Citat:
Uppenbarligen var både mor och far lediga under mellandagarna. Mamman jobbade fram till jul, och var fortf ledig vid tiden för morden. Det KAN vara så att de beslutat sig för det här gemensamt och kände att "vi ska tillbringa all tid vi kan tillsammans nu". "En mycket skicklig medarbetare"
"Mamman i familjen jobbade som vanligt fram till i julas. När familjen hittades död hade hon ännu inte återvänt från ledigheten, berättar chefen på hennes enhet."
Det att mamman har jobbat som vanligt fram till jul, omkullkastar mina tidigare teorier om händelseförloppet. Mamman kunde alltså sköta sitt arbete, trots att hon skulle vara "döende" i cancer. Hur många timmar hon jobbade vet jag ju inte, men hon tjänstgjorde som överenskommet, vad jag förstår. Ingen smärtlindrad galenpanna alltså.
Det faktum ifrågasätter ju också hur sjuka döttrarna var, trots att pappan ofta jobbade hemifrån. Vilket säger mig att döttrarna var själva emellanåt. Vad som framkommit, har ingen information om att föräldrarna avlösts av anhöriga eller personliga assistenter.
Skolan har ju inte heller förberett någon hädangång för flickorna, utan snarare jobbat fram mål att nå intagningspoäng för gymnasiet och att flickorna alltmer skulle slussas in skolvärlden via närvaro på den.
Vittnesuppgifter om poolbad, men än mer intressant att yngsta dottern och pappan var i affären i mellandagarna, skapar fler frågetecken.
Kan det vara så trivialt som en hotande skilsmässa?
Psykos hos pappan?
https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-chef-hon-gav-stod-at-andra/
"Mamman i familjen jobbade som vanligt fram till i julas. När familjen hittades död hade hon ännu inte återvänt från ledigheten, berättar chefen på hennes enhet."
Det att mamman har jobbat som vanligt fram till jul, omkullkastar mina tidigare teorier om händelseförloppet. Mamman kunde alltså sköta sitt arbete, trots att hon skulle vara "döende" i cancer. Hur många timmar hon jobbade vet jag ju inte, men hon tjänstgjorde som överenskommet, vad jag förstår. Ingen smärtlindrad galenpanna alltså.
Det faktum ifrågasätter ju också hur sjuka döttrarna var, trots att pappan ofta jobbade hemifrån. Vilket säger mig att döttrarna var själva emellanåt. Vad som framkommit, har ingen information om att föräldrarna avlösts av anhöriga eller personliga assistenter.
Skolan har ju inte heller förberett någon hädangång för flickorna, utan snarare jobbat fram mål att nå intagningspoäng för gymnasiet och att flickorna alltmer skulle slussas in skolvärlden via närvaro på den.
Vittnesuppgifter om poolbad, men än mer intressant att yngsta dottern och pappan var i affären i mellandagarna, skapar fler frågetecken.
Kan det vara så trivialt som en hotande skilsmässa?
Psykos hos pappan?
https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-chef-hon-gav-stod-at-andra/
Vad beträffar det kroniska trötthetssyndromet så visste tydligen ingen vad som faktiskt var för fel på barnen. Bara att de var så pass trötta att de inte orkade med skoldagarna på skolan. Eftersom det saknades diagnos så trodde väl alla att man skulle kunna slussa in flickorna i skolan så småningom. Vilket är ett sunt mål.
Pappan var högpresterande. Och vad jag förstått hemma och sjukanmäld ganska ofta under hösten. Och ledsen och nere. Ovissheten vad som var för fel på tjejerna måste tagit hårt.
Jag har inte en susning om varför detta hände. Jag hoppas verkligen inte att polisen gör klart utredningen, informerar familjen enbart och sen sekretessbelägger hela utredningen. Samhället måste få svar på varför detta hände.