2018-01-10, 20:56
Medlem
Köpt Cardano för cirka 0,2 Bitcoins. Vet att många är skeptiska till att bevara sina valutor på exchanges. Men med ett stabilt lösenord och tvåfaktorsautentisering borde det väl vara någorlunda lugnt?
Citera
2018-01-10, 20:58
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dueinteanonym
Köpt Cardano för cirka 0,2 Bitcoins. Vet att många är skeptiska till att bevara sina valutor på exchanges. Men med ett stabilt lösenord och tvåfaktorsautentisering borde det väl vara någorlunda lugnt?

Jag kör så, har paranoid mode på min antivirus och använder 2 faktorsautentisering. Dock sitter jag inte på mångmiljönbelopp.
Citera
2018-01-10, 21:01
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Blivit erbjuden att få gå med i en Bitcoinfarm, investeringen ligger på 100k och pengarna går till hårdvara och el, är osäker på om det är värt pengarna då det är flera som skall dela på kakan.

Vad hade ni gjort?

Känner du de väl? Annars hade jag inte investerat en enda krona i något sånt, även då det funkar fint och mine Bitcoin, men det är för riskabelt med folk man inte känner.
Citera
2018-01-11, 00:40
Medlem
hokkass avatar
Hej!
Helt novis när det gäller bircoin.
Sitter just nu med plånboken "Mycelium" och känner inte för att betala runt 15,84 usd i transaktionsavgift.

Kan ju välja "låg prio" tar runt 3h innan det går igenom då tydligen.
Sen kan jag ju välja vilken avgift samt sat/byte.

Vad händer om jag tar en som kostar 1.54 usd med 47sat/byte. resp en för 2,66usd med 81 sat/byte?

Mycket tacksam för svar då det inte är nån större summa som skall skickas

Mvh
Citera
2018-01-11, 08:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hokkas
Hej!
Sitter just nu med plånboken "Mycelium" och känner inte för att betala runt 15,84 usd i transaktionsavgift.

Vad händer om jag tar en som kostar 1.54 usd med 47sat/byte. resp en för 2,66usd med 81 sat/byte?

Mvh

Känner inte till din plånbok men välj bara låg prio då? ska fungera...

Min lilla anekdot. Skulle flytta mina sista motsvarande 600kr i btc från min wallet till min exchange och märker det kostar 300kr? wtf jag vet att trans-avgifterna är höga på BTC men.....50%

Satte manuellt avgift på 100kr sen tog det ca 2 dagar innan någon miner nappade..
Citera
2018-01-11, 12:25
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Jag kör så, har paranoid mode på min antivirus och använder 2 faktorsautentisering. Dock sitter jag inte på mångmiljönbelopp.

Jag är mer rätt att föra över dem till en Wallet än att ha dem på exchangen. Förrgår kunde man läsa att MEW var hackad osv osv. IOTA har problem med sin.
Citera
2018-01-11, 23:46
Medlem
Magnums avatar
Sannolikheten för ett kraftigt ras har ökat iom dagens brott av viktigt stöd!

https://imgur.com/a/o3K0i
Citera
2018-01-12, 00:19
Medlem
hokkass avatar
Citat:
Hej!

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Känner inte till din plånbok men välj bara låg prio då? ska fungera...

Min lilla anekdot. Skulle flytta mina sista motsvarande 600kr i btc från min wallet till min exchange och märker det kostar 300kr? wtf jag vet att trans-avgifterna är höga på BTC men.....50%

Satte manuellt avgift på 100kr sen tog det ca 2 dagar innan någon miner nappade..

Ok.
Men det är ingen risk att betalningen fastnar nånstans eller så om man tar ett alternativ mellan 3-4 usd?

Mvh
Citera
2018-01-12, 09:50
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Sannolikheten för ett kraftigt ras har ökat iom dagens brott av viktigt stöd!

https://imgur.com/a/o3K0i

Vad menar du, du syftar på tomrummet (rektangeln)?
Citera
2018-01-13, 09:52
Avslutad
Citat:
Ok.
Men det är ingen risk att betalningen fastnar nånstans eller så om man tar ett alternativ mellan 3-4 usd?

Mvh

Vet för lite tyvärr så här kommer en gissning... sätt inte för låg avgift, då kan den fasta (Har googlat och verkar mest ha varit när de har ändrat nätverket/forkat? men men...) Annars så sätt den avgiften som rekommenderas i din wallet för låg-prio, kommer ta några timmar/en halv dag men kommer komma fram..
Citera
2018-01-13, 17:47
Medlem
Anser ni att det fortfarande är värt att köpa bitcoins eller ska man satsa på andra coins istället? Hur tror ni prisutvecklingen på bitcoin närmaste tiden kommer vara?
OT tack faugelfan för svaren som jag tidigare missade,,
Citera
2018-01-13, 19:51
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Vad menar du, du syftar på tomrummet (rektangeln)?
Ja, det är målområdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in