2018-01-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
När ni ser bild på maken/pappan, fick ni inte lite hustrumisshandlar-vibb då? Kanske osmakligt att spekulera i sånt men det var det första jag tänkte...
faktiskt nu när du säger det,, en fritzel utan källare,,, och något mindre långt gången i sitt vansinne bara.
Citera
2018-01-14, 18:07
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Ja det är många spekulationer. Men de flesta försöker koppla ihop det med den information som har kommit ut och som verkar stämma någorlunda.

Instämmer, men jag gjorde det enkelt för mig när jag spekulerade och hänger absolut inte läpp för att du sågade mig jäms med fotknölarna.
Citera
2018-01-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Aha, tack. Ett är i alla fall säkert, och det är att han slets mellan två världar: den friska jobb-världen och den sjuka hemma-världen...

Ja, det är konstigt allting.

Men barnen har bevisligen sjukförklarats av båda sina föräldrar, detta med stor framgång, båda var drivande i saken, de bägge döttrarna har av föräldrarna använts för att mörka något mycket avvikande inom familjen.
Och vad detta "avvikande" än var så fick hela familjen hellre gå under än att en sanning fick komma fram.

Något galet fanns och något galet grodde inom familjen och som till slut tog död på barnen.
Barnen är hela tiden länken i allt detta. De har båda två fått spela en stor och avgörande roll, men inte på ett för dem positivt och livsbejakande sätt, utan precis tvärtom.

Något eskalerade med flytten till Bjärred 2011, varför de nu bröt upp därifrån om man tänker på att äldsta flickan hunnit etablera sig i skolan?
Och det är något med åldrarna på flickorna, båda sjukförklaras av föräldrarna kring samma ålder, 11- 12 år.
Citera
2018-01-14, 18:08
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men ett par adventsstakar i fönstren har man väl om man har barn? Och julstjärna? Jag har lite svårt att tro att de haft sånt uppe och hunnit ta ner alltihop innan morden. Stämmer inte.

Om det nu har varit svår fysisk eller psykisk sjukdom inom familjen kanske man helt skippat även sådant just denna jul. Att börja extrapolera om scientologerna utan något annat belägg än så blir enbart ogrundad ren gissning, enligt mig.
Citera
2018-01-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Det FANNS synliga skador på mor och barn. Läs i tråden.
Jag vill minnas att ett PM nämnde blåmärken och/eller blod. Men inte i vilken omfattning. Och man vet ju heller inte hur personen kan veta det. Var hen där på plats i form av nån sorts blåljuspersonal?
Citera
2018-01-14, 18:11
Medlem
FoxxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
faktiskt nu när du säger det,, en fritzel utan källare,,, och något mindre långt gången i sitt vansinne bara.
Så han ser ut som en vansinnig hustrumisshandlare alternativt en Josef Fritzl-light nu..? Jävlar i min lilla låda denna tråd har hoppat så mycket mellan hopp och förtvivlan att jag fått whiplash.
Citera
2018-01-14, 18:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Kan också vara så att han ville att hans arbetskamrater skulle börja undra samma dag. Han kanske tyckte det var otäckt att tänka sig att någon annan än polisen skulle hitta dem.

Det är det festliga med en tråd att så få läser den....

Det hade sparat en faslig massa trafik.

Har det efterlämnats någon form av meddelande eller testamente så vill man nog också att polisen ska komma först av alla.
Citera
2018-01-14, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hencon
Enligt relativt säker källa (skolsköterska) skriver läkare numera ut intyg enbart på vårdnadshavares egen utsago. Typ gluten utan att tester gjorts, en del annat inom kost, en del kring ljudkänslighet etc.
Det kan till och med göras efter enbart telefonkontakt.
Är vårdnadshavare tillräckligt verbala och pålästa så kan man nog få intyg för både det ena och det andra.... Typ trötthetssyndrom...
Bedrövligt att det gått så långt dock. (att läkare skriver intyg utifrån vårdnadshavares påtryckningar)
Intyg om symtomet kronisk trötthet möjligen. Men intyg om sjukdomen kroniskt trötthetssyndrom d v s ME är inget man får sådär hur som helst, det är t o m en oerhört svår sjukdom att få diagnos på även för väl utredda som stämmer in på alla kriterier.
Citera
2018-01-14, 18:14
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Nej, där har du rätt den nöten är inte knäckt, inte heller varför H.B är utplånad på internet, det brukar man bli om man har skyddad Id. Men hon finns på Birthday, MEN är det hennes riktiga namn?? Hon är nyckeln i det hela tror jag. Hon hade ett ganska riskfullt jobb, även han. Två som arbetar med stora summor pengar. Jag tror ej på dödliga sjukdomar, det få obduktionen visa isf. Nej det e sååå tragiskt HUR det än gått till. Att inte finnas på nätet i bild, är ganska svårt idag. Gamla bilder ligger läänge på google. Nåt e fel och varför hände detta???? Orkar inte spekulera, men jag tror på min egen teori. Där stannar jag. Hoppas det inte känns allt för jäkligt för dig, vet ju vad du skrev igår. Ha det så gott du kan
Nja jag tror aldrig att hon funnits på bild på nätet, flera jag känner är inte aktiva på nätet och har inte något jobb där det visas bilder på personalen, bara cheferna syns på tex mitt jobb,provat att Googla och det finns inga bilder på dom som jobbar på Ica eller andra företag heller, bara cheferna.
Han fanns på bild på nätet för att han hade dels ett företag som utbildade i ekonomi och så var han professor på universitetet i Lund.
Ingen av dem hanterade överhuvudtaget några pengar, de arbetade med teoretiska pengar, jag är alldeles för dum för att förklara exakt hur de jobbade men vet 100% säkert att ingen av dem hade ”riktiga pengar” i sitt yrke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Intyg om symtomet kronisk trötthet möjligen. Men intyg om sjukdomen kroniskt trötthetssyndrom d v s ME är inget man får sådär hur som helst, det är t o m en oerhört svår sjukdom att få diagnos på även för väl utredda som stämmer in på alla kriterier.
Men läkarna hade ju inte kunnat ge barnen nån direkt diagnos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Framförallt får mannen ett eftermäle som man bara kan drömma om... Gör det givetvis ännu mer tragiskt. Dock kanske det dämpar de mest spekulativa här....?

Ja, det ser väldigt styrt ut, det är enbart riktat till pappan, hans familj omnämns inte ens.
Och känner textförfattaren till hur morden och självmorden gått till eller är det skrivet endast utifrån hur vederbörande fått lära känna enbart pappan?
Citera
2018-01-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bjärred är ett samhälle där man sluter leden om något händer. Det finns många såna i vårt land. Sen finns det andra samhällen där folk verkligen ringer ner media för att berätta - bara för att få sitt namn i tidningen. Jag tycker det är sunt att folk väljer att prata med enbart polis om detta.

Jo men något borde väl kommit fram?
Tycker att det känns märkligt att en hel familj kan flyga under radarn på det viset under så lång tid :-O
Får obehagliga vibbar av hela den orten!
Sektteorin låter allt mer övertygande.
Man vill ju veta, få någon slags orsak till att något sådant här kan hända, även om orsaken kommer att kännas ologisk för de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in