Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Ja men varför skulle de anhöriga vilja att svenska folket skall gå och tro att familjen var med i en religiös sekt och att pappan slog ihjäl familjen på rent djävulskap. Om familjen verkligen var svårt sjuk och begick kollektivt självmord så skulle i alla fall jag vilja att sanningen kom ut till alla.
Det är viktigt att folket får information om viktiga händelser, annars är det bättre att vi förbjuder nyhetssändningar över huvud taget. Man kan inte först gå ut och säga "Det har hänt en fruktansvärd händelse" och sedan säga, "men ni får inte veta mer än så" . Har man sagt A så får man säga B.
Du ägnar dig åt utpressning! 😄
Men jag håller i princip med. Kan man inte med mitt snusförnuft hävda att om nu familjen vände sig från offentligheten så finns det ett befogat intresse i att föra dem åter?
Dessutom är tilldragelsen så exceptionell att allt annat vore högst märkligt.
Det snaskas i saker här av många, men helt klart så kommer händelsen kommuniceras när tiden är mogen.
Jag tror man som utgångsläge ska ha minsta möjliga förväntningar på sakens karaktär. Men det kommer vara intressant nog.
Men allt väsentligt kommer komma fram. Det här är sannolikt fråga om i det närmaste hyperkorrekta människor – att det är deras problem snarare än vad som antyds i dessa spalters låtsade Sturm und Drang.
Det är möjligt att de inte efterlämnat ett avskedsbrev utan en blankett, där uppsägning av samtliga nätkonton och abonnemang och bindningstider meddelas.