2018-01-13, 13:07
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Det står i alla fall så här:
För flickorna innebar det att de aldrig besökte skolan. I stället kom lärare hem till dem för undervisning tre respektive fyra dagar i veckan.
https://www.expressen.se/kvallsposten/familjen-drog-sig-undan-sista-tiden-innan-morden/

Tack!!! Ja här står det faktiskt att lärare varit på plats 3-4 gånger i veckan ! Alltså har dom vid 4 tillfällen i veckan träffat någon utomstående! Jag vill verkligen tro att om lärare märkt skillnad i beteende etc, att dom skulle ha vidtagit åtgärder!
Men bevisligen har inget synts utåt, alternativt så har lärare sett men tänkt att det har med deras sjukdomar etc att göra.. läste någonstans att skolans åtgärder skulle granskas... spännande att se om någon reflekterat över förändringar kring flickorna , men som dom ändå inte sett som varningssignaler...
Citera
2018-01-13, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
"En mycket skicklig medarbetare"
"Mamman i familjen jobbade som vanligt fram till i julas. När familjen hittades död hade hon ännu inte återvänt från ledigheten, berättar chefen på hennes enhet."

Det att mamman har jobbat som vanligt fram till jul, omkullkastar mina tidigare teorier om händelseförloppet. Mamman kunde alltså sköta sitt arbete, trots att hon skulle vara "döende" i cancer.

Det låter otroligt, men en faktor är att detta utspelar sig i Sverige.

http://www.dagensarena.se/innehall/svart-cancersjuka-anita-tvingades-ut-pa-arbetsmarknaden/
Citera
2018-01-13, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte alls troligt. Som jag förstått hade de ett stort nätverk med både nära vänner och släktningar. Båda hade arbeten och var både sociala och högfungerande. Det stämmer INTE med din beskrivning. En så kontrollerande man som du beskriver skulle inte kunna flyga under radarn speciellt länge. Inte med det nätverk som de hade. Att man isolerade sig i slutet tyder på att något var fel i slutet. Men inte de andra åren.

Jodå, har på nära håll bevittnat just detta. En socialt högfungerande och intelligent kvinna gift med likaledes företagsledare och bosatt i fint villaområde, som successivt blev mer och mer avskärmad från bekantskapskretsen, korsförhörd om hon varit för länge på Ica, anklagad för otrohet, bråk i veckor om hon ens ville gå på bio med en väninna. Allting eskalerade när hon började prata om skilsmässa. Hon hamnade till slut i kvinnojourens lägenhet med barnen.

Varför säger du emot allting jag skriver när du själv inte har någon som helst kunskap på området?

EDIT: Det handlar ofta om narcissister/psykopater, dvs personer som är oerhört charmiga och skickliga på att dupera sin omgivning, bryta ner sin partner osv. Samtidigt väldigt måna om att upprätthålla fasaden, så ingen utomstående ska fatta vad som pågår.
Senast redigerad av RabiatBitch 2018-01-13 kl. 13:11.
Citera
2018-01-13, 13:10
Bannlyst
[quote=larsingvarsfru|62894959]"En mycket skicklig medarbetare"
"Mamman i familjen jobbade som vanligt fram till i julas. När familjen hittades död hade hon ännu inte återvänt från ledigheten, berättar chefen på hennes enhet."

Det att mamman har jobbat som vanligt fram till jul, omkullkastar mina tidigare teorier om händelseförloppet. Mamman kunde alltså sköta sitt arbete, trots att hon skulle vara "döende" i cancer. Hur många timmar hon jobbade vet jag ju inte, men hon tjänstgjorde som överenskommet, vad jag förstår. Ingen smärtlindrad galenpanna alltså...........osv.

En spekulation:
Att hon jobbade som vanligt fram till jul, kanske innebar att hon jobbade mycket "hemifrån som vanligt" eftersom hennes tjänst tillät henne det.
Just för att hon återfått sin cancer, och just för att barnen var så sjuka.
Pappans jobb är flexibelt, så även han väljer att jobba hemifrån mycket mer, för att ha möjlighet att hjälpa frugan o barnen.
Troligtvis vet båda arbetsgivarna om det tragiska med barnen, och frugans ev cancer eftersom dom inte vill kommentera familjesituationen, men dom var nog dom enda.
Sen kommer beskedet att frugan är obotlig, då ger dom upp.
Bara en SPEKULATION !
Men den kan kännas lite logisk.
Citera
2018-01-13, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Jodå, har på nära håll bevittnat just detta. En socialt högfungerande och intelligent kvinna gift med likaledes företagsledare och bosatt i fint villaområde, som successivt blev mer och mer avskärmad från bekantskapskretsen, korsförhörd om hon varit för länge på Ica, anklagad för otrohet, bråk i veckor om hon ens ville gå på bio med en väninna. Allting eskalerade när hon började prata om skilsmässa. Hon hamnade till slut i kvinnojourens lägenhet med barnen.

Varför säger du emot allting jag skriver när du själv inte har någon som helst kunskap på området?
Jag sa inte att det är omöjligt, utan att det inte är troligt. Jag vet att det t o m är vanligt med såna män, och kvinnor också. Men inte i det här fallet.
F ö har du inte en susning om mina kunskaper.
Citera
2018-01-13, 13:12
Medlem
Muppelainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Kan mycket väl vara så att pappan blivit insatt på antidepressiva och dessa biverkningar i inledningsskedet är inte att leka med. Patienters symtom kan förstärkas under de första tre veckorna. Så efter en veckas behandling kan katastrofer ske.

Läkare med normal hyfs frågar alltid om man har suicidala tankar eller liknade innan antidepressiva skrivs ut.
Just för att ens mående och symtomer kan observera kan, förstärkas under insättningen.
Citera
2018-01-13, 13:16
Bannlyst
Citat:
Inte alls troligt. Som jag förstått hade de ett stort nätverk med både nära vänner och släktningar. Båda hade arbeten och var både sociala och högfungerande. Det stämmer INTE med din beskrivning. En så kontrollerande man som du beskriver skulle inte kunna flyga under radarn speciellt länge. Inte med det nätverk som de hade. Att man isolerade sig i slutet tyder på att något var fel i slutet. Men inte de andra åren.

Låter logiskt...
Den köper jag.
Citera
2018-01-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Jag har hittat lit information om mamman https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-chef-hon-gav-stod-at-andra/:

"En mycket skicklig medarbetare"
Mamman i familjen jobbade som vanligt fram till i julas. När familjen hittades död hade hon ännu inte återvänt från ledigheten, berättar chefen på hennes enhet.

– Hon var mycket skicklig medarbetare och fungerade ofta som stöd åt andra i utredningar som rörde hennes område. Väldigt omtyckt och kompetent.

Såg ni varningssignaler?

– Av respekt för familjen och anhöriga vill jag inte gå närmare in på det. Men vi har flexibla arbetstider och man har möjlighet att jobba hemma om arbetsuppgifterna möjliggör det. Det hade även hon möjlighet att använda

Detta talar kraftfullt emot att hon var döende i Cancer

Både mamman och pappan hade börjat arbeta mer hemifrån.
De ser ut att ha börjat avveckla sina liv mer och mer på slutet och det samtidigt. I samförstånd?
Citera
2018-01-13, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Både mamman och pappan hade börjat arbeta mer hemifrån.
De ser ut att ha börjat avveckla sina liv mer och mer på slutet och det samtidigt. I samförstånd?
Ja, det känns lite så. Och detta måste satt pappersspår i dokument hemma samt i datorn, om det är så.
Citera
Medlem
Citat:
Jag sa inte att det är omöjligt, utan att det inte är troligt. Jag vet att det t o m är vanligt med såna män, och kvinnor också. Men inte i det här fallet.

Du får gärna färklara varför det inte kan vara så i detta fallet. Då menar jag något mera konkret än dina slutsatser om stort nätverk och umgänge, något som du är ganska ensam om i tråden att tycka denna familj hade.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
FB-anv säger sig veta (i PM) att det handlar om ngt mer fysiskt än gift/tabletter el. dyl.
Jag hoppas denna anv har fel

Kan dom ha blivit skjutna, eller knivade ??
Kan nog absolut vara så.
Först överdos så man somnar, sen knivar man för att vara säker på döden.
Kan vara EN möjlighet.

Kan "någon med pm" bekräfta ?
Citera
Medlem
Citat:

Du skrev själv tidigare att du inte var någon forskare på området.

Varför skulle inte detta scenario vara troligt även i detta fallet? Och varifrån har du fått att de umgåtts mycket med vänner och familj? Den bilden har jag inte alls fått. Tvärtom skriver media att de isolerat sig alltmer, grannarna vittnar om att det bara är pappan som synts i affären, att det är familjen själva som tjoat i poolen osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in