2018-01-13, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Vad heter flickan på Instagram?
Endast hon som har ett konto på social media?
agnesisbored
Citera
2018-01-13, 14:52
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag undrar också väldigt mycket vad det är som har hänt men samtidigt tycker jag det är väldigt bra att ingen direkt info har kommit ut. Vi har ingen rätt att veta något alls om denna familj. Mycket proffsigt av polis och sjukvård att inte läcka någon info. Hur skulle man själv vilja att det skulle se ut om det handlade om ens egen familj/anhöriga? Vårat intresse över vad som hänt är mindre viktigt än att bevara det privata/tystnadsplikten runt denna familj.
Såhär långt in i fallet så är det bra att ingenting kommer ut, men jag hoppas att det kommer en full analys i framtiden. Det här skulle kunna vända upp och ner på ganska mycket så för att undvika en hel massa 'tyckande' och spekulation är det bra om sanningen finns för alla att läsa.
Citera
2018-01-13, 14:53
Medlem
beyonds avatar
Hundra sidor tråd, är det inte dags för någon form av sammanställning igen? Fyra döda, vad mer kan vi enas om?
Citera
2018-01-13, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppelainen
Därför jag skrev ”Läkare med normal hyfs.”
Beklagar din förlust. 😣

Fast ofta så sätter självmordtankar in EFTER att man börjat med tabletterna. Så att läkaren frågar INNAN medicinen sätts in hjälper ju inte när tabletterna väl börjar verka. Så när någon skriver att pappan kunde blivit självmordsbenägen efter han börjat äta eventuell medicin, så är ditt svar att läkare med normal hyfs frågar vid första läkarbesöket om patienten vill ta livet av sig och då ska sådana tankar komma fram, alltså innan man ens börjat sin medicinering. Förstår inte alls logiken i ditt resonemang. Eller så har jag missförstått dig helt.
Citera
2018-01-13, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Det är extremt osannolikt att var och en i en hel familj skulle drabbas av så svåra sjukdomar att "barmhärtighetsmord" är enda utvägen. Det motsägs också direkt av att föräldrarna jobbat på nästan som vanligt. Pappan var inplanerad som huvudtalare på en konferens, frun väntades tillbaka till sitt jobb efter julledigheten. Barnen skulle på sikt återvända till skolan.

Återigen: det handlar om en dysfunktionell familj där en eller två föräldrar dragit med sig övriga familjen som medberoende. Psykisk ohälsa leder ofta till en ond cirkel och sätter sig ibland i kroppen, vilket visar sig i form av ifrågasatta diagnoser som fibromyalgi, kronisk trötthet eller mer diffus smärtproblematik.

Föräldrarna har faktiskt ett ansvar att söka hjälp!! Det är otroligt tragiskt att skolan troligen bidragit till att förvärra problemen för flickorna och till att de faktiskt blev mördade. Bra att de nu ska rannsaka sig själva och måtte alla skolor framöver se krav på hemundervisning som en varningssignal!
Var och en står det inte. Cancer på mamman, inget ovanligt. Första flickan i samband med fästing eller vaccination eller ingen vet. Du vet inte om mamman jobbade hemifrån före jul, det framgår inte. Att skolan ska rannsaka sig är ju sunt efter denna händelse.
Citera
2018-01-13, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Det jag tycker är konstigt är vart alla närstående är, vi har inte hört något om att de hade sagt upp kontakt eller var osams på något sätt. Varför kom inte någon farmor, farfar mormor, morfar och hjälpte till hemma hos dem? Det skulle iaf min familj gjort o säkert många andras, ibland skriver ni att barnen ligger o skriker att de vill dö, och ibland skriver ni att de tjoar i Polen o är i affär o har hemundervisning fyra dagar i v, det går inte ihop med ett barn som är sängliggande o skriker att den vill dö, antar att man är sängliggande om det är så illa att barn vill dö.. Barn brukar vara rädda för döden, inte vilja dö, barn tänker inte de första de gör att de vill dö när något händer, det låter så konstigt i mina öron. Det är vuxna som tänker på döden när det blir jobbigt, kan de ha intalat barnen om att död vore bäst, att det var bättre att dö, med tanke på hans momsberättelse så kan han ju dikta ihop vadsomhelst.. Manipulerat barnen att tro att död var lösning. Om mamman jobbat fram till jul så kan hon inte varit så pass sjuk som vissa påstår, den här händelsen är ett stort frågetecken ❔
Att man drar sig undan behöver inte betyda att man säger totalt nej till allt umgänge. Hade de bett om hjälp så hade de säkert fått den. Nu lämnade de Gbg där jag förstår att alla nära och kära fanns. Så nån omedelbar hjälp blir ju svårt att få då, även om umgängeskretsen är stor. Jag umgås inte så ofta med mina närstående. Vi har skilda liv, även om vi ses nån gång i månaden. Men en gång i månaden är inte mycket, man hinner planera massor med negativa grejer under den tiden. Och när man umgås med någon, så kan man sätta upp ett klistrat glatt face så ingen anar oråd eller tror att man mår dåligt. Är man depressiv så är man inte per automatik fullständigt under jorden. Man kan fungera ändå, även om man inte är den sprudlande personen man kanske brukar vara. Men ett sprudlande ansikte kan man visa upp för några timmar.
Citera
2018-01-13, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ja, att pappan blir psykiskt sjuk Ch vill mörda barnen är extremt ovanligt. Att även mamman skulle drabbats av liknande vrickade tillstånd är extremt extremt osannolikt.

Polisen har dessutom gått ut med att det rör sig om mord med EN gärningsman.
När jag läser dina inlägg så förstår jag att du inte förstår någonting. Vrickade tillstånd? Du skriver som en tolvåring.
Citera
2018-01-13, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ja, att pappan blir psykiskt sjuk Ch vill mörda barnen är extremt ovanligt. Att även mamman skulle drabbats av liknande vrickade tillstånd är extremt extremt osannolikt.

Polisen har dessutom gått ut med att det rör sig om mord med EN gärningsman.

Ja, det sa dom under ett par dagar. Då hade de ännu inte analyserat materialet som beslagtogs från hemmet. De har också sagt att de kommer vara ytterst försiktiga med vad de släpper till media. Så att låsa fast sig vid det är nog inte så klokt. Det har bara gått knappt fyra dygn sen polisen bröt sig in i villan.
Citera
2018-01-13, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Men hur logiskt är det att en moder med dödlig sjukdom arbetar full tid ända in i julledigheten? Vidare har hon ork och tid att hjälpa kollegor etc. En superwoman, men troligen i en hjälteberättelse, snarare än i verkligheten.

Tror inte heller oddsen att en mor skulle resonera och besluta om sina barns död och enas med fadern om utvidgat självmord. Hon har fött dessa barn och burit dem inuti sig själv. Mödrar brukar inneha beskyddarinstinkt mot avkomman. Att båda föräldrarna plötsligt börjar reagera och agera irrationellt samtidigt anser jag osannolikt.
Om modern fått ett besked på hur lång tid hon har kvar. Plötsligt? Detta vet du inget om alls. Det har kanske vuxit fram.
Citera
2018-01-13, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag fick tidigt information i samma riktning, från tre (av varandra oberoende) personer. Ändå jävligt drastiskt gjort, det är inget man gör i en handvändning, tar livet av sina barn och fru. Undrar om vi någonsin får veta mer, för det vore minst sagt intressant/lärorikt att få reda på mer om denne man...

Låter det troligt att så många av varandra oberoende personer kan ha kännedom om att föräldrarna varit överens? Låter det inte mer som trollande? Värsta tänkbara scenario målas upp: Båda förmyndarna är överens om att utradera barnen och sig själva från jordens yta.

Tala om dystopi: Att utradera kärnfamiljen som idé. Och sedan iscensätta detta i verkligheten.

Blev båda vanvettiga samtidigt?
Citera
2018-01-13, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att man drar sig undan behöver inte betyda att man säger totalt nej till allt umgänge. Hade de bett om hjälp så hade de säkert fått den. Nu lämnade de Gbg där jag förstår att alla nära och kära fanns. Så nån omedelbar hjälp blir ju svårt att få då, även om umgängeskretsen är stor. Jag umgås inte så ofta med mina närstående. Vi har skilda liv, även om vi ses nån gång i månaden. Men en gång i månaden är inte mycket, man hinner planera massor med negativa grejer under den tiden. Och när man umgås med någon, så kan man sätta upp ett klistrat glatt face så ingen anar oråd eller tror att man mår dåligt. Är man depressiv så är man inte per automatik fullständigt under jorden. Man kan fungera ändå, även om man inte är den sprudlande personen man kanske brukar vara. Men ett sprudlande ansikte kan man visa upp för några timmar.

Håller med dig, men det måste ju betyda att de inte stod de närstående särskilt nära, jag själv ex pratar med mina närstående dagligen i telefon ses nån gång i veckan, men vi frågar o pratar o diskuterar saker som händer i livet. Både bra och dåliga. Eller tex mamman, hon borde haft nån tjejkompis som hon delade allt med.. Eller barnen.. Några nära vänner. De känns så ensamma och inne i sin bubbla där i villan. De har ju inte heller sökt hjälp, avlastning eller något till kommunen om man läser vad som framgått i media. Skumt.
Citera
2018-01-13, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Var och en står det inte. Cancer på mamman, inget ovanligt. Första flickan i samband med fästing eller vaccination eller ingen vet. Du vet inte om mamman jobbade hemifrån före jul, det framgår inte. Att skolan ska rannsaka sig är ju sunt efter denna händelse.

Jo, det framgår rätt väl av hennes chefs uttalande till Expressen/Kvällsposten:
”Mamman i familjen jobbade som vanligt fram till i julas. När familjen hittades död hade hon ännu inte återvänt från ledigheten, berättar chefen på hennes enhet.”
https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-chef-hon-gav-stod-at-andra/

Samtidigt har hela tråden fyllts med påståenden att hon var döende i cancer, hade palliativ vård i hemmet och liknande. Folk fortsätter att skriva och pm:a om att hela familjen var svårt sjuka och deprimerade. Det rimmar väldigt dåligt med vad arbetsgivare och skola uttalar i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in