2018-01-15, 14:29
Medlem
Ett (till) PM:

Hej, jag jobbar inom myndighet och kan se via Skype att Hanna vart offline sedan 9 dagar. Posta om du vill
Citera
2018-01-15, 14:29
Medlem
Skumfidusen71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Frågan är om döttrarna behövde att ha sin pappa hela tiden hos sig? Det känns som att han ville bevaka dem hela tiden. Barnen i såna ålder brukar gilla att umgås med sina jämnåriga kompisar men de gjorde inte det enligt grannarna. Kan vara så att mamman kom på nån hemlighet som pappan insåg att det inte fanns nån utväg än att döda frun och barnen? Jag gillar och brukar inte skriva konstiga spekulationsteorier men det här fallet börjat att bekymra mig med så mycket hysh-hysh från polisen och myndigheterna. Var det inte mammas chef på arbetet som inte ville berätta om hon märkte oro hos mamman på grund av hänsyn till anhöriga? Vad menade hon med detta?

Vad jag har läst (om jag fattat det rätt) så uttyckte mammans chef att de anställda har möjlighet att arbeta hemifrån vilket mamman också gjort. För övrigt ville chefen inte kommentera med hänsyn till anhöriga.
Mamman jobbade som jag förstått det hemifrån 2 dagar i veckan. Hon hade fortfarande semester när familjen hittades död. Pappan hade konferens inplanerad där han var huvudtalare vilket förklarar varför faderns arbete larmade men inte mammans.

Pappan hade börjat jobba hemifrån mer den senaste tiden.

De obekräftade uppgifter jag har fått via PM säger att flickorna var sjuka. Mamman hade cancer. Alla tre ska ha varit deprimerade.

Det kan mycket väl vara så att han arbetade hemifrån ville bevaka döttrarna...
Han kanske var rädd att de skulle skada sig själva, han kanske var rädd att mamman skulle skada dem...det är ju fortfarande spekulation
Citera
2018-01-15, 14:30
Medlem
Skogsberghs avatar
Pappans företag som under flera år gick bra verkade inte så aktivt under 2015.
Kanske var det familjen och det som 'hände' i den som gjorde att han inte kunde/ville mer än så?
https://minfil.org/LfCby6d6bd/x.PNG
Citera
2018-01-15, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Karin85
Det är så mycket skit snack och galna teorier i denna tråden så anhöriga orkar inte ens kommentera.

* Mannen var otroligt framgångsrik och jobbade hårt och MYCKET. Finns ingen som helst möjlighet att han skulle kunna kontrollera familjen. Han arbetade inte bara på Lund universitet för övrigt utan betydligt mer än så med diverse uppdrag inom skatterätten.

* Barnen var svårt sjuka

* Mamman har haft cancer som man trodde hade blivit botad

* Mamman och barnen deprimerade

* Diverse grannar till familjen har sagt att de har sett familjen vid flertalet tillfällen och att det inte varit några konstigheter

På grund av dessa omständigheter var det mycket svårt därhemma pch familjen var självklart i djup kris pga detta. Om familjen var isolerad hade varken ja eller mannens kollegor och vänner träffat familjen vid flertalet tillfällen. Anledningen till att ingen kommenterar Flashback är just att det inte är någon idé då flertalet av er ändå kommer att fortsätta komma upp med galna idéer och teorier.

Detta var en helt vanlig familj i djup kris och sorg. Varför detta hände vet jag dock inte men önskar jag visste vad de tänkte ...

Tack, du verkar ha känt familjen. Jag tror att det du skriver ligger nära sanningen.
Citera
2018-01-15, 14:32
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Varför i hela helvete har någon tyckt att det var en bra idé att lägga blommor vid marabou-chokladen?
För att något av barnen eller föräldrarna gillade just den sortens choklad väldigt mycket? Kanske lärarna som kom hem till dem brukade motivera dem med choklad, om de nu alltid var trötta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det har diskuterats och i princip avfärdats. De är inte isolerade och de skulle inte haft tid.

Men det är inte omöjligt. Bara högst osannolikt.
Eh... varför skulle han inte haft tid att antasta sina barn menar du? Han hade ju gått ner tid sista tiden för att kunna vara mer hemma med barnen! Jag tycker inte man kan avfärda den teorin om incest! De levde dessutom ett isolerat liv i villan!
Senast redigerad av Regnflingan 2018-01-15 kl. 14:38.
Citera
Medlem
Geggamojas avatar
Fått pm med följande, hen är nyreggad och kan inte skriva här än:
"Jag har läst i tråden om familjens boende i göteborg och att det ska varit nån händelse där på barnens skola. Jag har bra kännedom om området (Blågatan) där de bodde, har varit inne i ett likadant radhus de bodde i där och känner till några som bor på gatan och har barn som gått på skolorna i närområdet. Nu undrar jag om man vet vilken skola det gäller och ungefär år då händelsen ska utspelat sig. Jag tänker närmast på nån av skolorna Åkeredsskolan, Önneredsskolan, Fiskebäcksskolan eller privatskolan Ebba Pettersson, här vet jag flera från området runt Blågatan i avästra Frölunda som gått."
Någon med info?
Senast redigerad av Geggamoja 2018-01-15 kl. 14:33. Anledning: Tillägg
Citera
2018-01-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hej o välkommen.
Tolkar jag dej rätt om jag hävdar att du stod familjen nära, och att du till och såg dom som vänner ?

Jag kände mannen och har träffat familjen. Jag känner dessutom många som känner mannen. Tilläggas ska att både mannen och kvinnan har ett yrke som innebär att det inte är möjligt att isolera sig och det är fråga om mycket sociala yrken. Jag tror dessutom att många här inte förstår hur framgångsrik mannen var. Han var en ”känd” person inom det han arbetade med och den världen är inte så liten som många här verkar tro.
Citera
2018-01-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Tack, du verkar ha känt familjen. Jag tror att det du skriver ligger nära sanningen.

Jag instämmer. Men varför var dom deprimerade? Pga mammans cancer? Eller ngt annat.
Citera
2018-01-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Karin85
Det är så mycket skit snack och galna teorier i denna tråden så anhöriga orkar inte ens kommentera.

* Mannen var otroligt framgångsrik och jobbade hårt och MYCKET. Finns ingen som helst möjlighet att han skulle kunna kontrollera familjen. Han arbetade inte bara på Lund universitet för övrigt utan betydligt mer än så med diverse uppdrag inom skatterätten.

* Barnen var svårt sjuka

* Mamman har haft cancer som man trodde hade blivit botad

* Mamman och barnen deprimerade

* Diverse grannar till familjen har sagt att de har sett familjen vid flertalet tillfällen och att det inte varit några konstigheter

På grund av dessa omständigheter var det mycket svårt därhemma pch familjen var självklart i djup kris pga detta. Om familjen var isolerad hade varken ja eller mannens kollegor och vänner träffat familjen vid flertalet tillfällen. Anledningen till att ingen kommenterar Flashback är just att det inte är någon idé då flertalet av er ändå kommer att fortsätta komma upp med galna idéer och teorier.

Detta var en helt vanlig familj i djup kris och sorg. Varför detta hände vet jag dock inte men önskar jag visste vad de tänkte ...
Jag håller med dig. Jag skrev en summering igår som beskriver vad du säger, och som jag tror hände. Och jag tror inte det är "konstigare" än det du beskriver. Men det verkar som om folk gärna vill ha det till stora hemligheter och otäcka detaljer. Att en framgångsrik familj kan ha bekymmer utan incest finns inte på deras karta. Två mycket sjuka barn och en mor med cancer, som kanske inte ens går att bota, kan ta knäcken på vem som helst. Är man deprimerad och djupt nere i mörkret så händer det saker i en hjärna. Så jag misstänker att pappan helt enkelt gav upp. Han orkade inte. Stackars familj.
Citera
2018-01-15, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Frågan är om döttrarna behövde att ha sin pappa hela tiden hos sig? Det känns som att han ville bevaka dem hela tiden. Barnen i såna ålder brukar gilla att umgås med sina jämnåriga kompisar men de gjorde inte det enligt grannarna. Kan vara så att mamman kom på nån hemlighet som pappan insåg att det inte fanns nån utväg än att döda frun och barnen? Jag gillar och brukar inte skriva konstiga spekulationsteorier men det här fallet börjat att bekymra mig med så mycket hysh-hysh från polisen och myndigheterna. Var det inte mammas chef på arbetet som inte ville berätta om hon märkte oro hos mamman på grund av hänsyn till anhöriga? Vad menade hon med detta?

Barn som får omfattande skolgång av hälsoskäl där kronisk trötthet är ett av symtomen lär knappast ha ork att umgås på det sätt som jämnåriga gör för hade den orken funnits så hade de med stor säkerhet varit i skolan till och från.
De som är kroniskt trötta tillbringar mycket tid med att vila och sova så då är det väl bra om förälder har möjlighet att jobba hemifrån och fördela arbetstiden så att de arbetar när den sjuka sover och umgås när den sjuke orkar.
Citera
2018-01-15, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umberto72
Äntligen insläppt som ny medlem. Jag finner det märkligt att nästan ingen i hela denna långa tråd spekulerat (för det är väl det vi alla gör) i vad som är den vanligaste hemligheten i dysfunktionella familjer: incest. En teori bland alla skulle därmed kunna vara att pappan med alla medel försökt hålla modern och döttrarna i kontroll och i minimal kontakt med omvärlden (både den verkliga och den digitala) För att inte träffa kompisar och arbetskollegor hölls dom instängda i huset samtidigt som han duperade omvärlden att tro att barnen är sjuka. En högintelligent person med charm och talets gåva och social status. Genom att själv påskina att han är en empatisk o engagerad far berättade han om hur sjuka barnen/frun var, hur mkt han älskade dom och skrev t o m en bok om moms med döttrarna. Noterade även höga buskar runt huset och ett nybyggt tätt och högt staket och att hundägargrannen aldrig såg till dom. På filmen från en föreläsning pappa höll ser man en vältränad man, kanske därmed ett högt libido? Med stigande ålder kan han allt mindre hålla dem i schack och det då fanns risk att dom skulle avslöja denna fantastiska man som höll kontroll inte bara på något så fyrkantigt som moms -- utan även sig själv och sin familj. Självbilden som "ängeln i Lund" och professorämnet riskerade att raseras. Kanske hade dom hotat med detta. Att han dräpt dom för att sen hänga sig en bit ifrån övriga familjen (i köket?) indikerar ju också att det varit en konflikt i familjen. Vid barmhärtighetsmord skulle kanske alla hittat tillsammans i sängen? Incest är tyvärr mkt vanligare än man tror och åtföljs av mkt tabun och skam- och skuldbeläggande och cover-ups, även av de utsatta.

Äntligen inställt jag med.
Jag har också samma tankar som dig.
Men jag vill inte tro att det är så.
Mycket konstigt i detta fallet. Tyvärr får vi nog aldrig veta vad som hänt.
Djupt tragiskt är det.

Vad jag dock hänger upp mig på är två saker.

Om O.H var i djup depression förstår jag inte hur han kan jobba alls. Är man i djup depression (har själv vart sjukskriven för depression) så kan man inte jobba utan blir helt sjukskriven. Men alla fall är väl olika antar jag. Han orkade kanske jobba nån dag. Men för mig låter det väldigt konstigt.

Det andra är, som en del vart inne på här, flickans Instagram (om det nu är hennes) Att skriva ”a girl has nothing to say” tror jag inte är taget från GoT. Varför citerar man helt fel då? Och jag tänker om jag som förälder hade ett barn som skrev så hade jag reagerat. (Vilket de kanske gjort.)Men jag hade nog gjort vad jag kunde för att få mitt barn att ändra ett sånt uttryck. Men OM det har med GoT att göra så är det klart då förstår jag varför det står som det gör.
Jag har aldrig sett GoT men är den lämpad för barn?

Detta stärker min teori att något hänt som du var inne på.
Allt med metoo, hon upplever att flickor inte har något att säga till om, isolering osv.

Första inlägg så det kanske var svamligt och jag hoppas jag har helt fel.
Men det var mina tankar bara.

Förstår dock aldrig hur man kan välja att döda barnen som utväg. (För det förmodar vi ju ändå har hänt) men det är tur man inte förstår det för då hade man ju vart i samma sits som GM

Må de vila i frid....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in