2018-01-13, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Om modern fått ett besked på hur lång tid hon har kvar. Plötsligt? Detta vet du inget om alls. Det har kanske vuxit fram.
Hon kan ju mycket väl tillfrisknat från en cancersjukdom, men nu fått reda på att man hittat metastaser. Det är ju ofta under cellgiftsbehandlingarna som man mår skit. När man avslutar den så kravlar man sig upp och kroppen återhämtar sig. Så hon kan ha varit "frisk" under hösten. Och sen fått besked att metastaser hittats vid ett återbesök och att det tyvärr inte finns mycket att göra.

Vi kan sitta och spekulera olika scenarier utan att veta vad som är rätt eller åt skogen. Tids nog får vi kanske ett svar som är tillfredsställande och som besvarar de flesta av våra frågor.
Citera
2018-01-13, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buckshot
agnesisbored

Vad pekar på att det är samma flicka? Är ju bara en bild.
Citera
2018-01-13, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Håller med dig, men det måste ju betyda att de inte stod de närstående särskilt nära, jag själv ex pratar med mina närstående dagligen i telefon ses nån gång i veckan, men vi frågar o pratar o diskuterar saker som händer i livet. Både bra och dåliga. Eller tex mamman, hon borde haft nån tjejkompis som hon delade allt med.. Eller barnen.. Några nära vänner. De känns så ensamma och inne i sin bubbla där i villan. De har ju inte heller sökt hjälp, avlastning eller något till kommunen om man läser vad som framgått i media. Skumt.
Det beror på. Maken kanske var hennes bästa vän - och då behöver man inte bubbla om allt för en tjejkompis. Nära vänner kan man ha ändå. Om man inte mår bra så kan man också tacka nej till sällskap utan att det därför verkar konstigt med tanke på flickorna. Så det är nog väldigt lätt att dra sig tillbaka i deras situation.
Citera
2018-01-13, 15:08
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Vad pekar på att det är samma flicka? Är ju bara en bild.

Reflekterade över det jag med.
Citera
2018-01-13, 15:09
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Tyckte ocksa inlägget var bra. Skrev en kommentar 2898.
Sparet med Louis-Bars sjukdom tror jag inte pa. Den yttrar sig for det mesta redan vid 1-2 ar.
tror mer att ngn av foraldrarna förmatt flickorna att kanna sig sjuka. Men vem och varför?

Mamman
Paranoid kanske. Manipulerar barnen med förhör om något hänt. Mamma har ju inte kontroll på skoltid. Så barnen blir utmattade och får hemskolning.
Får maken att täcka upp på skolmöten för mamman litar inte på skolan.
Pappa täcker upp och försöker hålla allt lugnt Han har ju inte tappat hoppet att äldsta dottern ska kunna gå på gymnasiet.

Tänker lite på reklamen när en tös inte har gymnastikkläder med sig och fröken frågar varför och får till svar: Det är pappas förbannade ansvarsområde säger mamma.
Mamma kör med dem.
Citera
2018-01-13, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det beror på. Maken kanske var hennes bästa vän - och då behöver man inte bubbla om allt för en tjejkompis. Nära vänner kan man ha ändå. Om man inte mår bra så kan man också tacka nej till sällskap utan att det därför verkar konstigt med tanke på flickorna. Så det är nog väldigt lätt att dra sig tillbaka i deras situation.

Jo kanske, men tycker ändå det är underligt, hade mitt barn blivit tillbakadragen och de bara höll sig inne i sitt hem så skulle jag försökt prata med dem, med tvång o flyttat in 😂 o hjälpt allt jag kunnat, antar att deras föräldrar var pensionärer. Så de måste ju haft tid. Syskon kommer med mat o fyller frysen osv. Borde ju märkts något vid jul om de firade ihop, att familjen var annorlunda el liknande, kan bara inte förstå hur detta kunde hända utan att någon såg eller märkte något annorlunda. 😔
Citera
2018-01-13, 15:12
Medlem
Citat:
Håller med dig, men det måste ju betyda att de inte stod de närstående särskilt nära, jag själv ex pratar med mina närstående dagligen i telefon ses nån gång i veckan, men vi frågar o pratar o diskuterar saker som händer i livet. Både bra och dåliga. Eller tex mamman, hon borde haft nån tjejkompis som hon delade allt med.. Eller barnen.. Några nära vänner. De känns så ensamma och inne i sin bubbla där i villan. De har ju inte heller sökt hjälp, avlastning eller något till kommunen om man läser vad som framgått i media. Skumt.

Håller med om att det är väldigt skumt. Just denna tilltagande avskärmning från omvärlden tyder knappast på sunda familjerelationer och ansvarsfulla föräldrar. Utan på systematiskt kontrollbehov där kontakten med omvärlden måste minimeras.
Citera
2018-01-13, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det sa dom under ett par dagar. Då hade de ännu inte analyserat materialet som beslagtogs från hemmet. De har också sagt att de kommer vara ytterst försiktiga med vad de släpper till media. Så att låsa fast sig vid det är nog inte så klokt. Det har bara gått knappt fyra dygn sen polisen bröt sig in i villan.

Man behöver inte låsa sig fast vid det, nej. Men att bortse från det polisen gått ut med är direkt ignorant. Man ändrar sig om de kommer med nya uppgifter, inte baserat på egna osannolika teorier.
Citera
2018-01-13, 15:14
Medlem
Tittade på instagrampå Agnesisbored, tycker tjejen är väldigt lik pappan ; samtidigt ser hon så bräcklig och tunn ut, kan ju kanske kännas så då man vet vad som hänt men, vet ju inte hur gammalt fotot på henne är heller. Men finns det ingen som sett bild på mamman.? som kan länka
Citera
2018-01-13, 15:15
Medlem
Min vän vars hemby är Bjärred sa att motivet bakom det hela var att döttrarna led av en ovanlig sjukdom, ms-liknande, och därför hade blivit hemskolade, och att de skulle ha lidit hela livet (kroniskt). Sedan verkar det också som att modern har blivit svårt sjuk (cancer?), och att det hela verkar vara ett beslut som fattats av föräldrarna tillsammans. Att ta livet av döttrarna och sedan sig själva. Hoppas de är på ett bättre ställe nu. Måste ha varit en extremt pressad situation.
Citera
2018-01-13, 15:15
Avslutad
De enda som ska ha svar på vad som hänt är släkten.

Denna hyenalentalitet från allmänheten gör mig beklämd.Det hela är bara bedrövligt tragiskt

Vila i frid hela familjen.
Citera
2018-01-13, 15:16
Medlem
Citat:
Det jag tycker är konstigt är vart alla närstående är, vi har inte hört något om att de hade sagt upp kontakt eller var osams på något sätt. Varför kom inte någon farmor, farfar mormor, morfar och hjälpte till hemma hos dem? Det skulle iaf min familj gjort o säkert många andras, ibland skriver ni att barnen ligger o skriker att de vill dö, och ibland skriver ni att de tjoar i Polen o är i affär o har hemundervisning fyra dagar i v, det går inte ihop med ett barn som är sängliggande o skriker att den vill dö, antar att man är sängliggande om det är så illa att barn vill dö.. Barn brukar vara rädda för döden, inte vilja dö, barn tänker inte de första de gör att de vill dö när något händer, det låter så konstigt i mina öron. Det är vuxna som tänker på döden när det blir jobbigt, kan de ha intalat barnen om att död vore bäst, att det var bättre att dö, med tanke på hans momsberättelse så kan han ju dikta ihop vadsomhelst.. Manipulerat barnen att tro att död var lösning. Om mamman jobbat fram till jul så kan hon inte varit så pass sjuk som vissa påstår, den här händelsen är ett stort frågetecken ❔

Barn kan visst säga att dom vill dö när dom har ohanterlig smärta. När min dotter var 11 år och fick blindtarmsinflamation grät hon av smärta och sa; Nu orkar jag inte mer, jag vill bara få dö.
Men så kom vi till akuten o fick morfin o då gick den "dödslängtan" över😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in