2018-01-14, 15:55
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.expressen.se/kvallsposten/varningssignalerna-fran-familjen-innan-morden/
I denna artikel säger en person i området, B*ngt N, 75:
"Jag går här varje dag med hunden och pratar ofta med många av grannarna. Men den här familjen har jag inte sett. De har hållit sig för sig själva."

Frågan är var gränsen för sjuklig isolering och rimlig avskildhet går.
Citera
2018-01-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Och hur vet du det? Det kan ha funnits återkommande krampanfall, tilltagande sväljsvårigheter, cancer med hjärn- och njurmetastaser, ett dåligt immunförsvar.. DET BEHÖVER INTE SYNAS.

Kan du inte lämna plats åt andra som har ny information i tråden?

Mycket sannolik teori. Sjukdomsförlopp kan ändras hastigt och olustigt.

"Inte visste jag att Civilisationens fernissa var så tunn" som Carl Bildt skrev i sin senaste bok. Ingen kan veta hur vi reagerar under extremt pressade omständigheter. Ingen.
Citera
2018-01-14, 15:59
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
https://www.expressen.se/kvallsposten/varningssignalerna-fran-familjen-innan-morden/

Skolan verkar ha gått på föräldrarnas vilja mer än på regelverket. Och frågan är om skolan ville stöta sig med paret öht.

En man som går en runda med hunden varje dag i området men aldrig sett den här familjen.

Jag börjar mer och mer tro på att något var väldigt fel med en eller båda föräldrarna. Var barnen så sjuka egentligen? Stackars ungar
Citera
2018-01-14, 15:59
Medlem
meiis avatar
Kan någon länka till fotot på dottern som nämn i tråden?
Citera
2018-01-14, 16:01
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nr kan vara hemliga, pga av hennes yrke.
Väldigt vanligt att personal med lite utsatta arb-uppgifter har hemliga nr.
Typ. Skatteverk, kronofogde, vissa jurister mfl mfl.
H har arbetat även på Domstolsverket
Citera
2018-01-14, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
det jag menar, det går och hitta enklare metoder att ta sitt liv, det vet alla.
men det enklaste sättet att få det att framstå som att någon tagit livet av sig är väl att strypa personen och sedan hänga upp honom,, antyder bara att det kan visa sig att ett helt annat scenario har utspelat sig

Ex . Att mamman har strypt pappan, lyft upp honom och hängt honom i en snara, för att det skulle se ut som att han hängt sig.
Sen har hon tagit piller, lagt sig i sängen och dött.
Är det typ så du menar, skulle kunna vara en möjlighet ?
Jag frågar snällt nu, så jag ber dig att svara snällt.
Tack
Citera
2018-01-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
I denna artikel säger en person i området, B*ngt N, 75:
"Jag går här varje dag med hunden och pratar ofta med många av grannarna. Men den här familjen har jag inte sett. De har hållit sig för sig själva."

Frågan är var gränsen för sjuklig isolering och rimlig avskildhet går.
Det är himla konstigt. Familjen har bott där i flera år och den här hundägaren har aldrig nånsin sett familjen. Och då promenerar han förbi adressen varje dag. Hunden behöver gå ut ca 4 ggr om dagen, så rimligtvis går han där ett par gånger om dagen om inte mer. Att han aldrig någonsin har sett familjen är anmärkningsvärt.
Citera
Medlem
Citat:
Kan du länka in den biten tror du? Och det gäller den äldre då förstår jag.
Den 3 maj 2016 hade pappan ett möte om den äldre flickans skolgång. I mötet deltog två rektorer, en skolsköterska, en studievägledare och chefen för kommunens resurscenter.
Pappan berättade under möten om dotterns svårigheter under det föregående läsåret men beskrev också ett barn som var "nyfiken på lärandet". Det framgår också tydligt att samtliga som deltog i mötet var överens om att stötta flickan så att hon klarade av att bli antagen till gymnasiet.
Citera
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Svårt att tro att postaren sett fel, inlägg #4577, av HG.

Hoppas det går att verifiera, och att den som har möjlighet kan gräva lite extra kring detta spår.

Ed: hittade en länk när jag googlade ”oskar henkow dianetik” till en publikation ”soaprewiew.mt”, där O.H.- topic förekommer i samband med Ron Hubbard - topic.

Ang. familjens till synes obefintliga kontakt med övrig släkt vad facebook visar och avsaknaden av fotografier på barnen och mamman i nätsammanhang kan även detta vara en varningsklocka och tecken på sektmedlemskap eftersom det är ett villkor att leva asketiskt vilket inbegriper att klippa banden med övrig släkt o familj.
Citera
2018-01-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Polisen säger ju sig veta vad orsaken är, men att dem behöver stöd från bevisningen som du säger allt från obduktioner, rapporter, NFC och hela köret.

Men eftersom att det inte finns någon förundersökning att bedriva mot någon gärningaman och ingen åtal ska väckas så bör det finnas någon fup sekretess, då inte risken för att förundersökningen ska föratöras, finns?

Man kan jue gå ut med ngt preliminärt?

I detta läge tas självklart stor hänsyn till anhöriga och närstående. Man vill kunna lämna ett korrekt besked som kan räta ut vissa frågetecken. Hur dog flickorna, gick det fort mm.

Vad som blir offentligt är högst osäkert.

Tror jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Du läser in väldigt mycket mellan raderna. Den som uttalar sig ang hemundervisningen är en forskare och jag kan garantera att hon vet inte mer än det som stått i tidningarna.

Naturligtvis har hon rätt i att skolan borde ha larmat men på vilket sätt betyder det att barnen eg var friska? Det betyder att en orosanmälan borde gjorts och att soc borde ha bokat in ett möte med familjen och därefter bestämt om det fanns några belägg för att gå vidare. Det betyder INTE att barnen inte var sjuka.

Föräldrarna tryckte på för att få hemundervisning. De kände sina barn bäst. Du tror väl ändå inte att mötet ang hemundervisningen inte föregåtts av andra tecken på att den äldsta dottern var sjuk?

Familjen drog sig undan. Ja, de prioriterade troligtvis att arbeta och sedan ta hand om och umgås med sina barn.

Svar på det?

Inget svar, men en fråga.

Om din egen teori stämmer menar du då att barnen fötjänade att dö och föräldrarna gjorde dom en god gärning att ta livet av dom.?

Ganska svårt att förstå vad du själv menar med dina inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ex . Att mamman har strypt pappan, lyft upp honom och hängt honom i en snara, för att det skulle se ut som att han hängt sig.
Sen har hon tagit piller, lagt sig i sängen och dött.
Är det typ så du menar, skulle kunna vara en möjlighet ?
Jag frågar snällt nu, så jag ber dig att svara snällt.
Tack
Lyft upp honom? Nej. Ponera att han väger 80 kg. Och dödvikt på det. Finns inte på kartan. Möjligtvis att hon då trätt över öglan, använt block och talja för att få upp honom och hänga från taket. Nej, inte alls troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in