2018-01-13, 12:58
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Kolla om någon elektriker kan laga den
Vissa bankdosor har programvaran i batteridrivet minne, om batteriet tar slut, är dosan värdelös!
Citera
2018-01-13, 13:00
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Vissa bankdosor har programvaran i batteridrivet minne, om batteriet tar slut, är dosan värdelös!

Frågan är om den har det , bara att blrja researcha
Citera
2018-01-13, 13:02
Medlem
Citat:
Tro mig det kommer ta dig lpng tid att få den skickad hönde mig liknande i tjeckien med då med bankkort 1 månad efter att jag kom hem ringde dom och sa att jag kan hämta den på hotellet.

Jag tror på att du kan laga den , garanterat värt ett försök!

Det faktum att du föreslår att den ska lagas av en elektriker gör mig tveksam till hur mkt koll du har kring detta

Chanserna att "laga" den, i den mån den ens är trasig, är nog rätt små. Sen är det väl frågan vad det är för typ av dosa, om det är en med kortläsare eller en som har kortet inbyggt så att säga. Är det med en kortläsare är nog chanserna att hitta en ersättare betydlgt större.

Men som redan sagts, det bästa lär vara för TS att kontakta sin bank och fråga, du lär inte vara den första som råkat ut för detta
Citera
2018-01-13, 13:05
Medlem
Bronixs avatar
Inte fan vet jag!Personen befinner sig i Asien och jag försöker hjälpa till och du är negativ.Kanske går att laga eller hur? Går det att laga är problemet löst plötsligt.
Citera
2018-01-13, 13:13
Medlem
Diablo1118s avatar
Företagande och företagsekonomi --> Ekonomi: övrigt
/Moderator
Citera
2018-01-13, 13:18
Medlem
Citat:
Inte fan vet jag!Personen befinner sig i Asien och jag försöker hjälpa till och du är negativ.Kanske går att laga eller hur? Går det att laga är problemet löst plötsligt.

Nej, jag är realistisk och tycker det är dumt att TS ska lägga tid på något jag tror inte kan fungera i ett jobbigt läge.
Citera
2018-01-13, 14:02
Medlem
Om det inte hjälper att byta batteri i dosan tror jag inte en går att laga: om den gick att laga skulle det medföra att man utifrån kan mäta de signaler som förekommer i dosan. Därmed skulle man, med tillräckligt mycket kunskap och tid, kunna komma på hur den fungerar. Och i samma ögonblick som man vet det, är dosorna mer eller mindre värdelösa.

Det enda vettiga är att prata med banken, och förklara läget för dem. Och det måste, på gott och ont, vara just bankens dos du använder, och banken måste knyta just den dosan till ditt konto.
Citera
2018-01-13, 14:27
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Tro mig det kommer ta dig lpng tid att få den skickad hönde mig liknande i tjeckien med då med bankkort 1 månad efter att jag kom hem ringde dom och sa att jag kan hämta den på hotellet.

Jag tror på att du kan laga den , garanterat värt ett försök!
Jag ska testta det iafall som du säger det kan vara värt.
Här nere kostar det inget typ.
Men man kan skicka rekommenderat ilpost det tar typ 7 dagar tror jag med tur
Citera
2018-01-13, 14:29
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag ska testta det iafall som du säger det kan vara värt.
Här nere kostar det inget typ.
Men man kan skicka rekommenderat ilpost det tar typ 7 dagar tror jag med tur

exakt vem vet kanske on/off knappen som är paj ellet något dyligt.Du kan ju inte identifiera dig till banken så det blir svårt att få den skickad dit.Du vet hur dom e ifrågasätter allt.
Citera
2018-01-13, 14:34
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
exakt vem vet kanske on/off knappen som är paj ellet något dyligt.Du kan ju inte identifiera dig till banken så det blir svårt att få den skickad dit.Du vet hur dom e ifrågasätter allt.
Näe jag vet ju att det är 100% batteriet som är dött,
Hade jag vetat om det funkade att ringa telefonbanken då hade jag gjort det
och beställt 1 oavsett om den bara kommer till min adress,
Där kan mitt x vidarebefodra den banken kan ställa frågor till mig och få svaren dom vill ha
Citera
2018-01-13, 14:47
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Näe jag vet ju att det är 100% batteriet som är dött,
Hade jag vetat om det funkade att ringa telefonbanken då hade jag gjort det
och beställt 1 oavsett om den bara kommer till min adress,
Där kan mitt x vidarebefodra den banken kan ställa frågor till mig och få svaren dom vill ha

Återkom görna sen om det gick att laga den 😊
Citera
2018-01-13, 14:49
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag har läst det med och misstänker att sådant är fallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in