Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Mycket bra sida – tack. Här är några exempel från sidan:
Kuwait A320 near Kuwait on Dec 28th 2017, cargo smoke indication
returned to Kuwait City for a safe landing on runway 33R about 45 minutes after departure.
Detta var ett axplock, men det verkar som "turn arounds" är ganska vanliga av detta att döma.
No worries, kan tänka mig att du som -enbart- går på fakta har stor glädje av sidan :-)
Själv har jag läst länge där. Lite skräckblandad förtjusning
Prova söka på Turbulence och kolla bilder och läs vad piloterna skriver
Inte en sida för flygrädda
Och visst, flightrutter ändras hela tiden. Att läsa in det som att olika kändisar eller politker ska flyttas till ett utomstående fängelse känns ganska långsökt. Det är nämnligen grymt dyrt att ändra rutter - bolagen har bokat in sig på destinationer och andra passagerares försäkringar .... .. .
Om de vill flytta folk till Guantanamo Bay borde det finnas mycket billigare och smidigare sätt. Om någon är under en "umbrella utredning" är de förmodligen på en watchlist eller no fly list redan.
Men!
Fängelset kunde inte stängas av Obama.
Fängelset har haft närmare (eller över) 800 fångar
Fängelset har nu kanske 40
Finns alltså plats för en hel del. Dock tror jag inte att det är det mest lämpliga fängelset för dessa fångar. Usa har ett extremt stort fängelsesystem och dessa faciliteter passar mer för att tortera djur än att husa fd politiker och kändisar.
Än mer olämpligt med tanke på
https://www.theguardian.com/world/2017/dec/06/us-embassy-attack-cuba-brain-abnormalities-victims
http://www.bbc.com/news/world-latin-america-42628342
USA har en ganska tom ambassad där just nu. Känns inte som en passande plats att skicka så pass high-ranking prisoners
edit:
Mystery in Havana
Late 2016: US embassy staff and at least one Canadian begin to notice symptoms
May 2017: US expels two Cuban diplomats for Cuba failing to protect its diplomats
August: US says 16 employees have been treated but attacks seem to have stopped. A Canadian diplomat in Havana is treated for hearing loss
Early September: US says attacks are continuing and 19 staff members have now been hurt
29 September: Washington pulls out diplomatic staff, warns US citizens not to visit and says 21 embassy employees now injured
3 October: US expels Cuban diplomats from Washington