2018-01-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxxHound
Så han ser ut som en vansinnig hustrumisshandlare alternativt en Josef Fritzl-light nu..? Jävlar i min lilla låda denna tråd har hoppat så mycket mellan hopp och förtvivlan att jag fått whiplash.
jaså,
när läste du något hoppfullt på den här tråden?
Citera
2018-01-14, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men läkarna hade ju inte kunnat ge barnen nån direkt diagnos.
Vad svarade du nu på? Egentligen.
Citera
2018-01-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Om det nu har varit svår fysisk eller psykisk sjukdom inom familjen kanske man helt skippat även sådant just denna jul. Att börja extrapolera om scientologerna utan något annat belägg än så blir enbart ogrundad ren gissning, enligt mig.

I ett svenskt villområde är det nästan lag på juldekorationer om man inte tydligt tillhör annan religion eller vill visa sig annorlunda
Citera
2018-01-14, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Injecta
Jo något borde väl kommit fram?
Tycker att det känns märkligt att en hel familj kan flyga under radarn på det viset under så lång tid :-O
Får obehagliga vibbar av hela den orten!
Sektteorin låter allt mer övertygande.
Man vill ju veta, få någon slags orsak till att något sådant här kan hända, även om orsaken kommer att kännas ologisk för de flesta.
Det har ju uppenbarligen kommit in en del PM vars sanningshalt är lite svävande och svår att verifiera. Det kan ju vara från några grannar som behöver snacka lite.
Jag håller med dig ang sektteorin. Scientologikyrkan är helskruvad.
Citera
2018-01-14, 18:20
Avslutad
Alltså, även jag har fått PM. Men orden "jag har/är en säker källa" säger ju absolut ingenting och jag ger inte det större trovärdighet än det mesta annat.
Citera
2018-01-14, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Vad svarade du nu på? Egentligen.
Läste slarvigt. Sorry. Ögonen går i kors här. Får nog lägga ner datorn för idag.
Citera
2018-01-14, 18:21
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Injecta
Jo men något borde väl kommit fram?
Tycker att det känns märkligt att en hel familj kan flyga under radarn på det viset under så lång tid :-O
Får obehagliga vibbar av hela den orten!
Sektteorin låter allt mer övertygande.
Man vill ju veta, få någon slags orsak till att något sådant här kan hända, även om orsaken kommer att kännas ologisk för de flesta.

Håller med om obehagliga vibbar. Är det typ Knutbystämning vi snackar om?

Sen verkar det som att folk börjar få PM nu. Posta då, någon har info!
Citera
2018-01-14, 18:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men ett par adventsstakar i fönstren har man väl om man har barn? Och julstjärna? Jag har lite svårt att tro att de haft sånt uppe och hunnit ta ner alltihop innan morden. Stämmer inte.

Barn vill ha jul. Presenter, pepparkakor, julträd, Kalle-anka på tv`n,.. etc.., en högtid som ses fram emot med skollov och förhoppningsvis snö.., och föräldrarna brukar ju bjuda på vid jul.

"Men".., om det var ett planerat mord/självmord så ser jag inte bort ifrån att man har städat bort prylarna för att minska "bryet" för efterkommande som skall städa undan.. Finns mycket ologiska grejer som kan ske i underliga fall som detta.

Tidspunkten tänkte jag inte på i början.., och endel skribenter har tagit upp Jul/nyårshelg. Och jo..., tror att man är något på spåren där.

Man hade sett ett av barnen med pappan i mellandagarna. Skulle inte förundra mig om "det" skedde på nyårsafton. Ingen förefaller sett familjen ute vid 12-slaget och sett på fyrverkerier. Kan tänka mig att i detta villakvarter, var folk ute då, gratta varandra osv.. !
Senast redigerad av Snapcount 2018-01-14 kl. 18:24.
Citera
2018-01-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondemoderne
Men det sk sektspåret finns ju fortfarande inte belagt någonstans. Hittills har ingen kunnat visa att någon i familjen har någon som helst koppling till någon sekt, vare sig scientologerna, Jehovas Vittnen eller något annat.

Det finns möjligen en koppling till KD via moderns släkt. Kan tyda på att kristna värderingar fanns i familjen. Religion och Gud kan alltid komplicera förhållandet till skuld, skam och allehanda sjukdomar. Guds straff etc.
Citera
2018-01-14, 18:23
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Alltså, även jag har fått PM. Men orden "jag har/är en säker källa" säger ju absolut ingenting och jag ger inte det större trovärdighet än det mesta annat.

Vad skrivs det?
Citera
2018-01-14, 18:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Det är nog bullshit du får postat till dig..
Citera
2018-01-14, 18:25
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Enligt en artikel i AB eller Expressen stod det att läkarintyg inkom i samband med att andra barnet skulle ha hemundervisning. Tidigare var det från föräldrarna uppgiften om sjukdom kom.

De kan ju via samtal med läkare begärt ett intyg för att flickan skulle få hemundervisning i efterhand. Läkaren kanske hade sina aber, men skickade hem ett intyg under förutsättning att flickan skulle utredas. Föräldrarnas status tror jag har haft stor genomslagskraft även där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in