Citat:
Ursprungligen postat av
Anna-Karin85
Det är så mycket skit snack och galna teorier i denna tråden så anhöriga orkar inte ens kommentera.
* Mannen var otroligt framgångsrik och jobbade hårt och MYCKET. Finns ingen som helst möjlighet att han skulle kunna kontrollera familjen. Han arbetade inte bara på Lund universitet för övrigt utan betydligt mer än så med diverse uppdrag inom skatterätten.
* Barnen var svårt sjuka
* Mamman har haft cancer som man trodde hade blivit botad
* Mamman och barnen deprimerade
* Diverse grannar till familjen har sagt att de har sett familjen vid flertalet tillfällen och att det inte varit några konstigheter
På grund av dessa omständigheter var det mycket svårt därhemma pch familjen var självklart i djup kris pga detta. Om familjen var isolerad hade varken ja eller mannens kollegor och vänner träffat familjen vid flertalet tillfällen. Anledningen till att ingen kommenterar Flashback är just att det inte är någon idé då flertalet av er ändå kommer att fortsätta komma upp med galna idéer och teorier.
Detta var en helt vanlig familj i djup kris och sorg. Varför detta hände vet jag dock inte men önskar jag visste vad de tänkte ...
Jag skulle ju kunna säga "välkommen till Flashback" men avstår den gliringen, du har helt rätt i att det florerar hur mycket skitsnack och vidriga spekulationer som helst, mitt enda råd är att om du verkligen kände den familjen som skärskådas här just nu är att du ska sluta läsa, vidrigheterna mot framförallt mannen kommer att pågå tills polis och åklagare behagar att lätta på förlåten.
Händelsen är ju mycket speciell och tragisk men den oförsonliga tonen mot speciellt mannen i dramat är tidvis helt motbjudande, en tröst för dig är kanske att alla är inte fullt så djävla indoktrinerade med "män är djur" så att ett fåtal av oss kan faktiskt tänka oss att han inte har varit drivande utan hans avslut kanske berodde på en enorm kärlek till sin familj som avslutade sina liv på egen hand.
Om nu kvinnan fått beskedet att cancern kommit tillbaka och att det inte fanns något hopp längre att finna bot mot den, döttrarnas prognos visade att de inte skulle nå vuxen ålder, då kan ju faktiskt kvinnan valt att avsluta deras liv och mannen följt efter, jag vet inte mer än någon annan men kärlek har underliga vägar ibland och tyvärr kan det här fallet vara ett sådant.