Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Men ett par adventsstakar i fönstren har man väl om man har barn? Och julstjärna? Jag har lite svårt att tro att de haft sånt uppe och hunnit ta ner alltihop innan morden. Stämmer inte.
Barn vill ha jul. Presenter, pepparkakor, julträd, Kalle-anka på tv`n,.. etc.., en högtid som ses fram emot med skollov och förhoppningsvis snö.., och föräldrarna brukar ju bjuda på vid jul.
"Men".., om det var ett planerat mord/självmord så ser jag inte bort ifrån att man har städat bort prylarna för att minska "bryet" för efterkommande som skall städa undan.. Finns mycket ologiska grejer som kan ske i underliga fall som detta.
Tidspunkten tänkte jag
inte på i början.., och endel skribenter har tagit upp Jul/nyårshelg. Och jo..., tror att man är något på spåren där.
Man hade sett ett av barnen med pappan i mellandagarna. Skulle inte förundra mig om "det" skedde på nyårsafton. Ingen förefaller sett familjen ute vid 12-slaget och sett på fyrverkerier. Kan tänka mig att i detta villakvarter, var folk ute då, gratta varandra osv.. !