Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Finns ett fall i UK om en kvinna på 43 år som dödade 3 av sina barn genom att kväva dom med en blöja och barnen bar på en genetisk sjukdom som skulle innebära palliativ vård för barnen , men i det stadiet befann dom sig inte i.
Hon dömdes till rättspsykiatrisk vård efter att ha erkänt mord på sina 3 barn.
Det var även ett försök från hennes sida att ta livet av sig men det misslyckades. Domarens ord är hårda men säger en del om hur man såg på fallet.
Jag tycker domarens ord var väldigt väl avvägt motvad som hade hänt, vet inte om jag tycker det var hårda ord, men det är ju sent på kvällen och vi läser texter olika.
Jag skulle dock inte vara förvånad om detta inte är en rimlig påföljd i Sverige om någon i huset överlevt och var skyldig. Det kanske är min ålder, men jag blir mer förlåtande med åren, samtidigt som jag har blivit hårdare i min syn mot människor med ondska och illvilja i uppsåt.
Vet faktiskt inte vad vi har framför oss här, men poliserna som jobbar med det säger att det är något helt unikt, likaså verkar skolan ha hängt på denna bedömning. Även om vi inte fick så mycket information, så verkar även skolan ha sett ett oerhört stort mått av tragedi i det som hänt, riktat mot hela familjen.