2018-01-14, 21:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Skolan borde ha uppfattat varningssignaler, menar Gisela Priebe, lektor vid Institutionen för psykologi på Lunds universitet som forskat om barn och ungas utsatthet.

– Det behövs vanligtvis starka skäl för att få hemundervisning. Man försöker göra andra insatser, och först när det verkligen inte går kan man komma fram till det, med inställningen att det är en tillfällig lösning. Om det går en längre tid måste man fråga sig varför barnet inte har kommit tillbaka till skolan, säger hon.

Efter dödsfallen kommer kommunen att titta närmare på om man kunde ha agerat annorlunda.
https://www.expressen.se/kvallsposten/varningssignalerna-fran-familjen-innan-morden/

Så det finns alltså indikationer på att detta har gått lite för lättvindigt med hemundervisningen och det är tillfälliga lösningar enbart. Skolan skulle kollat lite bättre menar Gisela Priebe.
Citera
2018-01-14, 21:22
Bannlyst
Ännu en spekulation jag har.
Ponera att barnen lider av ME som tydligen skall vara fruktansvärt, och att mamman led av obotlig cancer, och att familjen har levt under detta lidande under lång tid, som många med insyn hävdar.
Sen börjar mor o far läsa om en kvinna med liknande smärtor och problem som barnens, och hon valde att ta livet av sig.......
Ett frö som planteras... som vattnas av motgångar... och som sen växer sig starkare.
Sen när Julen närmar sig, situationen lite värre, då blommar växten ut.
Som sagt....spekulerar.
Citera
2018-01-14, 21:23
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Onekligen creepy men fullt trovärdigt. Har de riggat upp en kamera o satt sig framför den alltså?

Låter dock från polisens uttalande idag som om de planerar att göra ett pressmöte el dyl så snart de fått verifierat från obduktionerna o rättstekniska att det som då sägs i videon som - ska vi kalla det mordmotiv - och händelseförlopp stämner överens.

Ed, jag menar alltså att OM det finns en video kommer polisen OM de kommer uttala sig mer om händelsen med största sannolikhet berätta det. Eftersom de på det sättet även kommer kunna undanröja ev framtida spekulationer om en yttre gärningsperson.
Citera
2018-01-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Ok, Video. Bättre än så kan det väl inte bli.
Det ska då fan inte vara lätt att vara polis och se den skiten de ser nästan varje vecka/månad en vanlig dödlig kan ju ge dem respekt för vad de egentligen är satta till att göra.

Bara föreställ er att ha sett hela eländet, känt och luktat. Sedan ser de videon och jag bara konstaterar bistert att det är ju nog inte enkelt att komma hem till tanten och ungar och diska efter maten...

Vi har ingenting som bevis för att pappan gjort några övergrepp eller isolerat familjen, kan vi inte diskutera utifrån det vi VET. I tråden blandas vilda spekulationer med kända trådfakta på ett sätt så att nya i tråden tror det finns belägg för en fader med kontrollbehov eller historik med övergrepp.
Citera
2018-01-14, 21:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det låter verkligen som ett osannolikt scenario om en video. Press och skolan säger inte svårt sjuka.

"Om" beslutet att barmhärtighetsmörda har tagits gemensamt, så kan jag nog tänka mig en video på det.., för att "försvara" det beslutet.

Men, jag förstår inte då att fadern skall ha hängt sig. Det är ett betydligt våldsammare sätt, än att ta tex en överdos utav tex sömntabletter..
Citera
2018-01-14, 21:26
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
"Om" beslutet att barmhärtighetsmörda har tagits gemensamt, så kan jag nog tänka mig en video på det.., för att "försvara" det beslutet.

Men, jag förstår inte då att fadern skall ha hängt sig. Det är ett betydligt våldsammare sätt, än att ta tex en överdos utav tex sömntabletter..

Det är faktiskt så att den information som poppar upp via PM är ett jävla ofog-
Finns inget barmhärtighetsmord. Det är rent mord och självmord. Trippelmord, massmord vad du än önskar benämna det med.
Citera
2018-01-14, 21:26
Medlem
tremades avatar
Nytt PM:

Jag kom på en sak till som jag glömde skriva i det förra meddelandet.

Det finns ingen pool i trädgården. Det kanske inte betyder nånting. Flickorna kan ju ha tjoat i en uppblåsbar pool eller något liknande. Men det var ändå något jag tänkte på.
I trädgården, sidan mot grannen. Alltså samma sida som ytterdörren med dörrkransen finns ett växthus, en skottkärra och ett stort träd med en gunga. Det var i stort sett allt man kunde se.

Jag kan åka förbi imorgon och försöka filma/ta bilder om det skulle vara intressant.
Citera
2018-01-14, 21:29
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Nytt PM:

Det finns ingen pool i trädgården. Det kanske inte betyder nånting. Flickorna kan ju ha tjoat i en uppblåsbar pool eller något liknande. Men det var ändå något jag tänkte på.
I trädgården, sidan mot grannen. Alltså samma sida som ytterdörren med dörrkransen finns ett växthus, en skottkärra och ett stort träd med en gunga. Det var i stort sett allt man kunde se.

Jag kan åka förbi imorgon och försöka filma/ta bilder om det skulle vara intressant.

Hälsa PM idioterna att media beskrev huset och med en övertäckt pool. Men PM har säkert mer info än reportern på plats.
Citera
2018-01-14, 21:29
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det låter som en typisk tonåring. Duh.

https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/t51.2885-19/s320x320/23163993_1992373581037704_969777892877664256_n.jpg
Citera
2018-01-14, 21:30
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är faktiskt så att den information som poppar upp via PM är ett jävla ofog-
Finns inget barmhärtighetsmord. Det är rent mord och självmord. Trippelmord, massmord vad du än önskar benämna det med.

Jag försvarar inte gärningen, om du tror det..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Nytt PM:

Ja tack, gör gärna det.!
Poolen kan ju vara nerplockad inför vintern.
Eller så hade dom ingen, och grannen har sett fel.
Spännande iaktagelse.
Citera
Medlem
Kolla Oskar henkow på twitter och en av två följare Molly Mxxxx ????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in