Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Här får du några enkla att börja med:
Du har ju i flera inlägg fört fram Danny Jowenkos påståenden om att WTC7 såg ut som en cd. Men eftersom Jowenko inte ansåg att wtc1 och wtc2 togs ned med cd så antar jag att du egentligen anser att han är en inkontinent imbecill, frågan är ju varför du i sådant fall hänvisar till honom...? Eller gäller olika krav på källor och bevis för dig än för andra?
Jowenko sees another sign that no explosives were used:
The building collapses from the top down, if it had been done with explosives it would have collapsed from below.... It collapsed at the exact location where the plane hit and heated it.. It can't have been explosives as there was a huge fire, if there had been explosives, they would already have burned... their igniters would have gone off osv ...
https://www.youtube.com/watch?v=RrJH8nLO8kc (1:45 in i filmen)
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Jag påstår inte att WTC 1-2 ”ser ut som en klassisk CD” och det gör inte Jowenko heller. Är det i sig bevis för att inte även dessa två togs ned med en CD? Knappast.
Var någonstans säger Jowenko att det är bevisat att tornen INTE togs ner med en CD?
Citat:
Du påstår att NIST (eller någon annan utredning) inte har undersökt om smällen i filmen har en ”naturlig” förklaring.
Hur vet du det - för det kan väl inte vara en illa maskerad gissning??? Det vore ju väldigt illa med tanke på att du angriper andra som tydligt anger att de gissar...
Därför att NIST’s uppdrag var att undersöka vad som fick byggnaderna att totalkollapsa på det sätt som skedde samt presentera dessa undersökning + slutsatser för allmänheten. Säger NIST att ”inga explosioner” (med ljudvolym över 130 dB) förkom så bör man även presentera studie + underlag som säger att de mycket kraftiga explosioner som faktiskt hörs av vittnen och finns registrerade på videoupptagningar går att kategorisera på att annat sätt än sprängämnen/termit = CD.
Nu finns ingen sådan specifik studie + slutsats angående den aktuella videon publicerad av NIST vilket endast kan betyda att någon sådan inte är gjord om du inte vill driva teorin om att NIST döljer studier, bevis och slutsater för samma allmänhet och i så fall också har en teori om varför NIST gör det i just det här fallet.
Citat:
Och där föll årets tramsigaste teori igen på din rena okunskap. Motorerna finns utställda för allmänheten att se. Så, nej, de grävdes inte ner på en soptipp.. Och var du tagit lögnen att de inte skulle ha identifierats det kan bara du själv svara på - du som brukar påstå att du minsann aldrig ljuger...
Var finns säkerställd chain of custody?
Citat:
Jag ställde frågan: Varifrån du fått uppgiften att han [Sayeret Matkal] skulle vara expert på flygkapningar vet jag inte - det kanske är sant men den enda källa jag hittar till det påståendet är denna "bok": PARANOIA ISSUE #52
Känns.. sådär... och visade att Sayerey Matkal inte varit iblandade i några flygplanskapningar sedan 1976, när Daniel var 6 år gammal. Jag väntar därför fortfarande på en förklaring hur han blev expert på just flygplanskapningar - du kanske t.ex. kunde ta fram exempel på hur Sayeret Matkal övar på just flygplanskapningar, du kanske kunde visa hur Daniel fördjupat sig i just flygplanskapningar, du kanske kunde visa hur Daniel närvarat vid flygpalnskapningar? Eller du kanske kunde nöja dig med att konstatera att han var utbildad på gisslansituationer och antiterror i 5 veckor som alla andra i Sayertet Matkal, men att det inte automatiskt gör honom till "expert på flygplanskapningar".
Ska jag spara detta inlägg i min F1-knapp så jag kan fortsätta svara dig likadant eller tänker du sluta ställa samma fråga snart?
Jag har svarat på det här ett antal gånger men jag kan svara igen.
Sayeret Matkal är världsberömt för sina spektakulära insatser vid just flygplanskapningar med gisslan, där fritagningen av gisslan vid Entebbe i Uganda är den kanske mest spektakulära och framgångsrika.
Jag utgår ifrån att det fortfarande är SM som har ansvaret för den israeliska beredskapen för flygkapningar, dels för att inget annat har framkommit och dels för att det vore minst sagt egendomligt att Israel INTE skulle ha en sådan beredskap givet dess historia av terror och motterror och som pågår i detta nu.
Du menar att en sådan beredaskap INTE finns i Israel, eller att någon annan organisation nu har ansvaret för beredskapen för den?
Bevisa det.
Så, kan du nu äntligen visa att du inte ljuger när du säger att du väldigt gärna vill diskutera dina pixel-argument?
Här:
Edit: aktuella videon