2018-01-15, 15:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umberto72
Tack för vederhäftigt svar. Jag ska iväg på möten men en snabb reflektion: det är inte omdömesgillt att döda sina barn. Ens som eutanasi vid terminal cancer. Nu var det "trötthetssyndrom" eller möjligen ME och en potent person som GM skulle väl i detta fall snarast göra allt för att bota dem. Kalla in släkt som hjälper dom med avlastning. Hyrt in en barnflicka, hemsjukvård osv osv. Gjort ngt konstruktivt. Inte isolerat dom och ffa inte dödat dom.

Jag skulle säga att du träffat prick i vad allt hänger på just nu. Hade han uttömt alla kända möjligheter? Hade han redan knäckt sig?
Citera
2018-01-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huller
Ett alternativ är ju att kvinnan har förgiftat barnen och sig själv. Mannen kommer hem, kollar puls på offren och konstaterar att dom är definitivt döda. I en sådan situation är jag ej förvånad att han går och hänger sig.
Icke. Man ringer 112.
Citera
2018-01-15, 15:10
Medlem
Nu har tråden spårar ut med ovärdiga teorier om inscest och annat. Jag har i initialt skede själv tangerar vid sektmedlemsskap beroende på flickornas hemundervisning utan att ha haft på fötterna.

Angående de otaliga inlägg om varför polisen " inte släpper information" blir jag uppriktigt sagt förvånad att allmänbildningen hos så många är så låg.
Polisens rutiner i alla brottmål är och måste vara att inte röja information under pågående utredning pga det enkla skälet att detta kan förstöra bevis vid framtida rättegång. Nu kommer det förmodligen inte bli någon rättegång då åtminstone en av de 4 familjemedlemmarna själv inte är i livet men det är den arbetsmodell polisen ändå valt och ska arbeta efter ( I ALLA BROTTMÅL). Så ägna inte tid i tråden att undra över detta.
Sedan är det en helt annan sak att försöka förstå motivet till detta.
Vissa har skrivit" varför köper man en vill om man ska ta livet av sig".
Tror inte generellt att man planerar en sådan gärning som denna långt i förväg. Det enda vi vet är att någon av de 4 har genomfört detta pga av något.
Det är klart att flickornas diagnoser och hemundervisningen sticker ut här och följaktligen väcker frågor.
Citera
2018-01-15, 15:11
Medlem
meiis avatar
Åh GUD vad jag önskar 🙏🏻 att någon bara kom in och berättade allt nu alternativt att det kom ut i pressen för fy vad tjatigt det är med alla spekulationer här nu om inte hemskt också 😰😔
Citera
2018-01-15, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
Svensk polis suuuuuuger.

Vänj er kretiner
För att de följer sina rutiner och inte glappar för pressen?
Citera
2018-01-15, 15:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om man inte kan lita på skribenten (Anna-Karin85) i detta fall, så spelar det väl ingen roll om hon berättar diagnoser. Ingen lär tro henne i alla fall, eller hur? Och varför skulle hon berätta det? Kan vi inte tro henne på hennes ord som hon nu skrivit i tråden och sluta med spekulationerna? Barnen var sjuka, mamman väldigt sjuk, mannen deprimerad - de orkade inte med livet längre. Vilka sjukdomar barnen hade är irrelevanta.

Jag kanske hastade fram frågan lite, men syftet var inte att vara oförskämd. Jag upplevde det som betydelsefullt att få ställa motfråga och få ett svar, när personen nu uppenbarligen gjort sig besväret att lämna vittnesmål.

Trovärdighet är inte något som är definitionsmässigt noll, det skulle ju ge allt det här en högst märklig karaktär.
Citera
2018-01-15, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du stämmer bra in på det Bjärredsbon talar om att alla vet så jävla mycket och en del vet mest.
När du har något att delge så är det intressant men dina personliga åsikter eller gissningar är inte intressant.
Jag tror absolut OH var en otroligt karismatisk och genomtrevlig person! Blir mer övertygad efter att sett hans föreläsning. Om man dessutom hade känt honom personligen så kan jag förstå att man går i någon slags försvarsställning och tror sig kunna göra bedömningen att mannen varken kan vara pedofil, mördare eller dålig på annat sätt! Dessa sidor har ju ingen sett och det man inte ser finns inte! Men det blir ju sällan sanningsenligt utan endast en sida av myntet! Den som lever får se, och jag hoppas vi får ett svar på vad som egentligen hände i den där villan under jullovet!
Citera
2018-01-15, 15:17
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja OM det nu visar sig att han blivit mördad så tar ju detta en helt ny riktning! MEN tycker du att det lutar åt det hållet efter den visserligen knappa info vi fått från från media och polis ?

Har de verkligen gått ut med att det är HAN som är GM??? Källa???
Citera
2018-01-15, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Tja, han hängde sig så vitt jag förstått, så jag har i alla fall svårt att se att nån annan är gärningsman. Men visst kan mamman också vara det. Men han är det garanterat.
Citera
2018-01-15, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Men skulle det vara bättre om båda föräldrarna gjort det ihop menar du ? De letar inte efter någon annan gärningsman så ja det har gått ut med det i media! Står i varenda tidning så källa är ju bara löjligt att komma med!
Citera
2018-01-15, 15:20
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad menar du med det? De var lediga vid jul och 14 dagar efter det. Det tar inte lång tid att "planera" något sånt här. Inget anmärkningsvärt med det. Däremot krävs det massor för att ens tänka sig att utplåna hela sin familj. Hur det gick till vet vi inget om.
Det fetade nr 2. En hopplöshet räcker för att ta steget. En hopplöshet, depression, trötthet, ledsnad, inget ljus i sikte.... "vi orkar inte mer". Det svåra är väl själva handlingen. Vi har spärrar som vi inte går över. De spärrarna sitter otroligt djupt för de flesta av oss. Säkerligen även för den här pappan och mamman. Men jag kan också förstå lättnaden när man väl tagit beslutet att få "vila" från skiten. Sen att det inte är försvarbart att ta bort två barn - det är en helt annan diskussion som jag inte just nu tänker delta i.

Alltså det jag menar är att jag inte tror att detta är något som uppkommit under själva julledigheten. Att ens ta beslutet att ta sitt eget liv kan ta åratal för deprimerade personer, att då utvidga till att mörda och självmörda (i synnerhet sin egen avkomma) bör inte ligga närmre till hands än att bara ta sitt eget liv.
Det är ju just det som är anmärkningsvärt - att man lyckats göra detta och ingen verkar förstå nånting om hur det ens kan komma sig. Då är man ju rätt bra på hemligheter. Pappan har dessutom gått till jobbet, om än mindre än tidigare, men satt upp sig för att föreläsa samt ansökt om professur - vad fyller det för syfte hos en som drabbats av total hopplöshet?

Tror dock beslutet att medvetet göra detta är svårare än själva handlingen men jag kan också förstå lättnaden i att ha tagit beslutet. Jag har tyvärr sett ett sånt exempel på nära håll där personen begick självmord.
Citera
2018-01-15, 15:21
Medlem
Zynas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Karin85
Skitsnack! Det är en 75åring som påstår att han inte sett familjen. Han kan omöjligt tala för hela området? Dessutom är det media som skriver att familjen isolerade sig. Att dem kanske höll sig för sig själva några dagar/veckor är väl inte att isolera sig? I så fall gör jag det för jämnan. Visst att familjen kanske drog sig tillbaka den senaste tiden men familjen var knappast isolerade under en längre tid och hur kan en familj isolera sig när både mannen och kvinnan arbetade (visst i hemmet ibland men knappast varje dag).

Det är detta som gör att folk som vet saker inte ens orkar kommentera! Jag Tycler bara det är så sorgligt när folk målar upp mannen som en pedofil etc. för detta är inte sant!

Måste vara brutalt för släkt och vänner att ta del av en sådan här tråd där det finns oändligt med vilda spekulationer och insinuationer utan någon som helst substans för det mesta.
Finns lobbyister här för de mest perifera grupperingarna man kan tänka sig som utnyttjar tråden för sina egna syften och det kan man verkligen beklaga.
Man skäms nästan för sitt eget intresse av tråden men det är onekligen intressant och samtidigt väldigt störande hur en vad det verkar fullt rationell och bildad människa kan hamna i en situation där han inte ser någon annan utväg än vad det blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in