2018-01-15, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Har det blivit bekräftat att man hade cancer?

"Man hade cancer"?

Nej - "moderns cancer" är mig veterligen lika löst som incest-spåret.

-

Visste inte att folk hade PMat om det, men ändå. Känns rätt löst. Om man jämför med barnens sjukdomar.
Citera
2018-01-15, 19:51
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det fetade :

"Man" (dvs folk i tråden) söker orsaker och motiv.., till vad det nu än är som har skett.

Det står i stark kontrast att lärarna får emellanåt vara och jobba ensamma med barnen. Är det en psykopat-familj med en dominerande far så går det bara inte ihop, inte en chans !

Detta fall är inte ens halvvägs löst ännu, som jag ser det.
Och/eller en manipulativ mor.
Citera
2018-01-15, 19:51
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Anhöriga kanske väljer att INTE sätta in någon dödsannons alls. Det är ju inte ett måste. Och de kanske, den dagen kropparna släpps, väljer att ha begravningen i stillhet och i bara närmaste kretsen.
Då kommer ibland annonsen EFTER begravningen t o m.
Helt riktigt. Jag stâllde fragan forst mest kanske till de som har tidningen som pappersupplaga. Misstänker starkt att det är manga i Öresundsregionen som skriver här. Självklart kan deras familjer välja att inte ha ngn annons men jag har en känsla av att det inte ar troligt. Dödsannonsen har väl inte med själva kropparna att göra.
Citera
2018-01-15, 19:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det du skrivit är den bild jag fått av det hela: mamman och döttrarna som blivit deprimerade.
Jag får intrycket av att mamman haft en djup depression och pappan är den som axlat det mesta av ansvaret och själv blivit deprimerad av alltihop - fast inte på samma nivå.

Hittade några profiler på olika siter som jag tror tillhör yngsta dottern och hon verkar ha varit väldigt deprimerad. Om det nu inte är en annan tjej med samma förnamn, födelseår och bosatt i samma kommun som också mår dåligt.

Får intryck av att mamman förberett sig på att försvinna medan pappan försökt och ventilerat situationen med andra m.m. Han verkade väldigt mån om familjen och med det inte detsamma som att mamman inte var det.

Och så det där inlägget från Linkedn av hans kollega "Tragedin som bara inte fick hända, hände."
Man får intrycket av att mamman ventilerat sin dödslängtan och att pappan försökt förhindra det ett bra tag - och pratat med vänner om detta. Och till slut hände det ändå.

Jag skulle inte bli förvånad om det visar sig att mamman tagit med barnen på den sista resan och pappan valt samma väg i ren förtvivlan. Alternativt att det var i samförstånd. Men att pappan skulle ha varit den drivande i alltihop verkar för otroligt. Det går inte ihop.

Usch, det är så sorgligt alltihop.

Intressant vad grundar du deras depressioner på? Ett foto? EN momsstjärnas kackelsymfoni på Linkedn?

Fakta verkar vara att mamman arbetat fram till julen och varit flexibel om det behövts.
Dottern har kommenterat lite här och där och även skickat några hjärtan till killnamn som är normalt i den åldern. Så jag undrar lite över hur du resonerat dig fram till att alla i familjen utan pappan var deprimerade?
Citera
2018-01-15, 19:55
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är flera som bekräftat via PM att mamman hade cancer. Men eftersom folk vägrar tro utan s k källa och ifrågasätter uppgifter så....
Vi får vänta på media, som är kända för att alltid tala sanning och aldrig någonsin överdriver
Om det skulle bekräftas av media och anonyma PM är det klart en starkare ledtråd än ifall bara en av dem sa det.

Citat:
Ursprungligen postat av hicku
"Man hade cancer"?

Nej - "moderns cancer" är mig veterligen lika löst som incest-spåret.

-

Visste inte att folk hade PMat om det, men ändå. Känns rätt löst. Om man jämför med barnens sjukdomar.
Jag skrev fel, ja.

Som TorkeSnorkel skrev så är det något som inte går ihop, så någon del av pusslet fattas. Alternativt att något som många i tråden utgår från stämmer är i själva verket bara rykten (möjligen moderns cancer).
Citera
2018-01-15, 19:55
Medlem
FoxxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Har det blivit bekräftat att man hade cancer?
Om inte det postats något någon helt annastans idag eller igår som hävdar motsatsen skulle jag säga rakt nej på den frågan.

Det har tagits upp otaliga gånger från diverse *säkra källor* men det verkar inte råda någon konsensus dessa källor emellan om huruvida denna cancer varit aktuell tidigare och fortfarande fanns med i bilden, var botad, eller var botad och sedermera återvände någon gång innan bortgång.

Kvinnans chef menar ju på att hon ska ha arbetat "som vanligt" fram till julhelgen förra året. Även om "som vanligt" i kvinnans fall inneburit visst jobb hemma tror jag knappast hennes chef använt den terminologin om inte hon själv menade på att hon utfört sina arbetsuppgifter utan svårigheter. D.v.s utan de eventuella svårigheter som en möjlig cancerdiagnos/behandling för denne skulle bidra med.
Senast redigerad av FoxxHound 2018-01-15 kl. 19:59.
Citera
2018-01-15, 19:56
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Det här med cancer och svåra sjukdomar;

Det verkar finnas rätt många rykten och källor. Kanske är en del av det som skrivits sant. Men jag har sett ett par konkreta exempel på Münchhausen och Münchhausen by proxy där nyckelpersonen spridit ut gott om rykten (som ibland motsagt varandra) till höger och vänster för att hålla folk borta från att snoka för mycket.

Det har också gått att skaffa läkarintyg på en exotisk diagnos från en läkare som inte är insatt i just den sjukdomen men som låtit sig övertalas av en skicklig, manipulativ, påläst person.

(Egentligen tycker jag inte om att spekulera i fall av denna typ, men här känns det rätt uppenbart att två flickor, som inte stod inför döden (enligt skolan planerade de för gymnasiestudier) har blivit mördade. Och då ser jag det nästan som ett krav att alla omständigheter lyfts fram i ljuset.
Citera
2018-01-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Helt riktigt. Jag stâllde fragan forst mest kanske till de som har tidningen som pappersupplaga. Misstänker starkt att det är manga i Öresundsregionen som skriver här. Självklart kan deras familjer välja att inte ha ngn annons men jag har en känsla av att det inte ar troligt. Dödsannonsen har väl inte med själva kropparna att göra.

Om de väljer begravning i stillhet/närmsta kretsen de kanske har annonsen först efter begravningen. Dvs kropparna måste först vara släppta i det fallet.

Sen kanske det blir kluvet med annons om de inte får tydlig klarhet i förloppet... Dvs OM nu en av föräldrarna begått dådet den andra förälderns föräldrar kanske inte vill ha hen med i en samlad annons. Då skall de publicera 4 annonser. (Dvs ca 4*7000* kr per tidning typ). *stockholmspriser i SvD och DN
Citera
2018-01-15, 19:58
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla
Ok, undrade bara då T.B var personaldirektör på Volvo en gång i tiden. Känd som en ganska hårdför gentleman. Hans twitterkonto utstrålar inte direkt någon ödmjukhet. Vill bara få en bild av H.B:s psykosociala arv.

Han var väldigt aktiv (TB) i 90-talet då privatiseringen av hela svenska sjukvården var som värst. Som vice VD och med andra höga befattningar hörde han till en elit i näringslivet som har präglat svensk ekonomi och har bräddat vägen till globalister..... Resten kan ni räkna ut själva.....
Han är inte direkt ödmjuk.....det finns lite gnäll om politiker som är oärliga men själv har varit aktiv att hjälpa till med privatiseringar där våra skattepenger genom dessa privata vårdbolag oftast har hamnat i skatteparadis......obeskattad! Sök "Bure årsredovisning" och njuta den sanna inovationen som har berikat många men definitivt förstört den svenska hälsosystemet......
Citera
2018-01-15, 19:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Han var väldigt aktiv (TB) i 90-talet då privatiseringen av hela svenska sjukvården var som värst. Som vice VD och med andra höga befattningar hörde han till en elit i näringslivet som har präglat svensk ekonomi och har bräddat vägen till globalister..... Resten kan ni räkna ut själva.....
Han är inte direkt ödmjuk.....det finns lite gnäll om politiker som är oärliga men själv har varit aktiv att hjälpa till med privatiseringar där våra skattepenger genom dessa privata vårdbolag oftast har hamnat i skatteparadis......obeskattad! Sök "Bure årsredovisning" och njuta den sanna inovationen som har berikat många men definitivt förstört den svenska hälsosystemet......

Vem fan är TB?
Citera
2018-01-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Heltidsräknat, genom anställning: drygt 40 tkr för henne och tio till för honom.

Okej, om skulderna skulle varit så höga måste det varit något som hänt under 2017 annars borde företaget varit tömt på pengar och högt/högre belånat senaste bokslutet. Bilarna va ju inga miljon bilar heller.

Ang nya bilen som skaffades oktober så är det troligt att den va beställd 3-8 månader innan den levererades om det inte va en lagerbil, kan iofs va troligt att de va det då det rör sej om vanliga bilar och absolut inget utöver de vanliga.
Citera
2018-01-15, 20:00
Medlem
Lite rörligt med O.H, postades tidigare idag:

https://www.ideff.pt/en/ini_detail.php?zID=26&aID=292

Den fungerar om man kollar i Chrome, och klickar på "already have Flash Player" och sedan klickar för att godkänna tillägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in