2018-01-13, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Jo kanske, men tycker ändå det är underligt, hade mitt barn blivit tillbakadragen och de bara höll sig inne i sitt hem så skulle jag försökt prata med dem, med tvång o flyttat in 😂 o hjälpt allt jag kunnat, antar att deras föräldrar var pensionärer. Så de måste ju haft tid. Syskon kommer med mat o fyller frysen osv. Borde ju märkts något vid jul om de firade ihop, att familjen var annorlunda el liknande, kan bara inte förstå hur detta kunde hända utan att någon såg eller märkte något annorlunda. 😔
Vi får väl se vad utredningen säger. Men själv tycker jag inte det är så konstigt. Det beror ju på deras sällskapsmönster. Och de kan ju ha dragit in på det vanliga umgänget ganska mycket, det är ju inte alarmerande när man har två sjuka barn. Och ändå haft telefonkontakt med föräldrar och syskon.
Jävligt svårt det här. Och när alla får facit, så är det många som kommer klandra sig själva för att de inte såg. Beroende på vad man hittar. Ett långt förklarande brev. En film på datorn. Eller vad som helst.
Citera
2018-01-13, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstamejfan
Barn kan visst säga att dom vill dö när dom har ohanterlig smärta. När min dotter var 11 år och fick blindtarmsinflamation grät hon av smärta och sa; Nu orkar jag inte mer, jag vill bara få dö.
Men så kom vi till akuten o fick morfin o då gick den "dödslängtan" över😊
Det här handlar nog inte om något så akut. Vad gäller äldsta dottern så handlar det om år. Men vi vet ju inte.
Citera
2018-01-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Nej han var hemma mer pga sin egen depression som en skrev här. De skrev fel i tidningen att det var pga barnen. ALLA i denna familjen mådde dåligt! Några sjuka andra både sjuka och deprimerade.

Nu kan jag minnas fel men är det inte så att i tidningarna har det stått att han arbetade hemifrån för att kunna vara hemma med barnen och gick ner i arbetstid för att prioritera sin familj?

Den andra uppgiften kom väl från ett pm där det också stod att ryktet på arbetsplatsen var att han dödat familjen?
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Ja precis, jag hittar inte en enda bild på mamman. Enbart bilder på en kvinna med liknande namn, men bosatt i ett annat land.

https://www.google.se/search?q=hanna+brenton+skatteverket+g%C3%B6teborg& source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiE247DkNXYAhV FhSwKHWN0BFoQ_AUICygC&biw=1242&bih=602#imgrc=h08wg ah2lAmKsM:
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Håller med om att det är väldigt skumt. Just denna tilltagande avskärmning från omvärlden tyder knappast på sunda familjerelationer och ansvarsfulla föräldrar. Utan på systematiskt kontrollbehov där kontakten med omvärlden måste minimeras.

Ja o då undrar man automatiskt VARFÖR? döljer de något? Har de en egen liten värld i sitt hem? Läskigt kan ju inte handla om sjukdomarna för det finns ingen anledning till att avskärma sig från allt o alla för att barnen är sjuka. Och är de vuxna deppiga så måste det synas o märkas på jobb o liknande, o vem vill ens lämna sina barn ensamma hemma om de skriker att de vill dö.. Många frågor
Citera
2018-01-13, 15:19
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Håller med om att det är väldigt skumt. Just denna tilltagande avskärmning från omvärlden tyder knappast på sunda familjerelationer och ansvarsfulla föräldrar. Utan på systematiskt kontrollbehov där kontakten med omvärlden måste minimeras.

Håller med!
Citera
2018-01-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
https://www.google.se/search?q=hanna+brenton+skatteverket+g%C3%B6teborg& source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiE247DkNXYAhV FhSwKHWN0BFoQ_AUICygC&biw=1242&bih=602#imgrc=h08wg ah2lAmKsM:
Det där är Lynella Brant som vi konstaterade igår eller förrgår. Det är INTE mamman! Googla på Lynella så ser ni samma bild på Lynellas Linkedin.
Citera
2018-01-13, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Tittade på instagrampå Agnesisbored, tycker tjejen är väldigt lik pappan ; samtidigt ser hon så bräcklig och tunn ut, kan ju kanske kännas så då man vet vad som hänt men, vet ju inte hur gammalt fotot på henne är heller. Men finns det ingen som sett bild på mamman.? som kan länka

Lik pappan? Flickan är asiat, kan finnas var som i världen. Visst att Hanna kan vara asiat och/eller att de inte är biologiska föräldrar men.. Om allt ni gått på är att flickan heter Agnes, då är det sämsta gissningen hittills.
Citera
2018-01-13, 15:22
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:

Men vi har ju gått igenom det här tidigare i tråden, det där är ju inte HB...
Citera
2018-01-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstamejfan
Barn kan visst säga att dom vill dö när dom har ohanterlig smärta. När min dotter var 11 år och fick blindtarmsinflamation grät hon av smärta och sa; Nu orkar jag inte mer, jag vill bara få dö.
Men så kom vi till akuten o fick morfin o då gick den "dödslängtan" över😊

Ja visst kan de säga det.. Men skillnad på o säga att man vill dö för man har ont än att ligga hela dagarna o skrika det o verkligen mena det, fick uppfattningen av att det var panikartat skrik och ångest i orden.
Citera
2018-01-13, 15:23
Medlem
Citat:
Detta är inte alls mamman utan en kvinna som heter Lynelle Brant. Mamman har inget publikt foto på sig själv på sin LinkedIn-profil.
Citera
2018-01-13, 15:23
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Jo, det framgår rätt väl av hennes chefs uttalande till Expressen/Kvällsposten:
”Mamman i familjen jobbade som vanligt fram till i julas. När familjen hittades död hade hon ännu inte återvänt från ledigheten, berättar chefen på hennes enhet.”
https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-chef-hon-gav-stod-at-andra/

Samtidigt har hela tråden fyllts med påståenden att hon var döende i cancer, hade palliativ vård i hemmet och liknande. Folk fortsätter att skriva och pm:a om att hela familjen var svårt sjuka och deprimerade. Det rimmar väldigt dåligt med vad arbetsgivare och skola uttalar i media.
Hade de barnflicka eller assistent? Om båda arbetade heltid även om de kunde flexa så var det ju två sjuka!? barn. Vem vårdade/såg efter dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in