2018-01-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Säger vem - att det endast går till enligt din beskrivning?
Det går utmärkt att vara ”mitt i” men ändå leva enligt en ideologi.
Logiken säger att man inte först är aktiv och låter barn spela lagsport för att sedan plocka bort dem från skolan men samtidigt låta dem ha lärare som kommer hem och undervisar flertal gånger per vecka, dessutom gick den yngre kvar i skolan fram tills förra terminen.
Citera
2018-01-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hencon
Men om ni som nu påstår att ni kände mannen, eller kvinnan med för den delen, inte vet vad barnen hade för sjukdom....? Är inte det rätt märkligt?
Talar för att det rör sig om "påstådd" sjukdom tycker jag.
Tycker fortfarande att skolans tidiga agerande också tyder på "påstådd" sjukdom.
Känns inte bra detta....

Det kanske bara är jag som är fin i kanten, men inte frågar jag vad det är för "fel" på en väns barn. Det gör jag bara inte. Väljer de att dela med sig av sina problem lyssnar jag givetvis, men alla vill inte göra det. De bara försöker göra det bästa av varje dag och framför allt för barnens skull agera så normalt som möjligt.

Som sagt min erfarenhet. Har även nära släkt som jag vet har en allvarlig sjukdom, men eftersom personen har valt att inte dela med sig till mig så vet jag inte vilken, eller hur prognosen ser ut. Det respekterar jag.
Citera
2018-01-15, 18:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Jag vet av egen erfarenhet att man ibland kan känna ilska mot någon trots att denne är svårt sjuk, men det kan vara tabu att tala högt om. Jag kan tänka mej att GM i ett tillstånd av utbrändhet och hjälplöshet exploderat av raseri och ger utlopp för uppdämd besvikelse och ilska. Jag arbetar i vården och har även träffat dementa vilka har blivit slagna av deras partner i hemmet pga att den vårdande parten inte orkat med situationen längre. En kärleksfull vårdande situation har gått överstyr.
Citera
2018-01-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hencon
Men om ni som nu påstår att ni kände mannen, eller kvinnan med för den delen, inte vet vad barnen hade för sjukdom....? Är inte det rätt märkligt?
Talar för att det rör sig om "påstådd" sjukdom tycker jag.
Tycker fortfarande att skolans tidiga agerande också tyder på "påstådd" sjukdom.
Känns inte bra detta....

Kanske för att det är en extremt ovanlig sjukdom/syndrom som man varken förstår eller minns namnet på? Minns du - utan att gå tillbaka - namnet på den genetiska sjukdom som nämnts säkert 100 gånger, tidigare i tråden? Och nej, jag menar naturligtvis inte ME då.
Citera
2018-01-15, 18:02
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
9 dagar sedan de hittades?

Absolut

Någon som vet fullt namn på pappan? Vill gärna se bild av honom. Redan sätt mamman.
Det finns inga bilder på mamman, enligt flera personer i tråden.
Citera
2018-01-15, 18:03
Avstängd
Rätt så orelevant men Hanna verkar ha ett brittiskt utseende och efternamn?

Oskars efternamn klangar också brittiskt även om han såg mindre brittiskt ut utseendemässigt.
Citera
2018-01-15, 18:03
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:
Då levde hon alltså den 6/1 med stor sannolikhet (om ingen annan loggade in).

De hittades den 8/1 så då har tragedin skett någon gång mellan den 6-8 Januari.

De hade ju sätts av en granne senast i mellandagarna, men nu kan man nog plocka bort över en hel vecka som de ev. kan legat döda i huset.

Precis. Förutom att de hittades den 9/1. Står i trådrubriken men också på bland annat Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg1Py5/larare-ringde-pa-hos-familjen-i-bjarred-fick-inget-svar
Citera
2018-01-15, 18:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Det finns inga bilder på mamman, enligt flera personer i tråden.

Googlar man hittar man ett par bilder på mamman.

Samma sak med pappan.Han finns ett 10-tal olika bilder på.
Citera
2018-01-15, 18:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vill man av märkliga skäl isolera sin familj så väljer man att bosätta sig avsides och inte i ett villaområde dessutom så påbörjas isolering när barn är så små att de inte har några referenser hur andra barn och familjer lever.

Stämmer! Här kan man rent av misstänka att isoleringen gentemot grannarna blivit mer påtaglig än familjen faktiskt avsett eftersom jag tror det skånska båtfolket eller vilken rikemansordning som nu bebor Bjärred kanske inte var beredda att fullt ut omfamna en skattejurist och momsfilosof med nordliga brytningar, sjuka flickor och judisktklingande namn (det sista efter uppgifter här i tråden).

Det är högst troligt att de inte sökte sig dit för att isolera sig.
Citera
2018-01-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Åh GUD vad jag önskar 🙏🏻 att någon bara kom in och berättade allt nu alternativt att det kom ut i pressen för fy vad tjatigt det är med alla spekulationer här nu om inte hemskt också 😰😔
Åh-jag önskar att den här händelsen aldrig kommit ut på det här viset via kommunens information.
Bästa hade varit att Polisen informerat om att de arbetar enligt...
-Polisen utreder en "Speciell Händelse" i Bjärred.-
Citera
2018-01-15, 18:06
Medlem
Citat:
Googlar man hittar man ett par bilder på mamman.

Samma sak med pappan.Han finns ett 10-tal olika bilder på.
Pappan finns massor av bilder på. Men de bilder som funnits på mamman har efter en liten lätt sökning visat sig vara en helt annan kvinna.
Citera
2018-01-15, 18:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mondemoderne
Precis. Förutom att de hittades den 9/1. Står i trådrubriken men också på bland annat Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg1Py5/larare-ringde-pa-hos-familjen-i-bjarred-fick-inget-svar

Ja det stämmer.Jag som blandade ihop det bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Trueheart
Kan någon pma mig en bild på frun Hanna. Har trott att det var en annan kvinna tills jag fick höra att hon hade glasögon...?
Tack.

Jag skickar lite bilder på båda två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in