2018-01-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du läst en enda artikel i tidningarna så hade du kunnat läsa att faderns arbetsgivare ringde polisen när han inte dök upp på en konferens som fadern själv var ansvarig för. Så det var polisen som hittade familjen.

Nej, man har inte gått ut med vad familjen avlidit av.

Läs artiklarna i tidningen. Då får du lite mer fakta än allt dravel i den här tråden. Hejdlösa spekulationer.
Jo juste de hörde jag på radio. Dum fråga (skämskudde)
Citera
2018-01-13, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppelainen
Du har förmodligen missförstått mig då.
Ja, läkare eller teurapeuter ska fråga om man i sin depression eller ångest har haft tankar på att avsluta sitt liv, eller tankar om att självskada sig just pga att de tankarna oftast förstärks vid insättningen av medicinen.
Vad är det som är så svårt med det resonemanget? Är man djupt deprimerad eller hamnat i ett trauma som gör att man på ett eller annat sätt är så långt under isen att man behöver medicinering så är det väl ingen förolämpning eller irrelevant fråga att ställa?
Just pga att riskerna ökat och såna tankar kan förstärkas så är det ju viktigt att läkaren/terapeuten vet det så man kan se över behandlingen och inte riskera att patienten tar sitt liv pga insättningen av olika preparat.

Du har helt missat min poäng och jag orkar inte förklara. Vi lämnar frågan därhän.
Citera
2018-01-13, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon kan ju mycket väl tillfrisknat från en cancersjukdom, men nu fått reda på att man hittat metastaser. Det är ju ofta under cellgiftsbehandlingarna som man mår skit. När man avslutar den så kravlar man sig upp och kroppen återhämtar sig. Så hon kan ha varit "frisk" under hösten. Och sen fått besked att metastaser hittats vid ett återbesök och att det tyvärr inte finns mycket att göra.

Vi kan sitta och spekulera olika scenarier utan att veta vad som är rätt eller åt skogen. Tids nog får vi kanske ett svar som är tillfredsställande och som besvarar de flesta av våra frågor.
Ja så kan det vara. Någon skrev att hon haft bröstcancer och sen friskförklarad men hon kan ha fått metastaser.
Citera
2018-01-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Du förstår ingenting, har nog tittat för mycket på CSI. Detta är mord rakt av och anser du dig förstå att man mördar sina barn hoppas jag du inte bor i närheten av mig.
Ingen har nån rätt att ta livet av nån!
Citera
2018-01-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Frågan är väl vad alternativet varit?

Tja, varför inte att så som plannerats och diskuterats i möten mellan föräldrar och skola. Succesivt återgå till normal skolgång, få gymnasie behörighet och söka in på en utbildning när det var dags.
Citera
2018-01-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Blod och liknande är inget jag känner till.

- Pappa hittades hängd
- Barn och mamman hittades i säng nerbäddade - lägg märke till detaljen nerbäddade.
Jo, jag menar nerbäddade, men exakt så sa inte min källa. ”Prydligt i sina sängar” sa min källa och jag tolkade det som att de låg nedbäddade, men de kunde ligga ovanpå en bäddad säng likaväl i min tolkning. Samt ordalydelsen var väl; prydligt och inget stök och utan blod på hur huset och allt var. Dvs inte någon kniv inblandad eller skjutvapen. Dvs inget blod.

Men allt detta är väl relativt ointressant, det man hajar till om är att det finns tecken som tydligt pekar på att både pappan och mamman ansåg att detta var det enda möjliga, dvs i samförstånd
Citera
2018-01-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Nu kan jag minnas fel men är det inte så att i tidningarna har det stått att han arbetade hemifrån för att kunna vara hemma med barnen och gick ner i arbetstid för att prioritera sin familj?

Den andra uppgiften kom väl från ett pm där det också stod att ryktet på arbetsplatsen var att han dödat familjen?
Så stod det i tidningen men ett inlägg här som jag tyckte var trovärdigt var att media skrev fel och att han jobbade hemma mer pga depression. Eller om han tom gått ner i tid. Har bara sett det inlägget av den skribenten. Självklart vet vi inte så mycket och vad som stämmer.
Citera
2018-01-13, 18:48
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av An84
Vad kan man dra för slutsatser av fönstren tydligen var fördragna? Att ha fördragna fönster kan ju skapa intryck av att något skumt sker. Om nu mamman låg död i sängen med barnen så är det något som inte behöver fördragna fönster, inget konstigt om man ligger och "vilar" om nu någon skulle titta in. Men om det är så att pappan har hängt sig så är ju det en handling som mer kräver fördragna fönster... vet inte. Kastar ut en massa teorier.
Polisen som täckte fönstren.
Citera
2018-01-13, 18:49
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
Här är ett exempel på varför jag inte kommenterar så mkt alls, och håller teorier för mig själv.
Det finns uppenbarligen folk här som verkar misstolka med flit för att ha skäl att kommentera
på ett muppigt sätt. Jag tycker mupperiet i detta fall är värre för tråden än att det faktiskt
finns människor som tycker/tror förbaskat olika.

Du är fri att tro man misstolkar med flit, du kanske också tillhör de förstående till mord. Under tiden fortsätter vi att ”tro”.
Citera
2018-01-13, 18:49
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssonjaka
Ingen har nån rätt att ta livet av nån!

Nej ingen har den rätten men sitter du med en närstående som är döende allt hopp är ute, personen du älskar vill ha hjälp med övergången för att slippa plågas mer. Jag kan förstå att man hjälper till om man kan.
Citera
2018-01-13, 18:53
Medlem
Fian1s avatar
Man ska väl ha med i tankarna att dessa två unga flickor som antagligen mest umgicks med vuxna kanske inte går att jämföra riktigt med andra barn i samma ålder. Min gissning är att de antingen har tvingats uppnå en annan mognad genom att spendera dagarna med akademikerföräldrarna. Eller så har det satt dem i regress så de är barnsligare. Om det förstnämnda gäller så ska vi nog inte utesluta att äldsta dotterns kan ha haft en vilja i det här. OM hon nu var så sjuk som rektorn ville påskina.

Sedan vidhåller jag att observationen i affären inte alls behöver betyda att minsta dottern var frisk som en nötkärna. Det står väl bara att allt verkade vara som vanligt med dem? Men vad var vanligt då? Pappan kanske körde henne i rullstol, hon kanske hade en extra bra dag och ville komma ut från huset.. Många sjukdomar går i skov.

Likaså att de plaskade i poolen. En stor del av rehab är för fasen bassängträning. I vatten kan även en rörelsehindrad få känna sig rörlig och lätt. Att de badade och var glada säger inget om deras hälsa.
Citera
2018-01-13, 18:54
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Det är bara människor utan erfarenhet av djup depresseion som dömer. De kan omöjligt förstå dynamiken av t ex dessa ovanstående situationer. Blir så dumt när normalt fungerande människor ska döma sjuka människors handlingar. Man kan djupt beklaga det som hänt och kanske dra lärdom - men döma när man inte ens varit i närheten av samma lidande? Nej. Att pappan har gjort det här med illvilja eller att han har lustmördat kan vi nog utesluta. Det är en djup tragedi som ligger bakom där han inte såg någon annan utväg.
Nu är du fullständigt ute och cyklar! Det är förstås helt tvärtom, det är med största säkerhet bland annat människor som varit i den absoluta botten av lidande som anser att det finns inga ursäkter för dessa barnamord. Dessa två föräldrar måste ha en störning i botten om de ser barnamord som enda lösningen (om det nu är båda två som kommit fram till denna morbida lösning). Man kan inte skylla handlingarna på enbart de yttre omständigheterna.
Senast redigerad av Geggamoja 2018-01-13 kl. 18:55. Anledning: fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in