2018-01-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
...
Mamman har varit på sin arbetsplats två dagar i veckan och ev jobbat hemifrån tre dagar i veckan, alt. varit sjukskriven. Hur går det ihop? Är hon också en manipulativ psykopat? Nej, just det... hon blev ju tvingad av sin manipulativa psykopat till man. Hör du inte själv hur det låter?

Mååånga inlägg tillbaka, skrev någon att Hanna tog en en deltidstjänst hos skettemyndigheten, då de flyttade till Skåne. Hon kanske aldrig har jobbat heltid där?
Citera
2018-01-14, 20:59
Medlem
Novotars avatar
Dottern Agnes sida på fb/twitter? Ngn som kan lägga ut? Det har pratats om vad hon skriver där.
Tack p förhand!
Citera
2018-01-14, 21:02
Medlem
Mer än 1000 inlägg senare så repeterar jag mig då tråden fortfarande stampar och spekulationer vildare än andra plöjs ner metervis.

Detta vet jag:
En polis jobbar i området och har sagt följande

1. Barnen återfinns snyggt i sina sängar
2. Inget blod och stök
3. Pappan hittas hängd
4. Mamman svårt sjuk, hittas död oklar orsak, inget blod
5. Ingen gärningsman tänkbar än någon/några av de avlidna
6. Det finns fysiska bevis i lägenheten där föräldrarna beskriver varför detta har hänt

Detta har sedan bekräftats till punkt och pricka av 3 till i tråden.
2 förtydligar;

Angående punkt ett: barnen dessutom nedbäddade under täcken
Angående punkt 6: beviset är en videofilm som föräldrarna spelat in och berättar varför de dödat barnen
Press och skola säger:
Barnen svårt sjuka
Mycket omtyckta föräldrar med stora yrkesskickligheter
Hemundervisning för båda barnen 2ggr i veckan.

Utöver detta har det tillförts väldigt lite under helgen. Detta är vad vi VET, tillför gärna om jag missat något, namn osv
//Scheele
Senast redigerad av scheele 2018-01-14 kl. 21:04.
Citera
Medlem
FoxxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Dottern Agnes sida på fb/twitter? Ngn som kan lägga ut? Det har pratats om vad hon skriver där.
Tack p förhand!
Var/när har det pratats om det..? Det enda jag sett är en Instagram-profil som *möjligen* tillhör henne (denna är privat) samt att hon (eventuellt) finns på Snapchat. FB/twitter har det aldrig varit tal om.. Inte såvitt jag kan komma på just nu i alla fall. Instagram: agnesisbored
Citera
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Så istället för att helt ta bort det, för pappan kan ju ändå inte ta del av det, så ändrar man i det?
Dessutom lägga till det förstärkande ordet "verkligen" före ordet "stjärna".
Nu bör vi verkligen avstå från att spekulera?

Tycker denna text är såå intressant. Skribenten, en kvinna? uppvisar en närmast totalt omdömeslös beundran för personen som är den i alla kategorier mest troliga gärningsmannen i detta morddrama.

Det som jag reagerat mest på är dessa rader: ”Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag vet(jag minns)vad du värderade mest.”

Vad var det som Oskar inte förtjänade? Det kan tolkas som att någon, några har medverkat till, gjort, försatt, utsatt Oskar för något någon sorts orättvisa, svek, katastrof, som han var mer värd än att råka ut för.

Anmärkningsvärt är att Fokus ligger på att det är endast Oskar som blivit utsatt för någon form av plåga från någon/några andra personer.
Det inbegriper INTE att det var synd om hela familjen alls, så som framställts på annat håll, ex rektorn.
”Jag vet vad du värderade mest” - Familjen? Där tänker jag på Trohet? Kan det som O blivit utsatt för vara fruns otrohet? Och att det är tragedin, skammen som dragits över familjen och Hans eget ofelbara rykte. Det kan väl ändå inte vara fruns och barnens sjukdomar som åsyftas med vad Oskar inte förtjänade? Låter sjukt oempatiskt i så fall.

Att då Oskar delgett denna skribent denna information? (avslöjar i vilket fall att hen vet något som inte alla vet)

Det perfekta familjeidealet krossat - i ljuset av sektideologin som jag är inne på - så finns inga möjligheter att reparera denna situation, enda utvägen blir döden för alla.

Utifrån Stefan S analys och lista på kategori förövare lägger jag min röst på den BESVIKNA typen. Se Stefan S inlägg
Citera
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
En spekulation:
Att hon jobbade som vanligt fram till jul, kanske innebar att hon jobbade mycket "hemifrån som vanligt" eftersom hennes tjänst tillät henne det.
Just för att hon återfått sin cancer, och just för att barnen var så sjuka.
Pappans jobb är flexibelt, så även han väljer att jobba hemifrån mycket mer, för att ha möjlighet att hjälpa frugan o barnen.
Troligtvis vet båda arbetsgivarna om det tragiska med barnen, och frugans ev cancer eftersom dom inte vill kommentera familjesituationen, men dom var nog dom enda.
Sen kommer beskedet att frugan är obotlig, då ger dom upp.
Bara en SPEKULATION !
Men den kan kännas lite logisk.
Denna teori liknar min teori, i stort
Citera
2018-01-14, 21:05
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
En spekulation:
Att hon jobbade som vanligt fram till jul, kanske innebar att hon jobbade mycket "hemifrån som vanligt" eftersom hennes tjänst tillät henne det.
Just för att hon återfått sin cancer, och just för att barnen var så sjuka.
Pappans jobb är flexibelt, så även han väljer att jobba hemifrån mycket mer, för att ha möjlighet att hjälpa frugan o barnen.
Troligtvis vet båda arbetsgivarna om det tragiska med barnen, och frugans ev cancer eftersom dom inte vill kommentera familjesituationen, men dom var nog dom enda.
Sen kommer beskedet att frugan är obotlig, då ger dom upp.
Bara en SPEKULATION !
Men den kan kännas lite logisk.

Bra sammanfattning. Hela historien är så fruktansvärt tragisk men bakgrunden behöver inte vara svårare än vad du beskrev
Citera
2018-01-14, 21:05
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Mer än 1000 inlägg senare så repeterar jag mig då tråden fortfarande stampar och spekulationer vildare än andra plöjs ner metervis.

Detta vet jag:
En nära polisvän jobbar i distriktet och har sagt följande

2. Inget blod och stök
3. Pappan hittas hängd
6. Det finns fysiska bevis i lägenheten där föräldrarna beskriver varför detta har hänt

2 förtydligar;

Angående punkt 6: beviset är en videofilm som föräldrarna spelat in och berättar varför de dödat barnen
Press och skola säger:
Barnen svårt sjuka

Utöver detta har det tillförts väldigt lite under helgen. Detta är vad vi VET, tillför gärna om jag missat något, namn osv
//Scheele

Han/hon riskerar alltså sitt jobb och berättar detta för dig?

Jaja. Jag tvivlar inte på att det stämmer. verkar ju mer genomtänkt än många andra teorier här. videofilmen var nytt för mig, intressant och läskigt på samma gång
Citera
2018-01-14, 21:07
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele

Detta vet jag:
En polis jobbar i området och har sagt följande

2. Inget blod och stök
3. Pappan hittas hängd

2 förtydligar;

Press och skola säger:
Barnen svårt sjuka

//Scheele

Ok, Video. Bättre än så kan det väl inte bli.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det är ett faktum att mamman 160331 gick med i Facebookgruppen "Databas ME/CFS". Den gruppen har idag haft 124 inlägg av totalt 544 de senaste 30 dagarna, så säkert har det här fallet diskuterats i gruppen. Eller det är i vart fall min tolkning av den stora mängden inlägg just nu.

Fallet har inte diskuterats i gruppen.
Vore helt ovärdigt.
Däremot har mycket skrivits om Anne Örtegren som led av ME och avled på dödshjälpklinik i Schweiz nyligen, det har nog bidragit till aktiviteten.
Möjligt att folk inom gruppen diskuterar privat, men tror faktiskt att de flests inte vet om kopplingen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
Denna teori liknar min teori, i stort

Jag skrev denna teori den 11/1 runt kl 15.
Tänkte att jag publicerar den igen... lite för att se reaktioner, och om det finns några likasinnade.
Citera
2018-01-14, 21:08
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Intressant iakttagelse. Finns definitivt en möjlig koppling mellan ME och döttrarna.
Den användare som PM:ade mig att det bl.a. var ett knivmord sa sig även veta att det var ME.
Detta PM sa att det var via vaccination de (båda barnen) skulle ha fått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in