2018-01-13, 13:39
Medlem
Jag bara funderar... enligt rektorns(tror jag det va) uttalande fanns ju en plan utarbetad för att slussa tillbaka flickorna mer till skolan. Känbs det då som de hade en dödlig sjukdom som antyds här? För mig låter det mer som att de haft någon sjukdom som gjort det problematiskt att gå i skolan... möjligen något psykiskt. Trötthetssyndrom nämns ju av rektorn och det är väl en av många symtom på psykiska åkommor. Sen om mamman va sjuk eller inte vet vi ju inget om egentligen... bara spekulationer om det ena eller andra från "säkra källor". Att varken mamman eller pappan är synliga på sociala medier betyder väl inte att de raderat? De kanske bara har sekretessinställningar.... eller? Att mamman dessutom är osynlig är det konstigt? Googlar Googlar man på mig tror jag inget kommer upp heller.... sen påstår många här att barnen va osynliga utan social medier... vet vi det... eller är det en trådsanning också?
Vad gäller vem som gjorde vad och hur i familjen... det måste ju inte vara pappan som hängt sig (om nu någon gjort det öht) mamman kan ju dödat alla och sen hängt sig. Ja... kvinnor kan döda män... krävs ingen styrka.
Citera
Medlem
MorT2s avatar
Vad står det i PM som så många verkar få?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag måste säga att det här om barnens sjukdom och hemundervisning är väldigt, väldigt märklig! Borde man inte som förälder göra allt för att sina barn trots mystisk sjukdom, ska åtminstone några dagar/timmar i veckan få träffa klasskamrater och få normala rutiner ? Barnen fungerade ju som vanligt emellanåt så vad fanns det för skäl att hålla barnen hemma sådana dagar?

Ponera att pappan förgripit sig på barnen under några år utan eller med mammans vetskap! Detta medförde i sin tur att barnen led psykiskt av detta och visade ett trötthetssymtom/depression ? En teori alltså, så jag vill understryka det!

Skolan verkar inte ha ifrågasatt barnens sjukdomsbild! Rektorn säger till och med att dom kanske lyssnade för mkt på föräldrarna och ska rannsaka sig själva! Jag tror att skolan varit alltför passiva här (som vanligt med skolan) och tillmötesgått föräldrarnas krav på hemundervisning! Det är ju inte ovanligt att lärare känner sig underlägsna högutbildade föräldrar med krav!

Jag håller fullständigt med och skrev liknande tidigare idag. Det behöver inte handla om just sexuella övergrepp, men andra dysfunktionella familjemönster. Oavsett vad, borde skolan sett till att flickorna inte blev helt avskärmade från sina klasskamrater. Några timmar i veckan hade de klarat att vara i skolan.
Citera
2018-01-13, 13:41
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Jodå, har på nära håll bevittnat just detta. En socialt högfungerande och intelligent kvinna gift med likaledes företagsledare och bosatt i fint villaområde, som successivt blev mer och mer avskärmad från bekantskapskretsen, korsförhörd om hon varit för länge på Ica, anklagad för otrohet, bråk i veckor om hon ens ville gå på bio med en väninna. Allting eskalerade när hon började prata om skilsmässa. Hon hamnade till slut i kvinnojourens lägenhet med barnen.

Varför säger du emot allting jag skriver när du själv inte har någon som helst kunskap på området?

EDIT: Det handlar ofta om narcissister/psykopater, dvs personer som är oerhört charmiga och skickliga på att dupera sin omgivning, bryta ner sin partner osv. Samtidigt väldigt måna om att upprätthålla fasaden, så ingen utomstående ska fatta vad som pågår.

Helt rätt. Jag har stor erfarenhet av sånt. Inte bara egen erfarenhet. Ofta hör svartsjuka och misshandel ihop med detta kontrollbehovet, som till slut går överstyr och slutar såhär. Alldeles för vanligt. Varningssignaler finns ALLTID. Om man känner till dom.
Citera
2018-01-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag måste säga att det här om barnens sjukdom och hemundervisning är väldigt, väldigt märklig! Borde man inte som förälder göra allt för att sina barn trots mystisk sjukdom, ska åtminstone några dagar/timmar i veckan få träffa klasskamrater och få normala rutiner ? Barnen fungerade ju som vanligt emellanåt så vad fanns det för skäl att hålla barnen hemma sådana dagar?

Ponera att pappan förgripit sig på barnen under några år utan eller med mammans vetskap! Detta medförde i sin tur att barnen led psykiskt av detta och visade ett trötthetssymtom/depression ? En teori alltså, så jag vill understryka det!

Skolan verkar inte ha ifrågasatt barnens sjukdomsbild! Rektorn säger till och med att dom kanske lyssnade för mkt på föräldrarna och ska rannsaka sig själva! Jag tror att skolan varit alltför passiva här (som vanligt med skolan) och tillmötesgått föräldrarnas krav på hemundervisning! Det är ju inte ovanligt att lärare känner sig underlägsna högutbildade föräldrar med krav!

Att lyssna för mycket kan betyda att man tog fasta på att hemundervisningen fungerade bra och att barnen förutom den fysiska sjukdomen mådde förhållandevis bra och att familjen inte hade behov av mer stöd än just skolbiten.
Citera
2018-01-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Vad står det i PM som så många verkar få?

Detta bland annat

"Absolut, man kan ha en genetiskt betingad risk att utveckla denna typ av sjuklighet, som då utlöses av en utlösande faktor utifrån, t.ex vaccin. Det är t.ex därför vissa utvecklar narkolepsi. Eftersom föräldrarna inte var medicinskt skolade, är det möjligt att de inte ens uppmärksammat sambandet med Gardasil eller så har de inte fått gehör inom sjukvården. Dock är det mycket sannolikt att detta är en vaccinskada, därav hemundervisningen. Den kroniska tröttheten är brutal, tro mig. För övrigt kan jag berätta att det rör sig om knivmord, pappan var djupt deprimerad. Detta vet jag..."
Citera
2018-01-13, 13:43
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag har pratat med en som är insatt, och jag kan bekräfta detta. Vad som dessutom är väldigt intressant är att det har framkommit att föräldrarna i samförstånd fattat beslut om att detta var enda utvägen, detaljer om det hela är bäst att jag utelämnar. Men ingen blodig händelse inne i huset.

Nu kommer Flashback i sedvanlig stil fortsätta spekulera i svartsjuka och om GM och BO var invandrare osv, men som sagt, säker källa på det jag skriver.

Varför är det bäst att du utelämnar detaljer? Kan du inte ge lite mer information? Vet du nåt om hur det såg ut inne i huset då du säger att det inte var en blodig händelse?
Citera
2018-01-13, 13:43
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mondemoderne
Lägg gärna upp länk med tanke på att ingen annan på FB hittills lyckats hitta en bild på rätt person.
Ja precis, jag hittar inte en enda bild på mamman. Enbart bilder på en kvinna med liknande namn, men bosatt i ett annat land.
Citera
2018-01-13, 13:44
Medlem
Skumfidusen71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Kanske helt enkelt för att han lättare kunde ta sig från/ta ledigt från sitt jobb i Lund än hon från sitt i Malmö? Eller för att de var en modern och jämställd familj där han tog mer ansvar för barnens skolgång än hon?

Precis! Om det varit tvärtom hade ingen ifrågasatt varför pappan inte tog större ansvar
Citera
2018-01-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Ja precis, jag hittar inte en enda bild på mamman. Enbart bilder på en kvinna med liknande namn, men bosatt i ett annat land.

För nytillkomna kommer här en bild på pappan.

http://taxinsights.ey.com/_images/henkow-standing.jpg
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag har pratat med en som är insatt, och jag kan bekräfta detta. Vad som dessutom är väldigt intressant är att det har framkommit att föräldrarna i samförstånd fattat beslut om att detta var enda utvägen, detaljer om det hela är bäst att jag utelämnar. Men ingen blodig händelse inne i huset.

Nu kommer Flashback i sedvanlig stil fortsätta spekulera i svartsjuka och om GM och BO var invandrare osv, men som sagt, säker källa på det jag skriver.

Konstigt...... läste precis nyss (några inlägg bakåt) ett pm om att dom knivmördats.
Och så skriver du att det var "ingen blodig händelse" i huset.
Snart skriver väll ytterligare en "säker källa" att pappan först hängde sig utan snara tills han dog.....och sen sköt sig med en kniv.
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Jaha.... fortfarande fyra döda - hittade. Tre till synes friska, men mördade. En död genom våld på sig själv. Snedtändning ? Valium ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in