2018-01-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Sannolikheten för ett kraftigt ras har ökat iom dagens brott av viktigt stöd!

https://imgur.com/a/o3K0i

Det där med teknisk analys är ju så passé. Nu för tiden är det HODL som gäller

Tillägg:
Jag äger själv inga Bitcoin och texten skall EJ ses som något råd.
Senast redigerad av T|N|X 2018-01-13 kl. 22:22.
Citera
2018-01-14, 08:52
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ja, det är målområdet.

Så Facebook aktien har ett jävla hålrum under sin uppåt kurva? Allt som går upp behöver inte komma ner.
Citera
2018-01-14, 12:39
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Så Facebook aktien har ett jävla hålrum under sin uppåt kurva? Allt som går upp behöver inte komma ner.
Den har jag inte koll på just nu. Jag pekade ut att Bitcoin brutit ett viktigt stöd och detta brukar resultera i ytterligare nedgång. Formationen efter utbrottet är även den bearish vilket förstärker sannolikheten. Givetvis kan det vända upp igen över stödet då ingenting är 100%, bara sannolikheter och troliga scenarion utifrån diagramtolkning.

Nyligen gjordes det även möjligt att blanka Bitcoin. Detta införs när kurserna är uppe på extremt höga nivåer. Då är det inte den lilla investeraren som utnyttjar detta utan The Big Boys! Det är de som i slutänden bestämmer åt vilket håll kursen ska gå. Om de utnyttjat möjligheten att tjäna pengar på nedgång kommer det även bli så. Som vanligt är det då småspararen som i slutändan sitter i skiten.
Citera
2018-01-15, 09:41
Medlem
Stones avatar
Citat:
Den har jag inte koll på just nu. Jag pekade ut att Bitcoin brutit ett viktigt stöd och detta brukar resultera i ytterligare nedgång. Formationen efter utbrottet är även den bearish vilket förstärker sannolikheten. Givetvis kan det vända upp igen över stödet då ingenting är 100%, bara sannolikheter och troliga scenarion utifrån diagramtolkning.

Nyligen gjordes det även möjligt att blanka Bitcoin. Detta införs när kurserna är uppe på extremt höga nivåer. Då är det inte den lilla investeraren som utnyttjar detta utan The Big Boys! Det är de som i slutänden bestämmer åt vilket håll kursen ska gå. Om de utnyttjat möjligheten att tjäna pengar på nedgång kommer det även bli så. Som vanligt är det då småspararen som i slutändan sitter i skiten.

Sorry för svordomen. Den var inte menad personligt bara till situationen.
Citera
2018-01-16, 12:32
Medlem
Stones avatar
Citat:

"Credit where credit is due"
Citera
2018-01-17, 18:22
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Sannolikheten för ett kraftigt ras har ökat iom dagens brott av viktigt stöd!

https://imgur.com/a/o3K0i

Nu ner över 30% på ett par dagar!
Citera
2018-01-18, 16:34
Medlem
Någon som vet vad "Bitcoin track von" är på avanza?
Citera
2018-01-19, 11:40
Medlem
Vilka sjuka jävla avgifter det är att skicka bitcoins mellan olika wallets. Ni som är insatta har ju säkert redan koll på detta, men får någon som är ny i gamet som jag så var detta en total överraskning.

Räknade ut att för min senaste transaktion så gick 94,5% (!) till avgifter då både avsändaren, nätverket och mottagaren ska ha sin del av kakan. Det är ju helt sinnes.
Detta var en mindre transaktion, och jag förstår att ju större transaktion desto mindre del går till avgifter.

Just nu verkar bitcoin helt enkelt inte vara lämpat för små transaktioner...
Citera
2018-01-19, 11:56
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asnaj
Vilka sjuka jävla avgifter det är att skicka bitcoins mellan olika wallets. Ni som är insatta har ju säkert redan koll på detta, men får någon som är ny i gamet som jag så var detta en total överraskning.

Räknade ut att för min senaste transaktion så gick 94,5% (!) till avgifter då både avsändaren, nätverket och mottagaren ska ha sin del av kakan. Det är ju helt sinnes.
Detta var en mindre transaktion, och jag förstår att ju större transaktion desto mindre del går till avgifter.

Just nu verkar bitcoin helt enkelt inte vara lämpat för små transaktioner...

helt korrekt. ska man skicka BTC så bör det göras med högsta möjliga mängd och så få hopp som möjligt.
Citera
2018-01-19, 15:25
Medlem
Hej, kan inte särskilt mycket om hur det här fungerar, men har haft en liten mängd btc i en gammal wallet, och gjorde en transaktion i söndags förra veckan. Den har har fortfarande inte blivit confirmed, och har setts av snart 300 noder. Vad är grejen är det normalt att det tar så lång tid, och när jag kollar på äldre transaktioner, visserligen riktigt länge sedan men ändå, så är det inte så jäkla många noder. Kan någon upplysa mig lite ?
Senast redigerad av unclepaul 2018-01-19 kl. 15:27.
Citera
2018-01-19, 15:39
Medlem
Hej!
Jag köpte btc på coinbase för 300kr när jag ska föra över btc till min plånbok så ska jag betala 98kr i network fee ska det vara så?Det verkar helt sjukt.
Citera
2018-01-19, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aha123
Hej!
Jag köpte btc på coinbase för 300kr när jag ska föra över btc till min plånbok så ska jag betala 98kr i network fee ska det vara så?Det verkar helt sjukt.

Ja, tyvärr verkar det vara väldigt höga fees för närvarande vilket jag också upptäckte. Bäst är således att låta dina coins ligga kvar på Coinbase.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in