2018-01-14, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Ok, Video. Bättre än så kan det väl inte bli.

Den hade suttit som en smäck....
Citera
2018-01-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Fallet har inte diskuterats i gruppen.
Vore helt ovärdigt.
Däremot har mycket skrivits om Anne Örtegren som led av ME och avled på dödshjälpklinik i Schweiz nyligen, det har nog bidragit till aktiviteten.
Möjligt att folk inom gruppen diskuterar privat, men tror faktiskt att de flests inte vet om kopplingen.

Aha, ja då tar jag genast tillbaka mitt antagande.
Citera
2018-01-14, 21:10
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Däremot har mycket skrivits om Anne Örtegren som led av ME och avled på dödshjälpklinik i Schweiz nyligen, det har nog bidragit till aktiviteten.
Just det är en omständighet som jag själv tror har spelat roll i sammanhanget. Detta bör belysas mer, oavsett.
Citera
2018-01-14, 21:14
Medlem
Citat:
Det som jag reagerat mest på är dessa rader: ”Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag vet(jag minns)vad du värderade mest.”

"Det finns en fysisk sjukdomsbild på barnen som är ofattbar" sade väl rektorn. Kanske det som åsyftas? Eller den här "moderns cancer" som förvisso mest verkar vara spekulationer i tråden. Men inte omöjlig, i guess.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Han riskerar alltså sitt jobb och berättar detta för dig?

Jaja. Jag tvivlar inte på att det stämmer. verkar ju mer genomtänkt än många andra teorier här. videofilmen var nytt för mig, intressant och läskigt på samma gång
Ja, på vilket sätt då?

Skulle det någonsin ens framkomma vad jag har för identitet offentligt så har jag en situation där vi kan välja och vraka mellan otaliga personer inom polisyrket, jag säger bara vilken källa det är så kanske några av foliehattarna har lite självinsikt och ställer sig i skamvrån.

Även poliser är inne här och skriver, jag vet flera här som är poliser så släpp taget nu och börja gräva som ni brukar ha kunnat en gång i tiden. Många idioter här i tråden borde flytta sig till konspirationstrådarna, jag säger bara som det är. Denna människa jag har pratat med har aldrig ljugit eller ens haft fel. Jag tror väldigt mycket på detta, och flera har bekräftat. Så det börjar närma sig "allmän kännedom", nästintill
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Just det är en omständighet som jag själv tror har spelat roll i sammanhanget. Detta bör belysas mer, oavsett.

Ja det är möjligt att det kan ha gett dom en känsla av att det är okej att ge upp.
Men känns svårt att spekulera i. Risk för att man drar igång en moraldebatt.
Citera
2018-01-14, 21:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Mer än 1000 inlägg senare så repeterar jag mig då tråden fortfarande stampar och spekulationer vildare än andra plöjs ner metervis.

Detta vet jag:
En polis jobbar i området och har sagt följande

1. Barnen återfinns snyggt i sina sängar
2. Inget blod och stök
3. Pappan hittas hängd
4. Mamman svårt sjuk, hittas död oklar orsak, inget blod
5. Ingen gärningsman tänkbar än någon/några av de avlidna
6. Det finns fysiska bevis i lägenheten där föräldrarna beskriver varför detta har hänt

Detta har sedan bekräftats till punkt och pricka av 3 till i tråden.
2 förtydligar;

Angående punkt ett: barnen dessutom nedbäddade under täcken
Angående punkt 6: beviset är en videofilm som föräldrarna spelat in och berättar varför de dödat barnen
Press och skola säger:
Barnen svårt sjuka
Mycket omtyckta föräldrar med stora yrkesskickligheter
Hemundervisning för båda barnen 2ggr i veckan.

Utöver detta har det tillförts väldigt lite under helgen. Detta är vad vi VET, tillför gärna om jag missat något, namn osv
//Scheele

Det låter verkligen som ett osannolikt scenario om en video. Press och skolan säger inte svårt sjuka.
Nej, hemundervisning för den äldre 4 ggr i veckan och 3 ggr för den yngre flickan.
Mamman har arbetat fram till jul. Ingen granne har sett familjens svårt sjuka barn. Vissa har inte ens sett familjen. Nej, detta är vad du påstår ingenting annat.
Citera
2018-01-14, 21:15
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Tycker du själv att det låter "logiskt" att samtliga familjemedlemmar skulle drabbats av svår sjukdom inom ett par år?

Verkligheten är många gånger inte logisk. I min familj dog tre personer inom loppet av tre månader.
Citera
2018-01-14, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele

Detta vet jag:
En polis jobbar i området och har sagt följande

[b]Detta har sedan bekräftats till punkt och pricka av 3 till i tråden.
Vem?
Vilka 3 till?

Nä, tänkte väl det.
Jag säger inte att det som du beskriver inte är korrekt,
men vad gör din info till FB mer sann än " anonyma PM"?
Citera
2018-01-14, 21:17
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Den hade suttit som en smäck....

Onekligen creepy men fullt trovärdigt. Har de riggat upp en kamera o satt sig framför den alltså?

Låter dock från polisens uttalande idag som om de planerar att göra ett pressmöte el dyl så snart de fått verifierat från obduktionerna o rättstekniska att det som då sägs i videon som - ska vi kalla det mordmotiv - och händelseförlopp stämner överens.
Citera
2018-01-14, 21:20
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Fast "agnesisbored" låter muntert...?

Det låter som en typisk tonåring. Duh.
Citera
2018-01-14, 21:21
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ok, Video. Bättre än så kan det väl inte bli.
Vore smartare än ett brev som kan vara en lögn för att putsa sitt eftermäle. Tvång kan förstås förekomma under filmningen, men alltjämt ett bättre alternativ.

Att video upphittas hör väl inte direkt till vanligheterna varför man kan ifrågasätta sanningshalten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in