2018-01-14, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Han kanske inte blev sjuk, han kanske var det hela tiden. Det kan man ju inte veta.

Precis! Men det vet varken du eller ekonomerna i kommentatorsfältet. Men de visste åtminstone vem han var yrkesmässigt. Du vet ingenting. Sen sitter du här och kallar folk som kommenterar (som kanske är ledsna och chockade) för nötter.

Tänk om det var mamman? Då framstår du som en idiot.
Citera
2018-01-14, 23:23
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatildaVarg
Ledsen om detta redan tagits upp...

Mamman är vän med en kvinna på Facebook som driver en självmordslinje. Hela vännens flöde innehåller massa artiklar om självmord och hur det ska undvikas. Verkar vara fokus på självmord bland unga.

Har kanske ingen betydelse alls för detta. Eller så är det som nån skrev flickorna som tagit livet av sig.

Lägg gärna upp en länk
Citera
2018-01-14, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Ja och granner tittade precis då ut genom fönstret och såg O hänga sig, grannen gick ut i garaget och sköt sig.

Har väldigt svårt att se att någon ta ett blixt beslut att ta livet av sig för att en nära anhörig påträffas död.

Möjligen om han hade gjort det ett par månader senare i fall han blivit deprimerad av att ha förlorat sin familj, men inte en chans att det blir gjort det direkt.
Vad jiddrar du om, det är väl ingen granne som sköt sig?
Senast redigerad av scheele 2018-01-14 kl. 23:25. Anledning: Tog bort svärord
Citera
2018-01-14, 23:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Det skulle ju naturligtvis vara värre om mördaren valt att leva vidare själv. Att alla fyra gått i graven är väl det som gör att folk associerar det till något sorgligt. Jag håller med om att det inte finns några ursäkter för vad personen gjort men det finns ju olika perspektiv som man kan hantera.

Vilka perspektiv tänkte du på som skulle hantera att någon i en familj dödar 3 stycken varav 2 barn?
Du kanske ska delge oss hur du tänkte på den punkten.
Citera
2018-01-14, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Lägg gärna upp en länk

https://m.facebook.com/an*tte.jaderb*rg

* e
Citera
2018-01-14, 23:27
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Anne, kvinnan den artikeln handlar om, hade diagnostiserats med ME och kämpade hårt för bättre kunskap om, forskning kring och vård för sjukdomen.
Att barnen eller någon annan i Bjärred-familjen hade ME är som sagt enbart spekulation.

Jo jag vet. Och kronisk trötthet - dålig behandling genom vården - deprimerad - självmord / mord.

Jag tänker mig att familjen varit under enorm stress med 2 barn sjuka och samma helg som hon tar livet av sig så blir familjen mord/självmord.

Vi får se vad som kommer fram. Tänker också att det därför locket på så mycket från polisen - om de begått detta för att belysa kronisk trötthet?

Ja jag vet inte. Detta har jag tänkt på sen precis samma stund jag började läsa tråden.
Citera
2018-01-14, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det är ett känt citat från typ världens mest tittade TV-serie, Game of Thrones. Inget oroväckande eller onormalt alltså.

Deppigt citat ändå...Tycker det hade varit mer betryggande om det varit nåt typ "girls can do it" eller vad som
Citera
2018-01-14, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jo jag vet. Och kronisk trötthet - dålig behandling genom vården - deprimerad - självmord / mord.

Jag tänker mig att familjen varit under enorm stress med 2 barn sjuka och samma helg som hon tar livet av sig så blir familjen mord/självmord.

Vi får se vad som kommer fram. Tänker också att det därför locket på så mycket från polisen - om de begått detta för att belysa kronisk trötthet?

Ja jag vet inte. Detta har jag tänkt på sen precis samma stund jag började läsa tråden.

Som sagt, skilj mellan kronisk trötthet (symtom på en rad olika sjukdomar) och ME (specifik sjukdom med äldre benämning kroniskt trötthetssyndrom).
Citera
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Har väldigt svårt att se att någon ta ett blixt beslut att ta livet av sig för att en nära anhörig påträffas död.

Möjligen om han hade gjort det ett par månader senare i fall han blivit deprimerad av att ha förlorat sin familj, men inte en chans att det blir gjort det direkt.

Hur skulle han gå vidare? Han har månader-år av utredningar med polis, skola, försäkringsbolag, han har eget företag, vem skulle anlita han med en sån bakgrund, näe han var totalkörd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatildaVarg
Ledsen om detta redan tagits upp...

Mamman är vän med en kvinna på Facebook som driver en självmordslinje. Hela vännens flöde innehåller massa artiklar om självmord och hur det ska undvikas. Verkar vara fokus på självmord bland unga.

Har kanske ingen betydelse alls för detta. Eller så är det som nån skrev flickorna som tagit livet av sig.

Denna teori är inte så otrolig faktiskt. Det finns ingen konstaterad fysisk diagnos på flickorna men det talas om trötthet och dottern A*nes Instagram tycker jag tyder på depression.
Skulle kunna vara så att båda döttrarna har mått väldigt dåligt psykiskt och haft självmordstankar. Kanske har de till sist satt planerna i verket. När mamma och pappa upptäcker att döttrarna är döda tar de sina egna liv.
Citera
2018-01-14, 23:32
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trueheart
Vad jag inte förstår är att det finns ju massor av fantastiska alternativa läkemetoder. Bara att gå över på stenålderskost kan läka värsta kroniska sjukdomarna. Även healing kan hjälpa. Var flickorna vaccinförgiftade skulle de gått igenom en detox, det hade kunnat avhjälpa dem från hela problemet. Men klart det finns nog med träskallar som inte tror på sådant och hellre dör än att prova det.

Snälla... Blanda inte in ”Hokus Pokus” i det här. Det finns inga som helst bevis på att Detox fungerar. Och healing fungerar givetvis heller inte. Fallet är tragiskt nog som det är, gör det inte värre...
Senast redigerad av Pajosv 2018-01-14 kl. 23:54.
Citera
2018-01-14, 23:36
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Anne, kvinnan den artikeln handlar om, hade diagnostiserats med ME och kämpade hårt för bättre kunskap om, forskning kring och vård för sjukdomen.
Att barnen eller någon annan i Bjärred-familjen hade ME är som sagt enbart spekulation.
Dessutom sa inte skolan något om att barnen plågades och hade ont, undervisningen i hemmet verkade fungera "smärtfritt", om man får säga så. Att barnen mördats av en sjuk människa som lekte gud får man nog förutsätta, såvida inte något av barnen är den skyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in