2018-01-14, 15:19
Medlem
Mystiskt detta..

Hemskt är det också.

Vad hände? Varför?

Har läst mycket i tråden. Men kan ha missat.

Läste att fru och barn hittades i sin/sina Säng/sängar?
Och pappan hängd?

Hur vet man det?

Eftersom som jag fattat det så har media enbart skrivit om hur lärare och mannens chef "upplevde" familjen. Och att döttrarna hade hemundervisning.

Imponerande att ingen kommit in i tråden som är i familjens närhet och skrivit. Är ju i princip ALLTID någon som känner en anhörig lr vän till familjen/personer kommer in och skriver.

Här är det i princip helt tyst. Enbart grannar/lärare som sagt vad dom sett och upplever familjen.

Antingen är det ju något som är sjukt "fel" i familjen. Eller så är det bara en helt "vanlig" familj som inte umgås med någon. Och inte vill ge ut hela sitt privatliv på olika medier. Som måååånga gör. Med foton och massa olika status.

Hur vet vi att mamman var sjuk? Är det bara en sak någon sagt här? Utan källa?

Oj mycket svammel nu. Sorry.!

Men vafan så mycket frågor/funderingar.

Vad VET man SÄKERT 100% om familjen än. Mer än hemundervisning.?
Citera
2018-01-14, 15:22
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Kan detta vara ett tecken på att dom redan hade bestämt sig för att dö, och inte brydde sig om att pynta... det spelade liksom ingen roll....
Det hade känts lite logiskt, om inte en granne hade sagt följande:
-Jag såg pappan o yngsta dottern i affären, i mellandagarna, och allt såg helt normalt ut......
Fan, då spricker ju logiken igen !!
Detta får jag inte ihop, helt enkelt.....
Fan....
Tänker samma.. Det spricker hela tiden nu.
Tyckte det var någorlunda klart, att jag trodde på vissa delar (sjukdomar osv)
Har inte någon sagt att "man typ aldrig såg nån"?
Men helt plötsligt så har nån sett 2 av dem på affären?
Jag tänker i banorna att 'undrar om man brukar se dem på affären'?
Eller var det speciellt denna gång? Hände något hemma när de var på affären?
Som sagt, usch e vad är. Hemskt och förbaskat konstigt!
Citera
2018-01-14, 15:23
Medlem
Missdiamond00s avatar
Frågan som alla hatar..
Men jag vill gärna se foto på döttrarna, läste att det ska finnas ett foto fr instagram, jag har letat och bläddrat ihjäl mig efter den länken- har sån jävla kramp i tummarna nu!

Någon vänlig själ som kan säga var länken finns?
Förlåt för frågan då jag vet att man fan får bläddra och leta själv, måste ha missat den flera ggr isf eller är den borttagen?
Citera
2018-01-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Det gör jag gärna om du eller annan barmhärtighetsmords-försvarare lägger fram ny information som styrker att barnen skulle haft svårare sjukdomar än kronisk trötthet. Eller förklarar varför just dessa barn inte kunnat närvara i skolan överhuvudtaget – när det finns massor av barn döende i cancer som kunnat och därmed fått uppleva livsglädje, till skillnad från dessa arma flickor.

Tycker det känns som att de flesta här drabbats av kollektiv härdsmälta och försöker se tecken på att pappan varit ett monster som isolerat sina barn för att ha kontroll...

Hur kommer det sig att när pappan går ner i tid under hösten för att prioritera familjen (enligt hans chef) gör det för att kontrollera familjen men när det senare framkommer att mamman endast arbetat "på plats" två dagar i veckan så är det också pappans fel. Det är han sprm tvingat henne till det så att han kan kontrollera henne.

Den enklaste och mest logiska förklaringen är att barnen faktiskt var sjuka och att föräldrarna sakta men säkert bröts ner. Att man mer och mer isolerar sig är inget konstigt för man orkar helt enkelt inte.

Att det inte ställts någon diagnos är inte heller konstigt eftersom det kan ta åratal.

Ang "ny information" så har jag inte sett ett enda inlägg med substans som styrker din och många andras uppfattning.
Citera
2018-01-14, 15:30
Medlem
Okapihjords avatar
Här talas om piller. Vilken typ av piller skulle det vara, och var skulle de fått tag i dessa? Åtminstone i Sverige finns mig veterligen inga förskrivningsbara piller man dör av i lugn och ro. Sömnmedicin såsom Stilnoct eller bensodiazepiner är inte dödliga ens i stora mängder har jag för mig.
Citera
2018-01-14, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Tycker det känns som att de flesta här drabbats av kollektiv härdsmälta och försöker se tecken på att pappan varit ett monster som isolerat sina barn för att ha kontroll...

Hur kommer det sig att när pappan går ner i tid under hösten för att prioritera familjen (enligt hans chef) gör det för att kontrollera familjen men när det senare framkommer att mamman endast arbetat "på plats" två dagar i veckan så är det också pappans fel. Det är han sprm tvingat henne till det så att han kan kontrollera henne.

Den enklaste och mest logiska förklaringen är att barnen faktiskt var sjuka och att föräldrarna sakta men säkert bröts ner. Att man mer och mer isolerar sig är inget konstigt för man orkar helt enkelt inte.

Att det inte ställts någon diagnos är inte heller konstigt eftersom det kan ta åratal.

Ang "ny information" så har jag inte sett ett enda inlägg med substans som styrker din och många andras uppfattning.
Då tycker jag du ska läsa denna artikel ordentligt och fundera över om media och experter skulle våga gå ut med detta i ett så känsligt ärende – om det inte fanns viss substans för det.
https://www.expressen.se/kvallsposten/varningssignalerna-fran-familjen-innan-morden/
Citera
2018-01-14, 15:32
Medlem
Kom att tänka på fallen med de apatiska flyktingbarnen där det senare kom fram att det var föräldrarna som manipulerat barnen till att bli "sjuka".
I Bjärreds-fallet kanske det var en dysfunktionell familj med psykiska problem hos föräldrarna som liksom smittade av sej på de känsliga döttrarna.
Till slut kändes kanske situationen så ohållbar att pappan eller båda föräldrarna tyckte det var lika bra att göra slut på alltihop.
Citera
2018-01-14, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missdiamond00
Frågan som alla hatar..
Men jag vill gärna se foto på döttrarna, läste att det ska finnas ett foto fr instagram, jag har letat och bläddrat ihjäl mig efter den länken- har sån jävla kramp i tummarna nu!

Någon vänlig själ som kan säga var länken finns?
Förlåt för frågan då jag vet att man fan får bläddra och leta själv, måste ha missat den flera ggr isf eller är den borttagen?

https://www.instagram.com/agnesisbored
Citera
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Mystiskt detta..

Hemskt är det också.

Vad hände? Varför?

Har läst mycket i tråden. Men kan ha missat.

Läste att fru och barn hittades i sin/sina Säng/sängar?
Och pappan hängd?

Hur vet man det?

Eftersom som jag fattat det så har media enbart skrivit om hur lärare och mannens chef "upplevde" familjen. Och att döttrarna hade hemundervisning.

Imponerande att ingen kommit in i tråden som är i familjens närhet och skrivit. Är ju i princip ALLTID någon som känner en anhörig lr vän till familjen/personer kommer in och skriver.

Här är det i princip helt tyst. Enbart grannar/lärare som sagt vad dom sett och upplever familjen.

Antingen är det ju något som är sjukt "fel" i familjen. Eller så är det bara en helt "vanlig" familj som inte umgås med någon. Och inte vill ge ut hela sitt privatliv på olika medier. Som måååånga gör. Med foton och massa olika status.

Hur vet vi att mamman var sjuk? Är det bara en sak någon sagt här? Utan källa?

Oj mycket svammel nu. Sorry.!

Men vafan så mycket frågor/funderingar.

Vad VET man SÄKERT 100% om familjen än. Mer än hemundervisning.?

De som uttalat sej var de enda som överlevde. De andra kan man av naturnödvändighet inte komma till tals med längre.

Och man vet det eftersom polisen hittade alla döda då man beredde sej tillträde till hemmet. I övrigt får du nog läsa ikapp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster

nej det enklaste förklaringen börjar gå mot att de manipulerat(alt.skyddsbehov) sig till hemundervisning på ett eller annat sätt och det finns många hundar begravda i detta.
Citera
2018-01-14, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okapihjord
Här talas om piller. Vilken typ av piller skulle det vara, och var skulle de fått tag i dessa? Åtminstone i Sverige finns mig veterligen inga förskrivningsbara piller man dör av i lugn och ro. Sömnmedicin såsom Stilnoct eller bensodiazepiner är inte dödliga ens i stora mängder har jag för mig.
Du kan beställa vad som helst på nätet och få det hemskickat. Framförallt piller som inte ännu är narkotikaklassade. Men jag tror inte det handlar om piller. Jag tror det handlar om injektioner. Framförallt på döttrarna. Ett par sömnpiller till maten ("ta de här vitaminerna") och när de sover djupt, en injektion av något. Kan vara narkotika eller något så enkelt som glykol.
Citera
2018-01-14, 15:36
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mondemoderne
Som du skriver nämnde en postare att OH föreläst hos scientologer men då hen på min fråga tidigare idag inte presenterat någon länk som bevis än får vi nog fortfarande se detta som mycket osäker information.

Svårt att tro att postaren sett fel, inlägg #4577, av HG.

Hoppas det går att verifiera, och att den som har möjlighet kan gräva lite extra kring detta spår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in