2018-01-15, 16:26
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Detta är det enda logiska enligt mig. Döttrarna har gemensamt tagit självmord. När föräldrarna hittar dem så är de långt borta. För två utslitna, deprimerade föräldrar som precis hittat sina barn avlidna är det inte långt till repet. Jag hade gjort det samma.

Men om barnen hittades i vars en säng så faller denna teori. Tar man självmord ihop så gör man det bredvid varandra.

Var ju bara en som tog till repet som det sägs, övriga låg i sängen. Men tycker också att det vore mer logiskt att ta livet av sig i samma rum som övriga.
Citera
2018-01-15, 16:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaBeau
Jag har följt tråden och jag tycker att det är lite konstigt att igen vet någonting.
Om nu flickorna och mamman var sjuka borde väl någon vårdpersonal hinta något om det stämmer eller ej (även om det bryter mot sekretessen)?
SUS är ett stort sjukhus, någon här 'borde' ju jobba där?

Bara en tanke....

Går inte begära att någon ska riskera sin pension för att tillfredsställa vår nyfikenhet.
Citera
2018-01-15, 16:28
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Karin85
Jag kände mannen och har träffat familjen. Jag känner dessutom många som känner mannen. Tilläggas ska att både mannen och kvinnan har ett yrke som innebär att det inte är möjligt att isolera sig och det är fråga om mycket sociala yrken. Jag tror dessutom att många här inte förstår hur framgångsrik mannen var. Han var en ”känd” person inom det han arbetade med och den världen är inte så liten som många här verkar tro.

När fick de veta att mammans/fruns cancer var tillbaka? Vad för typ av cancer hade hon? Om du kände familjen/har träffat dem, borde du väl veta vad för sjukdom flickorna hade? Eller?
Citera
2018-01-15, 16:28
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Jag har följt tråden och jag tycker att det är lite konstigt att igen vet någonting.
Om nu flickorna och mamman var sjuka borde väl någon vårdpersonal hinta något om det stämmer eller ej (även om det bryter mot sekretessen)?
SUS är ett stort sjukhus, någon här 'borde' ju jobba där?

Bara en tanke....

Inte ens folk som säger sig känna familjen verkar veta vad barnen hade för sjukdomar.
Citera
2018-01-15, 16:29
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktigt01
Nu har tråden spårar ut med ovärdiga teorier om inscest och annat. Jag har i initialt skede själv tangerar vid sektmedlemsskap beroende på flickornas hemundervisning utan att ha haft på fötterna.

Angående de otaliga inlägg om varför polisen " inte släpper information" blir jag uppriktigt sagt förvånad att allmänbildningen hos så många är så låg.
Polisens rutiner i alla brottmål är och måste vara att inte röja information under pågående utredning pga det enkla skälet att detta kan förstöra bevis vid framtida rättegång. Nu kommer det förmodligen inte bli någon rättegång då åtminstone en av de 4 familjemedlemmarna själv inte är i livet men det är den arbetsmodell polisen ändå valt och ska arbeta efter ( I ALLA BROTTMÅL). Så ägna inte tid i tråden att undra över detta.
Sedan är det en helt annan sak att försöka förstå motivet till detta.
Vissa har skrivit" varför köper man en vill om man ska ta livet av sig".
Tror inte generellt att man planerar en sådan gärning som denna långt i förväg. Det enda vi vet är att någon av de 4 har genomfört detta pga av något.
Det är klart att flickornas diagnoser och hemundervisningen sticker ut här och följaktligen väcker frågor.
I tex amerikansk media får man reda på väldigt mycket mer väldigt mycket snabbare. På vilket sätt skulle det kunna förstöra utredningen att tex berätta vem som gjorde det och barnens sjukdomar? Sånt, inkl bild på samtliga, skulle visas i usa på nyheterna. Har sett på Dr Phil nån gång när han tar upp något sånt här galet fall, då får man se ett klipp ifrån nyheterna där det berättas om vad som hänt samt lite bakgrundsinfo. Även i Köpenhamn efter ubåts-mordet så kom det ut en del till media, som nog inte skulle kommit fram i Sverige.

Svensk polis är extra "skyddande", då blir det istället spekulationer om incest, sekter och kontrollbehov.
Citera
2018-01-15, 16:30
Medlem
BarbaBeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Går inte begära att någon ska riskera sin pension för att tillfredsställa vår nyfikenhet.

Det säger jag inte att någon ska göra men man kan väl bekräfta/dementera att de var sjuka, så slipper vi alla spekulationer till höger och vänster.
Citera
2018-01-15, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Mamman i kontakt med hjälpgrupp MOT självmord bland unga. Vilket ter sig naturligt om ev äldsta dottern hade dessa problem bl a.
”Det som inte fick hända - hände”
Uttryckt av kollega/elev till pappan i sitt sorgebrev.
”Det som inte fick hända” för min innebörd är att barnen/barnet tagit sitt liv - det värsta som kan drabba en förälder o ngt som pyrde, var på gång, kunde ske.

Mobilerna, samtal. Vad som där också finns bland allt annat.
Man kan vara vara gammal vän med någon som råkar vara engagerad i hjälpgrupp.
Citera
2018-01-15, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigrinnan14
Var ju bara en som tog till repet som det sägs, övriga låg i sängen. Men tycker också att det vore mer logiskt att ta livet av sig i samma rum som övriga.

Ja vad som har framkommit går emot min tes om flickornas självmord.

Och därmed är min hjärna blank. Ingen tar väl livet av sina barn bara för att de är sjuka (ej dödssjuka)?!?
Citera
2018-01-15, 16:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Detta är det enda logiska enligt mig. Döttrarna har gemensamt tagit självmord. När föräldrarna hittar dem så är de långt borta. För två utslitna, deprimerade föräldrar som precis hittat sina barn avlidna är det inte långt till repet. Jag hade gjort det samma.

Men om barnen hittades i vars en säng så faller denna teori. Tar man självmord ihop så gör man det bredvid varandra.

Tror inte självmordsbenägenhet hos så unga kommer helt oannonserat, om det inte är knutet till kännedom om sitt sjukdomstillstånd eller att detta förvärrats. Såna tendenser borde ha kommit till skolans kännedom eller misstänkts, och föräldrarna borde ha sökt hjälp, inbillar jag mig. Skolan borde väl inte godkänt hemundervisning då heller utan velat ha barnen i skolan?

Långt ifrån expert på ungas självmord eller självskadebeteende dock. Tvångssyndrom nämndes väl ngnstans, det kan kanske vara fråga om något som krävde föräldrarnas växelvisa närvaro med barnen hemma?
Citera
2018-01-15, 16:39
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Sluta tjata om sjukdomar hos barnen och frun. Koncentrera er på MANNEN. Jag googlade bilder på honom. Han är ondskan personifierad. Det såg jag direkt på första bilden. Ögonen är själens spegel.
Makt och kontrollbehov lyser om honom. Ni som skriver att ni "känner" honom, att han ärt sååå trevlig...Herreguud. Hört talas om Dr. Jekyll och M.r Hyde? Ni måste vara väldigt naiva och ha dålig erfarenhet. Unga? Tragiskt att han kunnat dupera och lurat folk. Men så fungerar dom tyvärr. Läs på lite om personkännedom. Det kan ni behöva under livets resa. Tycker faktiskt uppriktigt synd om er naiva postare. En vacker dag drabbar det er själva eller era barn. Lär er att se igenom en människa. Denne mannen var en ulv i fårakläder. och det finns många. Speciellt i höga positioner. Det är dit dom söker sej. Betr. om det är dottern på bilden som cirkulerar, så kan jag säga att till 99% är det hans dotter. Hon är en kopia av sin far utseendemässigt. UTAN ondskan i blicken.
Dr. Jekyll och Mr. Hyde fanns faktiskt inte på riktigt, utan att det är fiktiva karaktärer i en bok skriven av R. L. Stevenson från 1886.

Bortsett från det, är det meningen att vi ska tolka ditt inlägg som att all information om familjen är irrelevant baserat på vad du tycker att du kan utläsa från ett foto av honom? Idioti.
Citera
2018-01-15, 16:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det säger jag inte att någon ska göra men man kan väl bekräfta/dementera att de var sjuka, så slipper vi alla spekulationer till höger och vänster.

Jo jo. Det kunde fler än de göra, med reservation för att få har svart på vitt.

Spekulationerna är av allt att döma självfinansierande...
Citera
2018-01-15, 16:41
Medlem
Citat:
Eller så slutar man bara spekulera till höger och vänster. Jag, helt fel ställe att klämma ur sig något sådant, haha. Men vad har du för nytta av att känna till det? Mer än ren nyfikenhet alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in