterätten.

* Barnen var svårt sjuka

* Mamman har haft cancer som man trodde hade blivit botad

* Mamman och barnen deprimerade

* Diverse grannar till familjen har sagt att de har sett familjen vid flertalet tillfällen och att det inte varit några konstigheter

På grund av dessa omständigheter var det mycket svårt därhemma pch familjen var självklart i djup kris pga detta. Om familjen var isolerad hade varken ja eller mannens kollegor och vänner träffat familjen vid flertalet tillfällen. Anledningen till att ingen kommenterar Flashback är just att det inte är någon idé då flertalet av er ändå kommer att fortsätta komma upp med galna idéer och teorier.

Detta var en helt vanlig familj i djup kris och sorg. Varför detta hände vet jag dock inte men önskar jag visste vad de tänkte ...

Jag skulle ju kunna säga "välkommen till Flashback" men avstår den gliringen, du har helt rätt i att det florerar hur mycket skitsnack och vidriga spekulationer som helst, mitt enda råd är att om du verkligen kände den familjen som skärskådas här just nu är att du ska sluta läsa, vidrigheterna mot framförallt mannen kommer att pågå tills polis och åklagare behagar att lätta på förlåten.

Händelsen är ju mycket speciell och tragisk men den oförsonliga tonen mot speciellt mannen i dramat är tidvis helt motbjudande, en tröst för dig är kanske att alla är inte fullt så djävla indoktrinerade med "män är djur" så att ett fåtal av oss kan faktiskt tänka oss att han inte har varit drivande utan hans avslut kanske berodde på en enorm kärlek till sin familj som avslutade sina liv på egen hand.

Om nu kvinnan fått beskedet att cancern kommit tillbaka och att det inte fanns något hopp längre att finna bot mot den, döttrarnas prognos visade att de inte skulle nå vuxen ålder, då kan ju faktiskt kvinnan valt att avsluta deras liv och mannen följt efter, jag vet inte mer än någon annan men kärlek har underliga vägar ibland och tyvärr kan det här fallet vara ett sådant.
Citera
2018-01-15, 20:02
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Okej, om skulderna skulle varit så höga måste det varit något som hänt under 2017 annars borde företaget varit tömt på pengar och högt/högre belånat senaste bokslutet. Bilarna va ju inga miljon bilar heller.

Ang nya bilen som skaffades oktober så är det troligt att den va beställd 3-8 månader innan den levererades om det inte va en lagerbil, kan iofs va troligt att de va det då det rör sej om vanliga bilar och absolut inget utöver de vanliga.
Jag tror inte skulder är den stora grejen här, men om de hade stora skulder är det såklart ännu en stressor.
Citera
Medlem
Inte skulle du vilja lägga ut hela PM:et nedan? Vilken relation till familjen uppger vederbörande och vad baseras informationen på? Vad står innan (...) AT (Ataxia telangiectasia)?

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ett nytt PM. Jag bedömer trovärdigheten som hög:
Citat:
Men kan iallafall klargöra att ME inte är en diagnos som varken Agn*s eller M*a H*nkow har haft [...] AT (Ataxia telangiectasia), Louis-Bars sjukdom. En ärftlig sjukdom som nedärvs autosomalt recessivt, vilket innebär att båda föräldrarna är friska bärare av en muterad gen. Det kan nämnas att några att symptomen för AT liknar de vid ME, det är långt dock ifrån de värsta symptomen och medför ökad dödlighet från tidiga tonåren.[...]
Det kan även tilläggas att en annan ökad risk för dödlighet är cancer, detta gäller även om man är frisk bärare av den muterade genen som är fallet med Hanna Br*nton. Idag finns det ett 20-tal barn och unga vuxna med denna diagnos.
(*=min maskning)

Det är en mycket grym sjukdom, bland annat så åldras barnen i förtid, blir gråhåriga, tappar minnet etc.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Och/eller en manipulativ mor.

Sant.., modern är en joker.., ett oskrivet kort, det håller jag med. Fadern har synts/hörts mera.

Men man lämnar inte barnen ensamma med utomstående lärare, om man medvetet isolerar sig eller "kokar ihop" något framtida elakt.

Jag får det bara inte in i min skalle !
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Den avlidna mammans fader.......

Nej, det är det inte. Vad har du fått det ifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Kan det vara HB:s mamma som heter
Sluta med det är du vänlig dom har inte förtjänat att hängas ut med fullständiga namn här.
Citera
2018-01-15, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Kan det vara HB:s mamma som heter Kerstin brenton o bor i västra frölunda?

Det är väl bara mamman som heter "Brenton". Tror OH är från sthlms-trakten ursprungligen. Född i Järfälla uppvuxen i Bromma.
Citera
2018-01-15, 20:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Inte skulle du vilja lägga ut hela PM:et nedan? Vilken relation till familjen uppger vederbörande och vad baseras informationen på? Vad står innan (...) AT (Ataxia telangiectasia)?
Något i stil med: "Läs på lite om...".

Inget om relationen till föräldrarna alls.
Citera
2018-01-15, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Googlar man hittar man ett par bilder på mamman.

Samma sak med pappan.Han finns ett 10-tal olika bilder på.

Vänligen....
Posta bild på mamman.
Ingen annan har hittat henne, så snälla lägg upp en bild
Citera
2018-01-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Vänligen....
Posta bild på mamman.
Ingen annan har hittat henne, så snälla lägg upp en bild

Han hade givetvis ingen bild. Klassisk eftersläntrare med dålig koll.
Citera
2018-01-15, 20:07
Medlem
Skogsberghs avatar
O.H. köpte en Vespa LX 50 (EU moppe) 2014-03-24
Undrar vem den var tänkt till?
Citera
2018-01-15, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vem fan är TB?