2018-01-14, 01:01
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Jo, det är samma regler som innan. Diskussionen i tråden ska hålla sig till trådens ämne. Handlar tråden om en specifik händelse, så är det den händelsen som tråden handlar om. Inte om andra händelser och hur alla dessa händelser hör ihop och hur trådens händelse är en liten irrelevant detalj i den stora globala maktstrukturen som styr hela världen.

Vill du diskutera det så ska du få göra det. Men i en egen tråd som handlar om just det.
Ge fan i att kapa andras trådar.
Här är inlägget: https://www.flashback.org/sp62889530
och det är inga globala maktstrukturer och allt vad ni yrar om, de är en kommentar till vixxling, 3 kommentarer om nyhetssändningar från CBS, samt info om vem som filmat.
Om terrordådet i New York. Enligt trådens topic.
"Ge fan i att kapa trådar" - wtf ni har ju blivit helt galna, jag svarar i en Flashback-tråd enligt trådens topic, och starta egna trådar för mina svar bryter däremot reglerna, Regel 0.02
0.02. Trådstart och forumval
Citat:
Var noga med att posta ditt inlägg i rätt underforum. Ditt inlägg ska ha anknytning till det ämne som forumet avser. Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd."]Var noga med att posta ditt inlägg i rätt underforum. Ditt inlägg ska ha anknytning till det ämne som forumet avser. Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd.

Citat:
Vad skrev jag om rymdödlor i Kosmos i den tråden?
Det vet jag inte jag inte, jag menade nog att både du och Bernard_Law (som inte är korkad) förstod inlägget men började prata om Rymdödlor och delfiner och allt vad det var.

Citat:
Inga speciella juderegler. Bara samma OT-regler som har funnits i väldigt många år. Diskussionen i tråden ska hålla sig till det ämne som trådstarten handlar om.
Vill man diskutera något annat, så får man göra det i en separat tråd.
Det finns mängder av trådar om judarnas makt och inflytande. Trådar som handlar om precis det som du vill diskutera. Så håll den diskussionen i de trådarna, där den diskussionen hör till trådens ämne.
Trams! Så jag ska skapa en egen tråd för kommentera vem de är som filmat det?
Jag vet inte om jag kommenterat det på Flashback men tror det, för en sak vi alltid kollar är vem som filmat. De är inte alltid judar, i Manchester var det engelsk kille, till exempel.

Citat:
Och jag tror inte filmaren kunde rå för att han var jude heller.
Att du agerar som en religiös fanatiker som anser att judar har full kontroll över allt som händer och ser och hör allt gör inte att det därför automatiskt hör till trådens ämne bara för att du tycker att det borde göra det.
Och killen från Manchester kan inte hjälpa han är britt. Och jag tror knappast han är radikal britt.
Här är ett inlägg från Manchester: 2017-05-25, 05:29 och jag är inte helt övertygad där heller, men jag nämner ju inga judar.
Jag kan inte heller hjälpa att han är jude. (däremot tror jag tillhör den mer radikala skaran om du ser hans stöd för Chabad nu, men de är ju en diskussion som jag inte ska ta här utan i en egen tråd om jag ska hålla mig till er nya Sionistiska Apartheidregler.

Citat:
Att diskussionen i tråden ska hålla sig trådens ämne, som i sin tur definieras av trådstarten, är inga sionistiska hittepå regler. Det är samma regel som gäller över hela forumet (med undantag för laidback möjligen, och liknande) och som har gällt så länge som jag har varit registrerad som medlem.
Du har själv varit med och hjälpt till att upprätthålla den regeln en gång i tiden, så du borde vara fullt medveten om den saken.
Ja men då får du peka ut vad som är OT i inlägget, de är postat i sin helhet i denna tråden.
Att jag vill prata om maktstrukturer och "kapar folks trådar" och detta är skevt utav bara helvete! Utan något stöd i reglerna och då blir det såhär, moddar efter eget tycke och smak istället för hålla det hålla det neutralt, låta det fria ordet ha sin gång som förr var det naturliga på det här forumet.

Ni har fel och de är dessutom på ett väldigt dåligt sätt.
Ännu en gång hitte-på regler där man moddar efter vad själv tycker passar, och inte enligt Flashbacks regler, fallet är solkart, Oddball Hasbara moddade, shit happenends, men ni försvarar detta till en ny regel som är dödstöten för det här forumet, och jag tycker alldeles för bra om Flashback OCH om det FRIA ORDET för bara låta er köra er judaskniv i ryggen på Flashback och ni - inte judar - ska döda yttrandefriheten till nått helt snurrigt, jag står fast vid att ni borde skämmas!
Citera
2018-01-14, 01:23
Medlem
Arbetarbroders avatar
Nu är jag väl bara dum i huvudet förmodligen, och ni ser en möjlighet utifrån judeskyddet att radera även dessa inlägg, men Berlin X-Mas Hoax kommenterar jag två ggr
2017-01-01, 07:19
2017-01-01, 17:38
..om Schlomo i Berlin, som strossade runt i timmar innan händelsen, och som ju också är sionistisk jude (de dyker väldigt ofta upp)..

Så som ni håller på så raderar ni väl det nu, men är det också nått som ska tas i egen tråd så jag inte citat "kapar trådar" kollar man en random sida i Berlin tråden så är det: Sidan 158 om Algeriet och.. sen var det visst en vettig kille där.
(Inte för jag tycker att Algeriet-inlägget ska censureras eller nått)

Sen, om man ser alla dessa terrordåd utefter vad massmedia har sagt så har man verkligen varit ignorant, men där har ju Flashback en naturlig fördel, innan Apartheidregler och Skydd av Utvald Grupp vill säga.
Jag är som sagt inte helt säker på om de är kritiken mot media som även det anses vara ett regelbrott här, och det bara är traumatiska reaktioner på vad massmedia förmedlar som anses Kosher

Sen får ni byta och inte hålla några högravande ord om yttrandefrihet om ni ska hålla på såhär.
Förslag:
Flashback Forum - Yttrandefrihet för Schlomo
Citera
2018-01-14, 01:47
Medlem
Arbetarbroders avatar
Sen en sak angående media, som alla vid dessa terrordåd uppepar vad Intel säger, skapar sina ecchoes (därifrån har som trippelparanteserna har fått ett av sina namn, dvs hur massmedia uppepar vad varandra, skapar echoes, men trippelparanteser är ju mot reglerna det också, inte konstigt det går åt Tel-Aviv med Flashback..)

Hursomhelst, Vi hade Oxford Circus nu nyligen, och det blev inget event tack vare Ali som (ej är jude) är rapporterar helt sanningsenligt att det var falskt alarm.
Notera skillnaden i hur rapporteringen är här, båda via RT UK News en som rapporterar om en "misstänkt incident som Met Police klassade som relaterad till terror" och lugnt o sakligt berättar att de är falskt alarm som Oxford Circus nu nyligen:
https://www.rt.com/uk/410881-oxford-circus-underground-evacuated

Mot ..en som rapporterar om TERROR pga. en knappt skadad plastpåse från Lidl
https://twitter.com/rtuknews/status/908752822770028544
Anastasia, som brukar dyka upp på alla dåd i UK hade day off, och de är väl det som gjorde att vi slapp ett terrordåd vid Oxford på Black Friday.

Alis sätt att rapportera förstörde ISIS julkort: iaf kortet med ”Jihadist Walking Down Oxford Circus” kom ju av sig lite åtminstone.
Men jag antar man måste uttrycka sig på sätt som att man tror de är ihoppysslat av skitsura muslimer som bara vill döda o spränga sig: http://www.dailymail.co.uk/news/article-5143345/ISIS-poster-jihadi-walking-London-Oxford-Street.html
..där jag är mkt kritisk till RT, och deras "överlevare", som EJ är jude: https://twitter.com/arbetarbroder/status/909378554139414528

Får sånt kommenteras?
Sen har vi en judinna på the BBC som just the BBC brukar lyckas med, "just happenend to be there" och kan berätta om vad hon minns från tidigare under dagen.
https://twitter.com/arbetarbroder/status/908795340471586816

Frågan är således, är det Kosher och vara kritisk till media så länge man skyddar judarna?
(Det är en helt sjuk fråga, men givetvis seriös då jag vill veta var de här reglerna går)
Citera
2018-01-14, 03:26
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Sen en sak angående media
Citat:
Frågan är således, är det Kosher och vara kritisk till media så länge man skyddar judarna?
(Det är en helt sjuk fråga, men givetvis seriös då jag vill veta var de här reglerna går)

Detta inlägg bör få stå kvar då det är ett utmärkt exempel på varför dina inlägg raderas för OT. Hela inlägget bygger på att diverse terrordåd skulle vara fejkade, och det är huvudtesen du driver. Att du dessutom tar upp fallet som är aktuellt är inte relevant, då det du vill diskutera är alternativa teorier (= konspirationer) till vad som hänt. Vi kan se att så är fallet genom att läsa de fetade insinuationer jag markerat; du hänvisar till betalda skådespelare, redan informerad media och massa annat som tyder på att det skulle vara något konstigt med dåden.

Vad du inte vill acceptera är att dessa alternativa tolkningar har ett helt eget underforum där de skall diskuteras. Det är inte acceptabelt att dra dem i trådarna om pågående terrordåd, men eftersom du inte förstår eller vill förstå det raderas dina inlägg.

I grunden handlar det inte överhuvud taget om "judiskt" och "icke-judiskt", utan om att du placerar dina inlägg om så kallade false-flags i fel forum och därmed får dem raderade på samma sätt som andra som inte postar på rätt ställe. Din yttrandefrihet begränsas inte i praktiken, du får säga alla dessa saker så mycket du vill om du säger dem på rätt plats, så kom inte och svamla om censur.
Citera
2018-01-14, 06:40
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Detta inlägg bör få stå kvar då det är ett utmärkt exempel på varför dina inlägg raderas för OT. Hela inlägget bygger på att diverse terrordåd skulle vara fejkade, och det är huvudtesen du driver.
Jag frågar detta här ja, av den enkla anledningen att jag undrar om det är mediekritik som är mot reglerna, eller Skydd av Judar.
"Huvudtesen" jag driver.. Visst, jag har kollat närmare in på de flesta av de här eventen, och att man måste tro på den sionistiska versionen av händelsen, annars är det "Konspirationsteori" men inte man tror att alla dessa dåd genomförs av muslimer som konspirerar och utför terrordåd i Väst?

Jag vill inte diskutera dåd överlag, det är väl en tråd för sig iofs, och att anklaga inlägget med 3 Edits för "judiska maktstrukturer" osv (ej av dig tror jag) är ju helt fel.

Jag kollar noga på de event som sker, och vi har bland annat en wahhabistisk stat som Saudi som jag inte vet vad de är kapabla till. Och jag förstår att om nån dyker upp i inlägg 4 typ och skriker och gormar om judar och sionister utan någon anledning så är det en sak.
Men kritisk koll på 3 nyhetssändningar och de fakto att en av dessa filmades av en jude är anledning till censur förstår jag inte.
Dvs vad detta klagomål handlar om.

Citat:
Att du dessutom tar upp fallet som är aktuellt är inte relevant, då det du vill diskutera är alternativa teorier (= konspirationer) till vad som hänt. Vi kan se att så är fallet genom att läsa de fetade insinuationer jag markerat; du hänvisar till betalda skådespelare, redan informerad media och massa annat som tyder på att det skulle vara något konstigt med dåden.
Media är inte redan informerad, media sprider ecchoes, dvs rapporterar varandra, och ursprunget är Intel i aktuella land. (Detta oavsett om staged event eller terrordåd)

Jag vet att alla terrordåd inte är utförda på de sätt som du läser i media, de är dock fortfarande terror, och vad jag ville visa här är vilken skillnad det kan göra, bara på vem som jobbar för RTUK News under aktuell dag men framförallt om mediekritik är Ok eller Ej

Citat:
Vad du inte vill acceptera är att dessa alternativa tolkningar har ett helt eget underforum där de skall diskuteras. Det är inte acceptabelt att dra dem i trådarna om pågående terrordåd, men eftersom du inte förstår eller vill förstå det raderas dina inlägg.
För att inlägget har med topic att göra, är mediakritiskt vilket inte är nått regelbrott och som jag visat, jag har flera gånger kollat vem som ligger bakom en aktuell video, och de är långt ifrån alltid judar.

Citat:
I grunden handlar det inte överhuvud taget om "judiskt" och "icke-judiskt", utan om att du placerar dina inlägg om så kallade false-flags i fel forum och därmed får dem raderade på samma sätt som andra som inte postar på rätt ställe.
Din yttrandefrihet begränsas inte i praktiken, du får säga alla dessa saker så mycket du vill om du säger dem på rätt plats, så kom inte och svamla om censur.
Ordet Konspirationsteori har en laddning, kanske inte från min generation men något äldre. Ett begrepp som myntades av CIA efter Kennedy mordet och de som inte trodde på "the Magic Bullet" var "lite koko" "en konspirationsteorist" och så vidare.

Sen undrar VARFÖR - vilken fördel är det det aktuella inlägget med mediekritik om New York Halloween, ska separeras i två olika delar beorende på om jag fattar rätt, köper allt som MSM säger, eller kritiskt granskar nyhetssändningar?
Det är nog en fråga jag är mest intresserad av då jag inte ser nån vinst utav detta. Terrorforumet är endast för inlägg med viss nivå av trauma och okritisk förmedling av nyhetsinslag?
Är det en alternativ tolkning att vara mediekritisk?

Angående min fetning i ditt inlägg: Tolkar jag dig rätt nu, så är hela inlägget ett regelbrott, inte bara att han som filmar är jude?

Sen undrar jag fortfarande (men då blir jag beskylld för vilja diskutera Staged Events) hur agera vid attentat som Nice - München där det finns så tydlig sionistisk koppling? Vid ett liknande fall, ska man posta den informationen i "Konspirationsteorier" och det som media och Intel gett OK i Terrorforumet?

Avslutningsvis vill jag säga att de här dåden, under Falsk Flag, Staged Event eller riktig terror, så är judar överlag offer i ordets sanna mening. När ordet judar används så är inte detta alla judar, vilket alltid ska nämnas i Sverige.

Avslutningsvis tack för svar, du är betydligt mer intelligent än de är skumma inlägget du postade om drakar och de där.
Citera
2018-01-14, 12:19
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Jag frågar detta här ja, av den enkla anledningen att jag undrar om det är mediekritik som är mot reglerna, eller Skydd av Judar.
Avslutningsvis tack för svar, du är betydligt mer intelligent än de är skumma inlägget du postade om drakar och de där.

För att göra detta så enkelt som möjligt:

Du har att finna dig i forumets regler, eller riskera att inlägg raderas.

Att prata om konspirationsteorier skall göras i därtill avsett forum, att prata om mediekritik skall göras i därtill avsett forum, och så vidare. Det är inget "hittepå" utan står klart och tydligt i reglerna att så är fallet. Bara för att du anser att detta inte är konspirationsteorier ger det dig inte rätt att posta detta var du vill.

Använd rätt forumdelar i fortsättningen så ska du se att dina inlägg får stå kvar.

PS. När det gäller "Gnomerna från Zürich" så är det namnet den brittiska Labour-regeringen använde på schweiziska bankirer under 60-talet. Man ansåg att det var dessa som låg bakom angreppen på pundet.
Citera
2018-01-14, 12:22
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Detta inlägg bör få stå kvar då det är ett utmärkt exempel på varför dina inlägg raderas för OT. Hela inlägget bygger på att diverse terrordåd skulle vara fejkade, och det är huvudtesen du driver.

..och vad är detta? (FB) Utredningen av trump team and Russia och allt kring denna.
Här är du en flitig debattör, i den mest KORKADE KONSPIRATIONSTEORIEN 2017 men de ligger i /pol/utrikes? hur i helvete kan den ligga där, en Coverup av DNC och Sionistisk Media om deras smutsaffärer, så de skyllde allt på Wikileaks! Tog o sekunder o debunka om du följt Wikileaks, eller nån som helst geopolitisk händelse, vilket inte innefattar nära kärnvapen krig mellan USA / RYSSLAND.
DNC lämnade inte ens sina grejer till FBI. Debunked!
Men de är ingen konspirationsteori för avslutningen har vi... J U D A R ! ! !
“Jared Kushner was Right to Collude with Russia - Because he did it for Israel”
https://instagram.com/p/Bd7YW2nhePa/

Varför?
Innan Trump blev vald så avstod USA från va de alltid gör, VETO i UN
Trots judens HOT! Jared Kushner, som är en hängiven Hasadic Jew och stödjer bosättare i Palestina med miljonbelopp! Han bad Trump Administration att be ryssarna göra det. Vilket de inte gjorde.

Jag villl inte hacka på Jecke, men detta är typ samma som kalla palestinier för Skådepelare men för mig ska de va förbjudet.
Att prata om ryssar, förbud det (tycker jag inte såklart)

Bara SLUTA HYCKLA MED ERA JUDE REGLER, asap Tack!!
Citera
2018-01-14, 12:40
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
..och vad är detta? (FB) Utredningen av trump team and Russia och allt kring denna.
Här är du en flitig debattör, i den mest KORKADE KONSPIRATIONSTEORIEN 2017 men de ligger i /pol/utrikes?
!

Anser du något inlägg bryter mot forumets regler så rapporterar du detta, och så tar moderatorerna i aktuell forumdel ställning till detta. I det fall att jag skulle ha skrivit något inlägg du har anmärkningar på så kommer inlägget bedömas av någon annan moderator för att undvika jäv.
Citera
2018-01-14, 13:47
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Anser du något inlägg bryter mot forumets regler så rapporterar du detta, och så tar moderatorerna i aktuell forumdel ställning till detta. I det fall att jag skulle ha skrivit något inlägg du har anmärkningar på så kommer inlägget bedömas av någon annan moderator för att undvika jäv.

Till skillnad från dig och Jecke så är VÄN AV DET FRIA ORDET och diskutera ni det pol/ut men jag står fast vid är det är den mest URKOKRKADE KONSPIRATIONSTEORIN sedan.. JFK eller nått.
Men era Leaks hos CNN.

Men de visar på dubbelmoralen. Helt OK att prata om ”utredningen” i pol/ut men nämns en jude ja Himmel & Pannkaka skicka till ”Konspirationsteorier” direkt!

Ärligt de är fan chockande att ni helt öppet ”moddar och försvarar judar” för att ni tycker det behövs, I wonder Why... Lägg inte in dina egna var du helst sorterar saker som. Följ Flashbacks regler, som i sin uppbyggda och med de självklara kravet på en un-bias moderater främjar en fri och öppen debatt.

Flashback Forum - Yttrandefrihet på Riktigt!
Citera
2018-01-14, 21:13
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Till skillnad från dig och Jecke så är VÄN AV DET FRIA ORDET och diskutera ni det pol/ut men jag står fast vid är det är den mest URKOKRKADE KONSPIRATIONSTEORIN sedan.. JFK eller nått.
Men era Leaks hos CNN.

Men de visar på dubbelmoralen. Helt OK att prata om ”utredningen” i pol/ut men nämns en jude ja Himmel & Pannkaka skicka till ”Konspirationsteorier” direkt!

Ärligt de är fan chockande att ni helt öppet ”moddar och försvarar judar” för att ni tycker det behövs, I wonder Why... Lägg inte in dina egna var du helst sorterar saker som. Följ Flashbacks regler, som i sin uppbyggda och med de självklara kravet på en un-bias moderater främjar en fri och öppen debatt.

Flashback Forum - Yttrandefrihet på Riktigt!
Såhär enkelt är det: Dina tankar, precis allt du tror på i din djupt förvridna hjärna är så satans dumt, så gränslöst korkat att det är rent löjligt. I likhet med alla andra konspirationstroende så tror du att du är så djävla smart och har genomskådat bluffen men det är egentligen du som är ovanligt lättlurad. En vacker dag kanske du kommer att vakna upp och inse det. Tills dess så finns det på Flashback en särskild avdelning för sånt som är så dumt och oseriöst att det bara förorenar och förstör seriösa diskussioner.

Det är på gott och ont, hade ni dårar fått hållas i vanliga trådar så hade ni blivit utskrattade och inte bara marinerats i varandras okritiska hejarop men det är samtidigt skönt att slippa er dynga överallt. Om du började bry dig om riktiga bevis så kan du skriva om riktiga företeelser i vilken avdelning du vill.
Citera
2018-01-14, 22:22
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Här är du en flitig debattör, i den mest KORKADE KONSPIRATIONSTEORIEN 2017 men de ligger i /pol/utrikes? hur i helvete kan den ligga där, en Coverup av DNC och Sionistisk Media om deras smutsaffärer, så de skyllde allt på Wikileaks! Tog o sekunder o debunka om du följt Wikileaks, eller nån som helst geopolitisk händelse, vilket inte innefattar nära kärnvapen krig mellan USA / RYSSLAND.
DNC lämnade inte ens sina grejer till FBI. Debunked!
Men de är ingen konspirationsteori för avslutningen har vi... J U D A R ! ! !
“Jared Kushner was Right to Collude with Russia - Because he did it for Israel”
https://instagram.com/p/Bd7YW2nhePa/

Varför?
Varför?
Jo, för att tråden heter "Utredningen av trump team and Russia och allt kring denna." Och handlar om just den saken, och är därför topic i den tråden och rätt att diskutera i den tråden.
Rätt diskussion i rätt tråd. Vilket är vad som gäller här.
Det är inte On Topic att diskutera Hillary och Bernie, eller Carl Bildt, eller diverse annat. Det som ska diskuteras är Trump och Ryssland och utredningen som handlar om det.

Rätt diskussion i rätt tråd. Svårare än så är det inte.

Citat:
Innan Trump blev vald så avstod USA från va de alltid gör, VETO i UN
Trots judens HOT! Jared Kushner, som är en hängiven Hasadic Jew och stödjer bosättare i Palestina med miljonbelopp! Han bad Trump Administration att be ryssarna göra det. Vilket de inte gjorde.
Judar, judar, judar. Samma ämne, i alla trådar. Judar, judar och mer judar.
Blir det inte tråkigt att vara så enkelspårig hela tiden?

En fråga blir ju, finns det någon större politisk händelse i västvärlden i modern tid där judar inte är inblandade? EU? Invandringen? Det franska valet? Kärnkraftsomröstningen? Högertrafik? Standardisering av elsäkerhet?

Citat:
Jag villl inte hacka på Jecke, men detta är typ samma som kalla palestinier för Skådepelare men för mig ska de va förbjudet.
Att prata om ryssar, förbud det (tycker jag inte såklart)

Bara SLUTA HYCKLA MED ERA JUDE REGLER, asap Tack!!
Att påpeka att personen som tråden handlar om är en skådespelare kan nog i de allra flesta fall anses höra till tråden.
Att påpeka att en annan person, i ett annat land, i en annan händelse är skådespelare, är det däremot inte. Du ser inte skillnaden mellan de båda?
Du får prata om ryssar på samma sätt som du får prata om judar. Eller ryska judar för den delen.
I de trådar där det hör till trådens ämne. Utan att leka six degrees of separation.
https://en.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation

För övrigt en sida du bör läsa och ta till dig, då den förklarar väldigt mycket.....
Citera
2018-01-14, 22:26
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Detta inlägg bör få stå kvar då det är ett utmärkt exempel på varför dina inlägg raderas för OT.
Snarare för att det är ett perfekt exempel på hur ALLA trådar, oavsett ämne, snabbt resulterar i samma diskussion med samma argument om samma sak.

Tre sidor tog det innan en tråd vars ämne var regler på Flashback började handla om att judar legat bakom terrordåden i Europa....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in