2018-01-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
Japp finns inte en enda bild där han inte psykopatler.

De flesta här inne förtnar att bli satta i arbetsläger så de får se att alla inte funkar som dem. De är direlt ansvariga för att psykopater får den makt de får.

Psykopater som begår självmord? Den borde vara rejält ovanlig.

Mord javisst, men att en psykopat skulle ta livet av sig själv också efteråt, det har jag väldigt svårt att se. Han/hon skulle fundera över hur göra för att komma undan, och i fallet som den här mannen som uppenbart var rätt skärpt så hade han tänkt ut i förväg hur döda för att ha en bra chans att komma undan(hade kunnat misslyckas med det klart, men han hade försökt).

Så nae, psykopat är inte sannolikt.
Citera
2018-01-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tror inte självmordsbenägenhet hos så unga kommer helt oannonserat, om det inte är knutet till kännedom om sitt sjukdomstillstånd eller att detta förvärrats. Såna tendenser borde ha kommit till skolans kännedom eller misstänkts, och föräldrarna borde ha sökt hjälp, inbillar jag mig. Skolan borde väl inte godkänt hemundervisning då heller utan velat ha barnen i skolan?

Långt ifrån expert på ungas självmord eller självskadebeteende dock. Tvångssyndrom nämndes väl ngnstans, det kan kanske vara fråga om något som krävde föräldrarnas växelvisa närvaro med barnen hemma?

Jag försökte ta livet av mig som 12-åring. För mina föräldrar kom det som en chock. Så visst kan ungdomar bära på mkt utan att visa det utåt.

Men å andra sidan var kanske barnens psykiska mående anledningen till att föräldrarna jobbade mindre och var hemma mer? De ville hålla koll på barnen så de inte fick någon möjlighet att göra något dumt.

Men om de hade vetat om barnens självmordstankar så borde Bup varit involverade och av det vi vet idag så var de väl inte det?

Jag tror tyvärr det spåret måste strykas.
Citera
2018-01-15, 16:46
Medlem
Snubban007s avatar
Det har hittat in troll i tråden... blir inte förvånad... det som förvånar mig är de som matar trollen! anmäl inlägget och ge ingen feedback.. Hur svårt kan det va? Det var all uppmärksamhet trolleriet får från mig det... 😉

Tråden svämmar redan över av sjuka och ännu sjukare spekulationer...

Jag tycker det pm som skickades till någon här, från någon som sa sig arbeta på myndighet var spännande..
Stämmer det att H varit offline i 9 dagar så skulle det ju vara intressant om någon av hennes vänner etc, som är vän med henne på Facebook ville kolla när hon senast var aktiv där? Vill man inte skriva öppet här så dra iväg ett pm till mig. Vill bara "varna" den som kollar, polisen kan ha loggat in på hennes fb i jakt på bevisning... så står det att hon var inloggad tex igår så vet ni... (om ni inte tänkte på detta själva..) 😜
Citera
2018-01-15, 16:46
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Ja vad som har framkommit går emot min tes om flickornas självmord.

Och därmed är min hjärna blank. Ingen tar väl livet av sina barn bara för att de är sjuka (ej dödssjuka)?!?

Det hör sannerligen inte till vanligheterna iaf! Inte ens när de är dödssjuka.
Citera
2018-01-15, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Karin85
Skitsnack! Det är en 75åring som påstår att han inte sett familjen. Han kan omöjligt tala för hela området? Dessutom är det media som skriver att familjen isolerade sig. Att dem kanske höll sig för sig själva några dagar/veckor är väl inte att isolera sig? I så fall gör jag det för jämnan. Visst att familjen kanske drog sig tillbaka den senaste tiden men familjen var knappast isolerade under en längre tid och hur kan en familj isolera sig när både mannen och kvinnan arbetade (visst i hemmet ibland men knappast varje dag).

Det är detta som gör att folk som vet saker inte ens orkar kommentera! Jag Tycler bara det är så sorgligt när folk målar upp mannen som en pedofil etc. för detta är inte sant!

Hade missat det här inlägget också bland allt brus, så puffar upp det lite.

Vill bara säga att vi är många som läser här som inte alls tror på medias klick-rubriker och ovärdiga tråd-spekulationer om isolering och en dysfunktionell familj också, det ska du veta. Jag tror att många - som jag - helt enkelt blivit berörda av fallet och vill förstå vad det var för sjukdom/sjukdomar som kan ha drabbat så hårt att en familj inte såg någon annan utväg än detta. Inget annat.
Citera
2018-01-15, 16:49
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vi vet inte av vad de dött av, varför eller när. Utredning pågår från polisens sida och i väntan på detta glöder denna tråd av spekulationer och teorier.
Korrekt.

Men man kan nog hålla öppet för att det blir så att ingen förklaring någonsin kommer att kunna ges om bakgrunden till morden.

Polisen har en uppfattning om vad som har hänt, men det kan ju vara på så sätt att det handlar om dödsorsak och vem som genomfört dödandet och möjligen när det skedde. Det är inte säkert att själva motivet till dödandet någonsin går att säkerställa.

Har googlat på andra ”familjetragedier” och i flera fall så fortsätter spekulationerna om motiv i åratal efter dådet, eftersom det inte kunde klarläggas i utredningen.
Citera
2018-01-15, 16:53
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Korrekt.

Men man kan nog hålla öppet för att det blir så att ingen förklaring någonsin kommer att kunna ges om bakgrunden till morden.

Polisen har en uppfattning om vad som har hänt, men det kan ju vara på så sätt att det handlar om dödsorsak och vem som genomfört dödandet och möjligen när det skedde. Det är inte säkert att själva motivet till dödandet någonsin går att säkerställa.

Har googlat på andra ”familjetragedier” och i flera fall så fortsätter spekulationerna om motiv i åratal efter dådet, eftersom det inte kunde klarläggas i utredningen.
Fast om polisen lyckas fastställa ett motiv (om det lämnades ett självmordsbrev eller liknande, vilket inte är omöjligt) kommer de att gå ut med det då?

Hursomhelst så hoppas jag att vi får så mycket info som möjligt när utredningen är över, det här fallet kan få långtgående konsekvenser.
Senast redigerad av Crossmack 2018-01-15 kl. 16:57.
Citera
2018-01-15, 16:54
Medlem
JohnDonovans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
HUR kan man lägga så enormt stor vikt vid en liten flickas rad på instagram? Det är ju tydligen inte ens belagt att det var hon på den bild som så flitigt delas här. Herregud.

Ja det är lite märkligt. Ännu mer märkligt när någon vill få det till att hon var GoT-fan, när det citatet inte alls stämmer med GoT.

Men prova att google "a girl has nothing to say" så kommer det upp märkliga teckningar från barn som handlar om liv, död, mord, knivar.

Eller prova att googla "agnes is bored" så får man upp länkar till en film (pop horror) om en ung kvinnlig seriemördare med borderline depression som heter Agnes och är... "bored".

Tror absolut inte det har något som helst med detta fall att göra, men det var lite kusligt att just dessa resultat kom upp när jag sökte efter info på google.
Citera
2018-01-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Sluta tjata om sjukdomar hos barnen och frun. Koncentrera er på MANNEN. Jag googlade bilder på honom. Han är ondskan personifierad. Det såg jag direkt på första bilden. Ögonen är själens spegel.
Makt och kontrollbehov lyser om honom. Ni som skriver att ni "känner" honom, att han ärt sååå trevlig...Herreguud. Hört talas om Dr. Jekyll och M.r Hyde? Ni måste vara väldigt naiva och ha dålig erfarenhet. Unga? Tragiskt att han kunnat dupera och lurat folk. Men så fungerar dom tyvärr. Läs på lite om personkännedom. Det kan ni behöva under livets resa. Tycker faktiskt uppriktigt synd om er naiva postare. En vacker dag drabbar det er själva eller era barn. Lär er att se igenom en människa. Denne mannen var en ulv i fårakläder. och det finns många. Speciellt i höga positioner. Det är dit dom söker sej. Betr. om det är dottern på bilden som cirkulerar, så kan jag säga att till 99% är det hans dotter. Hon är en kopia av sin far utseendemässigt. UTAN ondskan i blicken.

Saken är den att jag fick rysningar när jag först såg bilderna på honom.
Det skulle ju såklart kunna va vetskapen om morden som låg till grund för det.
Jag är inte lika självsäker som du när det gäller min radar. Men nånting är det ju...
Och det är ju ändå en död man vi pratar om...där i ligger en liten spärr av...respekt?
Men jag skulle förhållit mig försiktigt till denna man då jag av erfarenhet vet vad det kan kosta att vara "naiv".

På filmen från hans föredrag har han något "bevekande"? över sig...
Citera
2018-01-15, 16:56
Medlem
Att ha ”kroniskt trötthetssyndrom” eller ME är nog det som ligger närmast tillhands att ge som sjukdom då dessa ej kan utredas vid blodprov/röntgen o är luddiga — om det är som jag tror: att den dyrkade, übermensch momsexperten kontrollerat sina barn o deras mor till det yttersta, och kanske förgripit sig på döttrarna sedan de var små. Det finns en koppling mellan att vara så otroligt aspis-kunnig på anala detaljer om mervärdesskatt (såg en föreläsning han höll) och att kontrollera sina nära relationer på motsvarande sätt. Men människor är inte ettor o nollor. De har egna liv som vill ut och bortom Excellivet, särskilt när de blir större o kan känna/inse att dom lever i ngt som är ohyggligt fel. Man kanske gemensamt med mamman försöker komma ur huset o situationen. Inför terminsstart o konferens kanske då pappan ”tappar kontrollen över kontrollen” o gör slut på allihop i ett självhatsraseri. Som sagt; mkt obehagliga spekulationer detta o ber om ursäkt om närstående tar illa upp. Men jag finner detta som det minst orimliga scenariot.
Citera
2018-01-15, 16:56
Medlem
Caens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chipsmittopium

"Enbart" barnens och mammans sjukdomar och mannens depression över detta som skäl till detta definitiva, dramatiska, kraftfulla verkar osannolikt. Nog ligger det nåt "mörkt" eller djupt oförmöget bakom, om så än bara i gärningsmannens inre... Hoppas vi får veta.

Det är så grymt. Må de vila i frid.

Skulle det inte räcka att ens fru ligger för döden och dina två barns kroppar sakta men säkert tvinar sönder?

Jag tror och hoppas att dessa sexuella övergreppsteorier enbart är spekulationer från folk som av någon anledning vill att dessa dödsfall ska vara en ännu mörkare historia än den redan är.
Citera
2018-01-15, 17:01
Medlem
Har inte läst alla inlägg, men har möjligheten att det var ett av barnen som dödade familjen och sig själv diskuterats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in