Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Det undrar jag också.
Att detta är frågan om djupaste förtvivlan känner iaf jag efter att ha läst lite här och i media.
Om flickorna hade AT hade de en ytterst mörk och smärtsam, och kort, framtid. Om nu mamman fått cancer, vilket är vanligt bland bärare av den muterade genen, och om även hon hade det mörkaste mörka framför sig är det då konstigt om föräldrarna ville skona sina barn från det mörkaste mörka?
Jag tycker att man bör läsa om AT innan man funderar vidare.
OM det nu var AT de led av. Det låter sannolikt anser jag men inget är ju bekräftat.
Edit: jag menar att jag har stor förståelse för utgången om flickorna led av AT. Inte att jag anser att man skall döda sina barn hur som helst.
Vad har du förståelse för när någon lider av AT när du sen fortsätter med att skriva att du inte menar att man ska döda hur som helst.
Ska vi döda barn med AT och ME och alla andra diagnoser som förekommit i tråden?, men vi ska inte göra det hur som helst. Vilken dödsmetod anser du vi ska använda?
Maken till antalet personer med förståelse och barmhärtighet hade jag inte i min vildaste fantasi trott att det fanns i detta landet. Ett jäkla ursäktande för mord på barn som gör resultat i sin undervisning och hade hela livet framför sig.
Bilden från Insta på tjejen i trappan som verkar legtim visar väl inget barn i livet slutskede, intuberad, halvt medvetslös och sondmatas.
Det kan ju vara en äldre bild så klart, men i möten med skolan så diskuteras en återgång till normal närvaro, så att barnen(et) har varit dödsjuka ser jag om uteslutet.
Den enda som har varit allvarligt sjuk i hela detta är den personen som har mördat.