2018-01-15, 14:21
Medlem
Det är så mycket skit snack och galna teorier i denna tråden så anhöriga orkar inte ens kommentera.

* Mannen var otroligt framgångsrik och jobbade hårt och MYCKET. Finns ingen som helst möjlighet att han skulle kunna kontrollera familjen. Han arbetade inte bara på Lund universitet för övrigt utan betydligt mer än så med diverse uppdrag inom skatterätten.

* Barnen var svårt sjuka

* Mamman har haft cancer som man trodde hade blivit botad

* Mamman och barnen deprimerade

* Diverse grannar till familjen har sagt att de har sett familjen vid flertalet tillfällen och att det inte varit några konstigheter

På grund av dessa omständigheter var det mycket svårt därhemma pch familjen var självklart i djup kris pga detta. Om familjen var isolerad hade varken ja eller mannens kollegor och vänner träffat familjen vid flertalet tillfällen. Anledningen till att ingen kommenterar Flashback är just att det inte är någon idé då flertalet av er ändå kommer att fortsätta komma upp med galna idéer och teorier.

Detta var en helt vanlig familj i djup kris och sorg. Varför detta hände vet jag dock inte men önskar jag visste vad de tänkte ...
Citera
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umberto72
jag har själv arbetat på behandlingshem och i sociala ärenden och tyvärr fått en reell inblick i hur vanligt det är med att fäder förgriper sig på sina barn.

Men i din teori - varför skulle då mamman gå med på att döda barnen och sig själv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag säger absolut inte att du har fel, och det finns säkert nån som håller med dej.
Men efter att ha följt hela tråden, så känns detta som ett väldigt kallt spår.....
För min del är detta struket, men jag spekulerar bara, precis som du.

Jag hoppas jag har fel...
Citera
2018-01-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Frågan är om döttrarna behövde att ha sin pappa hela tiden hos sig? Det känns som att han ville bevaka dem hela tiden. Barnen i såna ålder brukar gilla att umgås med sina jämnåriga kompisar men de gjorde inte det enligt grannarna. Kan vara så att mamman kom på nån hemlighet som pappan insåg att det inte fanns nån utväg än att döda frun och barnen? Jag gillar och brukar inte skriva konstiga spekulationsteorier men det här fallet börjat att bekymra mig med så mycket hysh-hysh från polisen och myndigheterna. Var det inte mammas chef på arbetet som inte ville berätta om hon märkte oro hos mamman på grund av hänsyn till anhöriga? Vad menade hon med detta?

Lärarna hävdar enligt media att ibland var någon av föräldrarna hemma under hemundervisningens lektioner, ibland var barnen ensamma hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Frågan är om döttrarna behövde att ha sin pappa hela tiden hos sig? Det känns som att han ville bevaka dem hela tiden. Barnen i såna ålder brukar gilla att umgås med sina jämnåriga kompisar men de gjorde inte det enligt grannarna. Kan vara så att mamman kom på nån hemlighet som pappan insåg att det inte fanns nån utväg än att döda frun och barnen? Jag gillar och brukar inte skriva konstiga spekulationsteorier men det här fallet börjat att bekymra mig med så mycket hysh-hysh från polisen och myndigheterna. Var det inte mammas chef på arbetet som inte ville berätta om hon märkte oro hos mamman på grund av hänsyn till anhöriga? Vad menade hon med detta?

Pappan var i en depression, och klarade inte att arbeta heltid. Att gå ner i tid, jobba mer hemifrån gav honom vilotid samtidigt som han kunde hålla döttrarna sällskap. Mamman jobbade ju också deltid och var hemma en hel del. Jag tror att barnens sjukdom tog otroligt mycket kraft i form av oro.

Självklart vill inte deras arbetsgivare lämna ut information om sina anställda. Det hade inte min arbetsplats gjort om det var jag som var utsatt. De hade pratat med polisen - och det är jag övertygad om att OHs och HBs arbetsgivare också gjort. Det är stor skillnad att prata med polisen och att glappa lösmynt för media.
Citera
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Vad har du för belägg för det?
Vad finns det för belägg att pappan utförde barmhärtighetsmord? Alla aspekter måste fram. Barnen som mördats ska inte ha dött i onödan. Om de har haft ett helvete som dolts innan sin död måste det självklart fram.
Citera
2018-01-15, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigrinnan14
Men i din teori - varför skulle då mamman gå med på att döda barnen och sig själv?

Det skulle hon inte. Han gjorde det för att förhindra läckan som skulle förgöra hela sin uppburna persona.
Citera
2018-01-15, 14:25
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
jag har själv arbetat på behandlingshem och i sociala ärenden och tyvärr fått en reell inblick i hur vanligt det är med att fäder förgriper sig på sina barn.
Det har jag inte som helst problem med att tro på, jag bara undrade om du satt på någon statistik eller så som man kunde jämföra med det här fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Vad finns det för belägg att pappan utförde barmhärtighetsmord? Alla aspekter måste fram. Barnen som mördats ska inte ha dött i onödan. Om de har haft ett helvete som dolts innan sin död måste det självklart fram.
Se ovan, det var inte sådär jag menade.
Citera
2018-01-15, 14:26
Medlem
Citat:
Äntligen insläppt som ny medlem. Jag finner det märkligt att nästan ingen i hela denna långa tråd spekulerat (för det är väl det vi alla gör) i vad som är den vanligaste hemligheten i dysfunktionella familjer: incest. En teori bland alla skulle därmed kunna vara att pappan med alla medel försökt hålla modern och döttrarna i kontroll och i minimal kontakt med omvärlden (både den verkliga och den digitala) För att inte träffa kompisar och arbetskollegor hölls dom instängda i huset samtidigt som han duperade omvärlden att tro att barnen är sjuka. En högintelligent person med charm och talets gåva och social status. Genom att själv påskina att han är en empatisk o engagerad far berättade han om hur sjuka barnen/frun var, hur mkt han älskade dom och skrev t o m en bok om moms med döttrarna. Noterade även höga buskar runt huset och ett nybyggt tätt och högt staket och att hundägargrannen aldrig såg till dom. På filmen från en föreläsning pappa höll ser man en vältränad man, kanske därmed ett högt libido? Med stigande ålder kan han allt mindre hålla dem i schack och det då fanns risk att dom skulle avslöja denna fantastiska man som höll kontroll inte bara på något så fyrkantigt som moms -- utan även sig själv och sin familj. Självbilden som "ängeln i Lund" och professorämnet riskerade att raseras. Kanske hade dom hotat med detta. Att han dräpt dom för att sen hänga sig en bit ifrån övriga familjen (i köket?) indikerar ju också att det varit en konflikt i familjen. Vid barmhärtighetsmord skulle kanske alla hittat tillsammans i sängen? Incest är tyvärr mkt vanligare än man tror och åtföljs av mkt tabun och skam- och skuldbeläggande och cover-ups, även av de utsatta.

Ska läsa ditt inlägg mer noggrant sen, men kort är det en hel del som varit inne på det spåret - men det pendlar väldigt mycket
Citera
2018-01-15, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Karin85
Det är så mycket skit snack och galna teorier i denna tråden så anhöriga orkar inte ens kommentera.

* Mannen var otroligt framgångsrik och jobbade hårt och MYCKET. Finns ingen som helst möjlighet att han skulle kunna kontrollera familjen. Han arbetade inte bara på Lund universitet för övrigt utan betydligt mer än så med diverse uppdrag inom skatterätten.

* Barnen var svårt sjuka

* Mamman har haft cancer som man trodde hade blivit botad

* Mamman och barnen deprimerade

* Diverse grannar till familjen har sagt att de har sett familjen vid flertalet tillfällen och att det inte varit några konstigheter

På grund av dessa omständigheter var det mycket svårt därhemma pch familjen var självklart i djup kris pga detta. Om familjen var isolerad hade varken ja eller mannens kollegor och vänner träffat familjen vid flertalet tillfällen. Anledningen till att ingen kommenterar Flashback är just att det inte är någon idé då flertalet av er ändå kommer att fortsätta komma upp med galna idéer och teorier.

Detta var en helt vanlig familj i djup kris och sorg. Varför detta hände vet jag dock inte men önskar jag visste vad de tänkte ...

Hej o välkommen.
Tolkar jag dej rätt om jag hävdar att du stod familjen nära, och att du till och såg dom som vänner ?
Citera
2018-01-15, 14:28
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Det skulle hon inte. Han gjorde det för att förhindra läckan som skulle förgöra hela sin uppburna persona.

Finns ju uppgifter i tråden som sägs komma från säker källa att föräldrarna planerat detta tillsammans så isåfall spricker ju teorin där
Citera
2018-01-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det finns 17 St Pennvässaren X AB, 54 st Pennstiftet X AB, 115 X Pennstället, Flera Pennskrinet.

Det är olika personer engagerade i alla företagen. Alla företagen har samma adress: Box 205 Sundsvall.
Lite märkligt?

Reagerade på dessa.

Alla de jag tittade på av dessa bolag hade en sak gemensamt. Folk som jobbar med skatt på ett eller annat sätt sitter i styrelserna. Några i de stora revisionsbyråerna.

Bolagen har inga anställda. Ingen omsättning. Tillgångarna växer trots att bolaget inte omsätter något. Alltså tillför man kapital till bolagen.

Skatteplanering av något slag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in