Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 00:21
  #2353
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Motionera inte ensam och ha inte lurar i öronen.

Mer än två månader efter det olösta mordet i motionsspåret i Ulricehamn går polisen ut med en skarp varning till allmänheten.

– Någonstans där ute finns en mördare, säger lokalpolisområdeschefen Tomas Stakeberg Jansson till Borås Tidning.

– Det finns en stor risk att det är en person som inte kände henne som gjort det, har Lena Matthijs, polisområdeschef i Älvsborg, sagt.

Och att gärningsmannen inte befinner sig bakom lås och bom får nu polisen att gå ut med en tydlig uppmaning till allmänheten:

Om du dig i området: iaktta största, möjliga försiktighet.

https://www.expressen.se/gt/polisens...-inte-ensamma/


Ja ni, kanske dags att utlysa undantagstillstånd i Ulricehamn?
Blir intressant att se nästa "Veckans Brott"

Har det framkommit var eller när personen setts som signalementet beskriver?

Kan ju förstå om det inte preciseras.

Annars slås man ju av att signalementet beskriver en "genomsnittlig" eller ospecifik potentiellt ohederlig yngling (verklig el utklädd) som inte pekar ut någon specifik miljö från vilken GM skulle kunna komma. Dvs offret är troligare slumpmässigt än avsett o GM kan slå till igen.

Jag tror ju man rent av kunde sätta upp varningsskyltar för svin.
Citera
2018-01-14, 00:36
  #2354
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Göteborg, Borås, Jönköping, Värnamo, Trollhättan, Lidköping, Skövde osv. 90min bilfärd från Ulricehamn.
Om det är en random galning som slagit till så behöver han knappast vara från Ulricehamn. Då lär han knappast slå till just där igen. Men slå till igen lär han göra och kanske var Liselotte inte första offret heller för den delen.

Värdelöst signalement och för smalt sökområde. Eller också är det för brett. Gräv där du står, heter det ju.
Citera
2018-01-14, 00:39
  #2355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfon
Tyvärr är det är ju inte så utmärkande Med knäppt mörk jacka och mössa så här års

Precis. Lite som att säga en varm juli dag att en mystisk person i svarta shorts och vit t-shirts synts till i området.
Men i det här läget så måste man vända på varenda sten som finns.
Leif GW brukar ju säga att man inte ska krångla till det i utredningar.
Ibland finns det undantag som bekräftar den regeln. Jag tror inte mördaren bor i Ulricehamn. Då borde masstoppsningen gett resultat vid det här laget.
Jag tippar Borås, Jönköping eller Göteborg.
Helt enkelt för att väg 40 går genom dessa 3 städer + Ulricehamn och ligger i närheten.
Citera
2018-01-14, 00:40
  #2356
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Har det framkommit var eller när personen setts som signalementet beskriver?

Kan ju förstå om det inte preciseras.

Annars slås man ju av att signalementet beskriver en "genomsnittlig" eller ospecifik potentiellt ohederlig yngling (verklig el utklädd) som inte pekar ut någon specifik miljö från vilken GM skulle kunna komma. Dvs offret är troligare slumpmässigt än avsett o GM kan slå till igen.

Jag tror ju man rent av kunde sätta upp varningsskyltar för svin.

Eller en utklädd kvinna som åkt 60 mil för att få ta kål på nån okänd? Allt är möjligt.
Varningskyltar för vildsvin, älg, ekorre och golfspelare är på sin plats.
Jag har gett upp om en lösning på det här mysteriet.
Citera
2018-01-14, 00:47
  #2357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag har gett upp om en lösning på det här mysteriet.
Vilken tur att du inte är mordutredare
Skämt åsido.
Känns verkligen som att polisen har 0 att gå på just nu. Håller med dig. Men det kan ändras fort. 1 liten pusselbit som faller på plats är allt som behövs.
Citera
2018-01-14, 09:34
  #2358
Medlem
Vi var å kolla i området spännande att runt idrottsanläggningarna och liksom år det hållet var det riktigt mycket folk i rörelse många hus osv
Åt andra hållet fick man känslan av att det var helt dött
Vi var inte vid mordplatsen
Känner man till stället så kan man förflytta sig fort kändes det som
När vi kom tänkte vi jävlar vad stort så börja vi körs bil runt om och det var mycket vägar och leder rörigt som fan för oss som inte varit där men har man kläm på det så finns det en milijon ställen att försvinna ut på
Detta av att jag trodde det låg högst upp på ett berg med två in och ut vägar
Citera
2018-01-14, 10:36
  #2359
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Var det inte en kvinna som hade blivit utsatt för något slags ofredande/angrepp i området i något så närtid (som dock lyckades springa från honom)?

Tror att det är detta du tänker på, postat av Sweedersson:

"Det ska tydligen ha varit en kvinna som blev attackerad och jagad till sin bil i samma område i förra veckan. Hon kanske har kunnat ge ett bra signalement som gjorde att polisen kunde ta in den nu misstänkte gärningsmannen på förhör...(?)"

https://www.flashback.org/sp62173601

"En som bor i Ulricehamn. Kan naturligtvis inte garantera att det är sant men känns samtidigt som en konstig greja att hitta på. Spekulationer om vem som är skyldig och varför är det gott om men varför skulle någon hitta på en sån sak...(?)"

https://www.flashback.org/sp62174041

Kan inte säga att jag kan minnas att jag läst om något om det i pressen däremot.
Citera
2018-01-14, 11:42
  #2360
Medlem
LaScalas avatar
Jag är envis med min älgteori men så länge inga andra spår finns så kan jag väl få spekulera åtminstone? DNA:t kan ju ha kommit från annnan person är GM i annat sammanhang?
Polisen har ju faktiskt gripit en person en gång tidigare för mord när det var en älg.

En kvinna i 30-årsåldern skadades i en älgattack i Umeå på lördagseftermiddagen. Nu söker jägare efter älgen, som fortsatte förfölja kvinnan även efter attacken. ”Vi har utfärdat dödsstraff på den”, säger Mattias Borin vid polisen.

http://norran.se/nyheter/blaljus-nyh...sstraff-959878
Citera
2018-01-14, 12:25
  #2361
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag är envis med min älgteori men så länge inga andra spår finns så kan jag väl få spekulera åtminstone? DNA:t kan ju ha kommit från annnan person är GM i annat sammanhang?
Polisen har ju faktiskt gripit en person en gång tidigare för mord när det var en älg.

En kvinna i 30-årsåldern skadades i en älgattack i Umeå på lördagseftermiddagen. Nu söker jägare efter älgen, som fortsatte förfölja kvinnan även efter attacken. ”Vi har utfärdat dödsstraff på den”, säger Mattias Borin vid polisen.

http://norran.se/nyheter/blaljus-nyh...sstraff-959878

Ja det brukade väl vara mycket folk som nyttjade motionsslingan, någon som gått/sprungit där innan kan ha loskat eller vad de nu har hittat. Älgar kan nog bli rejält farliga om de blir knäppa (för att de har någon sjukdom) eller stressade (när de hamnat i främmande revir när de som ungdjur schasas iväg av modern).
Citera
2018-01-14, 13:23
  #2362
Medlem
Som nån skrev innan så på fotot från brottsplatsen bär väl polisen iväg bos gå stavar i det inslagna paketet tillsammans med slyn som mördarn försökt täcka ,gömma bo med
Plus dem pratar väl om DNA
Så undra vad det var färg på älgen
Citera
2018-01-14, 14:01
  #2363
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leorardlake
Som nån skrev innan så på fotot från brottsplatsen bär väl polisen iväg bos gå stavar i det inslagna paketet tillsammans med slyn som mördarn försökt täcka ,gömma bo med
Plus dem pratar väl om DNA
Så undra vad det var färg på älgen

Är de klarlagt att kroppen var täckt av sly? Annars kan väl riset polisen bär på ha hamnat under kroppen eller växt där liket påträffades o man tar med det för att kolla spår?
Citera
2018-01-14, 14:02
  #2364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leorardlake
Som nån skrev innan så på fotot från brottsplatsen bär väl polisen iväg bos gå stavar i det inslagna paketet tillsammans med slyn som mördarn försökt täcka ,gömma bo med

Ja kanske var det gåstavar i polisens långsmala knytte. Eller så kanske en golfklubba?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback