Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-15, 18:49
  #39949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, något så galet skulle jag inte kunna drömma upp, ens... Jag tänker, att om det hade funnits någon "legitim" anledning till att se ut så, så hade hon väl skrivit det? för ser man bara att en kvinna är misshandlad utan förklaring (och ibland även med förklaring, för att hon kan ljuga), så tänker man ju att det måste vara mannen/pojkvännen/älskaren som har varit framme. Så även om det inte var M, så verkar det ju som att hon ville lägga ut en hint om att det var det..? Som hämnd för att han tog in på hotell och "hyggede sig" med Deirdre..?
Nu får du lugna ner dina fantasier. PM och S lever inte i ett traditionellt äktenskap. De lever i ett öppet förhållande enligt överenskommelse och de har samma rättigheter/skyldigheter båda.
Om det är S. Så var det väl en överdrift med "blåslagen". Personen (Sirid?) har fått en blåklocka över höger öga och något skrapmärke på hakan och överläpp. Skrapmärkena är ju typiska för fallskador.Om hon lagt ut det på sin facebook så fanns det nog en dråplig historia till om vad hon råkat ut för.
Kvinnor som blir misshandlade av sina män skäms och försöker att dölja det. Knappast något man lägger ut på FB.
Citera
2018-01-15, 18:55
  #39950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Angående bilden på S tänker jag att det mycket väl kan vara skador från att ha blivit slagen, men det behöver det inte vara. Och om det är från slag kan det ju ha varit med samtycke... Det kan vi helt enkelt inte veta. För att spekulera vidare skulle jag först gärna ta reda på följande: var hittades länken till minfil.org därifrån skärmdumpen stammar? Alltså: kan vi utgå ifrån att det är hon själv som laddat upp den där (och alltså antagligen är upphovskvinna till filnamnet "spectacle")? Hur vanligt är det att danskar känner till och använder minfil.org? Kan det vara så att bilden hittats på hennes facebook och laddats upp på minfil av en flashbackare? Isf kan det ju ha funnits en förklaring, kommentar eller beskrivning till bilden på hennes facebook som vi nu går miste om. Och om S själv döpt filen till "spectacle" säger det tyvärr inte så mycket om hennes syn på sina skador eller det som hänt. Det skulle både kunna vara något "skojigt" som något negativt. Men det är självklart oroväckande att se en sådan bild i sammanhang med det vi vet att PM utsatt Kim för... Samtidigt som det skulle kunna vara följder av en olyckshändelse eller något överenskommet.

Enl tidigare uppgifter i tråden kommer bilden från hennes FB där den var upplagd utan någon kommentar. Se bl a här:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-01-15, 19:03
  #39951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Angående bilden på S tänker jag att det mycket väl kan vara skador från att ha blivit slagen, men det behöver det inte vara. Och om det är från slag kan det ju ha varit med samtycke... Det kan vi helt enkelt inte veta. För att spekulera vidare skulle jag först gärna ta reda på följande: var hittades länken till minfil.org därifrån skärmdumpen stammar? Alltså: kan vi utgå ifrån att det är hon själv som laddat upp den där (och alltså antagligen är upphovskvinna till filnamnet "spectacle")? Hur vanligt är det att danskar känner till och använder minfil.org? Kan det vara så att bilden hittats på hennes facebook och laddats upp på minfil av en flashbackare? Isf kan det ju ha funnits en förklaring, kommentar eller beskrivning till bilden på hennes facebook som vi nu går miste om. Och om S själv döpt filen till "spectacle" säger det tyvärr inte så mycket om hennes syn på sina skador eller det som hänt. Det skulle både kunna vara något "skojigt" som något negativt. Men det är självklart oroväckande att se en sådan bild i sammanhang med det vi vet att PM utsatt Kim för... Samtidigt som det skulle kunna vara följder av en olyckshändelse eller något överenskommet.
Misshandel ingår inte i SM. Det handlar ju mer om smisk,pisk,spanking och dylikt. Inte knytnävsslag och våld på det sättet.Håller med dig om att det funnits en text till bilden. Men det är nog inte kittlande för folks fantasi med en logisk förklaring från S.(?) själv till vad hon råkat ut för. Och utan förklaring kan man naturligtvis inte värdera fotot. Hon kanske välte med cykeln på väg till jobbet tex?
__________________
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-15 kl. 19:08.
Citera
2018-01-15, 19:10
  #39952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Enl tidigare uppgifter i tråden kommer bilden från hennes FB där den var upplagd utan någon kommentar. Se bl a här:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Tack för länken. Som den postaren skrev är det minst sagt "lite skumt" att lägga upp en sån bild utan någon slags kommentar till.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Misshandel ingår inte i SM. Det handlar ju mer om smisk,spanking och dylikt. Inte knytnävsslag och våld på det sättet.Håller med dig om att det funnits en text till bilden. Men det är nog inte kittlande för folks fantasi med en logisk förklaring från S.(?) själv till vad hon råkat ut för. Men utan förklaring kan man naturligtvis inte värdera fotot. Hon kanske välte med cykeln på väg till jobbet tex?

Om du själv inte sysslar med SM bör du kanske inte uttala dig så absolut angående temat. Jag känner ett par personer som är involverade i BDSM och vet om att slag kan ingå i önskemålen. Även med knytnäve. Även i ansiktet. Ofta väljs det dock bort eftersom följderna är så svåra att dölja för omvärlden.
Ja hon kan absolut ha haft en cykelolycka. Känns ju rimligare att man då lägger upp en bild (utan kommentar) än om man blivit misshandlad. Men helt ärligt är det alldeles för lite och för osäkert underlag för att det ens ska kännas värt att spekulera vidare i varifrån skadorna kommer.
Citera
2018-01-15, 19:12
  #39953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Men du - är inte det faktiskt hans fru Sirid som står där?
Kan det verkligen vara någon annan?
Jag tycker själv att det är påtagliga likheter, men jag kan förstås se alldeles fel.


http://a64.tinypic.com/25tj5ly.jpg%3...om/13z4nsp.jpg

Jag håller med dig. Jämför vänster (från vårt håll sett) öga på de olika bilderna. Formen är exakt samma!
Citera
2018-01-15, 19:12
  #39954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Enl tidigare uppgifter i tråden kommer bilden från hennes FB där den var upplagd utan någon kommentar. Se bl a här:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Det är en utsaga/uppfattning från en person men inget bevis.
Förstahandskällan måste vara en skärmdump av hela facebook sidan och inte hörsägen om densamma.
Citera
2018-01-15, 19:20
  #39955
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Hon kanske hadde planer på att göra et julkort av bilden. Som dom kunde senda til sina helt normala BDSM venner. Typ: "Tuddelidu, hälsningar från Madsens här. Se hur fint och normalt vi har det.God Jul allihopa! Smiska på!"

Ja, man kan förvänta sig ungefär vad som helst av dom...

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hur vet man ens att detta är hans fru S?
Jag har kikat på hennes CV för länge sedan. Mörkt pageklippt hår hade hon där (?)
Den här "tatueringen" ser ut att vara utförd med bläckpenna och ej tatuerad.
Är det här fotot från PMs blogg?

Nej fotot är inte från M:s blogg. Det är någon vän som har lagt upp det om jag minns rätt nu. Och tatueringen finns med på bild från olika tillfällen, så det är garanterat en riktig tatuering.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Men du - är inte det faktiskt hans fru Sirid som står där?
Kan det verkligen vara någon annan?
Jag tycker själv att det är påtagliga likheter, men jag kan förstås se alldeles fel.


http://a64.tinypic.com/25tj5ly.jpg%3...om/13z4nsp.jpg

Nej. Den tjejen är 10 år yngre än frun, och jag har vetat vad hon heter - men kan irriterande nog inte komma på det! Förnamnet var något av typen Natalie, Natalia eller Jacqueline, och efternamnet var utländskt, typ fin-franskt. M brukade ha med henne på industri- och teknikmässor och liknande, antar att han tyckte att det såg säljande och politiskt korrekt ut, att visa upp en snygg och självsäker ung tjej som gillar teknik i RML:s monter. (Förutom andra fördelar med att ha en ung, snygg tjej med sig på resor, då... om man ska spekulera lite. )
Citera
2018-01-15, 19:21
  #39956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Om du själv inte sysslar med SM bör du kanske inte uttala dig så absolut angående temat. Jag känner ett par personer som är involverade i BDSM och vet om att slag kan ingå i önskemålen. Även med knytnäve. Även i ansiktet. Ofta väljs det dock bort eftersom följderna är så svåra att dölja för omvärlden.
Ja hon kan absolut ha haft en cykelolycka. Känns ju rimligare att man då lägger upp en bild (utan kommentar) än om man blivit misshandlad. Men helt ärligt är det alldeles för lite och för osäkert underlag för att det ens ska kännas värt att spekulera vidare i varifrån skadorna kommer.
Ja det har du rätt i. Jag har bara sett upplysningsprogram. Så jag backar och ber om ursäkt för att jag antog utan eftertanke.
Huden runt ögonen är väldigt känslig med mycket blodkärl. När jag var liten föll jag mot en bänk och slog i näsroten. Nästa dag såg jag ut som en tvättbjörn med blåsvarta ringar runt båda ögonen. Min stackars dagmamma vågade inte gå ut med mig. Eftersom hon var rädd för att bli misstänkt för barnmisshandel.
__________________
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-15 kl. 19:23.
Citera
2018-01-15, 19:51
  #39957
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Men du - är inte det faktiskt hans fru Sirid som står där?
Kan det verkligen vara någon annan?
Jag tycker själv att det är påtagliga likheter, men jag kan förstås se alldeles fel.


http://a64.tinypic.com/25tj5ly.jpg%3...om/13z4nsp.jpg

Nej, jag hinner inte leta mer. Men jag vet att hon finns på bild flera gånger i Madsens blogg, och någonstans står hennes namn också. Någon annan kanske har en stund över?

Edit: har hittat den vackra, mörka kvinnan med det ståtliga namnet nu, här är hon:

https://www.facebook.com/nfsaxberg

Hon höll ett föredrag tillsammans med M i Århus den 22 september 2016 - men nu har hon förstås tagit bort alla bilder och referenser till det! Denna kvinna är dock äldre, jag har nog rört ihop det. Den unga kvinnan på den första bilden vi diskuterade är dock INTE P:s fru, det vet jag.
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2018-01-15 kl. 20:11.
Citera
2018-01-15, 20:38
  #39958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Angående bilden på S tänker jag att det mycket väl kan vara skador från att ha blivit slagen, men det behöver det inte vara. Och om det är från slag kan det ju ha varit med samtycke... Det kan vi helt enkelt inte veta. För att spekulera vidare skulle jag först gärna ta reda på följande: var hittades länken till minfil.org därifrån skärmdumpen stammar? Alltså: kan vi utgå ifrån att det är hon själv som laddat upp den där (och alltså antagligen är upphovskvinna till filnamnet "spectacle")? Hur vanligt är det att danskar känner till och använder minfil.org? Kan det vara så att bilden hittats på hennes facebook och laddats upp på minfil av en flashbackare? Isf kan det ju ha funnits en förklaring, kommentar eller beskrivning till bilden på hennes facebook som vi nu går miste om. Och om S själv döpt filen till "spectacle" säger det tyvärr inte så mycket om hennes syn på sina skador eller det som hänt. Det skulle både kunna vara något "skojigt" som något negativt. Men det är självklart oroväckande att se en sådan bild i sammanhang med det vi vet att PM utsatt Kim för... Samtidigt som det skulle kunna vara följder av en olyckshändelse eller något överenskommet.

Javisst. Men bilden behöver ju inte ens föreställa henne. Kan vara vilken kvinna som helst, även om hon har lagt in bilden på Facebook.
Citera
2018-01-15, 21:05
  #39959
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Men du - är inte det faktiskt hans fru Sirid som står där?
Kan det verkligen vara någon annan?
Jag tycker själv att det är påtagliga likheter, men jag kan förstås se alldeles fel.

http://a64.tinypic.com/25tj5ly.jpg%3...om/13z4nsp.jpg


Jovisst är det Sirid :-) samma form på ögon och mun - och födelsemärke på kinden vid näsan
Citera
2018-01-15, 21:08
  #39960
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, man kan förvänta sig ungefär vad som helst av dom...

Nej fotot är inte från M:s blogg. Det är någon vän som har lagt upp det om jag minns rätt nu. Och tatueringen finns med på bild från olika tillfällen, så det är garanterat en riktig tatuering.

Nej. Den tjejen är 10 år yngre än frun, och jag har vetat vad hon heter - men kan irriterande nog inte komma på det! Förnamnet var något av typen Natalie, Natalia eller Jacqueline, och efternamnet var utländskt, typ fin-franskt. M brukade ha med henne på industri- och teknikmässor och liknande, antar att han tyckte att det såg säljande och politiskt korrekt ut, att visa upp en snygg och självsäker ung tjej som gillar teknik i RML:s monter. (Förutom andra fördelar med att ha en ung, snygg tjej med sig på resor, då... om man ska spekulera lite. )

Ha ha ge dig - samma ögonform och samma färg på ögonens. Och har isåfall samma sorts födelsemärke vid sidan av näsan!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback