Citat:
Ursprungligen postat av
matematiker
Frågan är om döttrarna behövde att ha sin pappa hela tiden hos sig? Det känns som att han ville bevaka dem hela tiden. Barnen i såna ålder brukar gilla att umgås med sina jämnåriga kompisar men de gjorde inte det enligt grannarna. Kan vara så att mamman kom på nån hemlighet som pappan insåg att det inte fanns nån utväg än att döda frun och barnen? Jag gillar och brukar inte skriva konstiga spekulationsteorier men det här fallet börjat att bekymra mig med så mycket hysh-hysh från polisen och myndigheterna. Var det inte mammas chef på arbetet som inte ville berätta om hon märkte oro hos mamman på grund av hänsyn till anhöriga? Vad menade hon med detta?
Pappan var i en depression, och klarade inte att arbeta heltid. Att gå ner i tid, jobba mer hemifrån gav honom vilotid samtidigt som han kunde hålla döttrarna sällskap. Mamman jobbade ju också deltid och var hemma en hel del. Jag tror att barnens sjukdom tog otroligt mycket kraft i form av oro.
Självklart vill inte deras arbetsgivare lämna ut information om sina anställda. Det hade inte min arbetsplats gjort om det var jag som var utsatt. De hade pratat med polisen - och det är jag övertygad om att OHs och HBs arbetsgivare också gjort. Det är stor skillnad att prata med polisen och att glappa lösmynt för media.