2017-07-02, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
Ladda ner en wallet och för över. Ha aldrig på en exchange.

This. 5-stjärnigt gott råd. Följ det.

Finns gott om exempel på folk som blivit av med tillgångar de haft på exchange.
Citera
2017-07-02, 14:20
Medlem
Om man tänkte skaffa en summa bitcoin för ett par tusen bara som typ ett investeringsprojekt utifall att bitcoin kanske slår riktigt rejält.
Hur bör man enklast och säkrast förvara dessa då?

Går det t ex att få det som rena filer och kopiera dessa till två-tre olika usb-stickor och ha lagrade på?
Anses detta som säkert?

Bonus-fråga nu när jag ändå håller på:
Finns det någon rimlig gräns för vad en bitcoin skulle kunna bli värd vid exempelvis en ekonomisk kris där bitcoin för första gången blir the real deal?
Citera
2017-07-02, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LevaIharmoni
Om man tänkte skaffa en summa bitcoin för ett par tusen bara som typ ett investeringsprojekt utifall att bitcoin kanske slår riktigt rejält.
Hur bör man enklast och säkrast förvara dessa då?

Går det t ex att få det som rena filer och kopiera dessa till två-tre olika usb-stickor och ha lagrade på?
Anses detta som säkert?

Bonus-fråga nu när jag ändå håller på:
Finns det någon rimlig gräns för vad en bitcoin skulle kunna bli värd vid exempelvis en ekonomisk kris där bitcoin för första gången blir the real deal?

Det säkraste sättet är genom en hardware-wallet. Sök på ledger nano S eller trezor.

Vad en bitcoin kan bli värd då blir the real deal går bara att spekulera i. 100k per bitcoin om 3-4 år ser jag inte som en omöjlighet. Om 25år kanske 1miljon styck.
Citera
2017-07-03, 08:58
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Det säkraste sättet är genom en hardware-wallet. Sök på ledger nano S eller trezor.

En paper wallet är också ett tryggt - och enkelt - alternativ.

Gäller förstås att ha en säker plats att förvara pappren på. T.ex. laminerade, i ett bankfack.

Nackdelen eventuellt att man kanske inte snabbt kommer åt dem, men jag tror inte att det i praktiken är ett enormt problem. Eventuellt om det sker en krasch på några dagar och man vill panikavyttra, förstås. Och det går naturligtvis att ha flera kopior, om man ser till att alla är i tryggt förvar.
Citera
2017-07-03, 10:56
Medlem
Vilken coin är bäst att mina idag? , jag sitter på en neptune uppsättning.
Citera
2017-07-09, 21:59
Medlem
populopiduss avatar
Behöver tips på tjänst där man snabbt, enkelt och anonymt kan köpa och direkt föra Bitcoin till en anonym adress. BTCX kräver ju id, Bank Id och skit och det går inte.
Citera
2017-07-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Behöver tips på tjänst där man snabbt, enkelt och anonymt kan köpa och direkt föra Bitcoin till en anonym adress. BTCX kräver ju id, Bank Id och skit och det går inte.
Oklart vad du menar med en anonym adress men du kan se om localbitcoins kan vara något.
Citera
2017-07-11, 16:13
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus

Det är BTCX Express tjänsten du är ute efter.
https://bt.cx/sv/express/

Du måste själv ange vilken wallet adress som dina nya Bitcoin skall skickas till.
Citera
2017-07-11, 19:45
Avslutad
Så sjuk volatil och så ligger man med 50k på Avanza med -%10. I det långa kommer denna valuta växa. Det känns som vi bara sett toppen av isberget. Men det är ju min magkänsla. Visst, det har börjat dyka upp lite andra cryptos som litecoin och etherium(sp?) men Bitcoin går det ju faktiskt att handla med idag. Dogecoin är ju inget man hör om idag precis..
Citera
2017-07-11, 21:35
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Oklart vad du menar med en anonym adress men du kan se om localbitcoins kan vara något.

Alla bitcoinadresser är väll anonyma? Har man en wallet på datorn, så är ju den anonym, eller?..

Har man adressen på en wallet på en exchange så är man eventuellt verifierad med Identifiering, men en vanlig wallet(online eller på datorn) är ju inte verifierad..
Citera
2017-07-11, 23:37
Medlem
Nja, Bitcoin är inte anonymt. Snarare pseudonymt. Om du inte kör en fullnod på din dator så skickas en saldoförfrågan varje gång du startar programmet. Din ISP och den som driver fullnoden du ansluter till kan koppla din Bitcoin-adress till din IP-adress. Och om du handlar på en webbutik så kanske du anger ditt namn och adress tillsammans med din Bitcoin-adress.
Citera
2017-07-12, 00:05
Medlem
Spud-boys avatar
Men om man har ett anonymt internet då, om ens ISP inte har ens ID - VPN eller TOR?.. Eller ett oregistrerat kontantkort(OCH kör TOR på VPN(eller vise versa))..
Senast redigerad av Spud-boy 2017-07-12 kl. 00:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in