2018-01-13, 11:03
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Inte URSÄKTA utan försök till förståelse om vad som hänt samt varje normal människa kan inse vilket helvete familjen haft med maktlösheten över sjukdomstillstånden och framtiden.
Då kan vi lika gärna börja förstå Bobbys Äikiäs mamma och styvpappa som misshandlade honom till döds. Sonen hade autism och mamman mådde ju bevisligen mycket dåligt. Men inte fanns det några sådana tongångar i dessa trådar. Förstår inte varför folk ska ursäkta dessa barnamord.
Citera
2018-01-13, 11:05
Medlem
Har ni tänkt på att även barn/tonåringar kan välja detta sättet att avsluta sin familjs kris?
RENT HYPOTETISKT behöver det inte vara någon av de vuxna som är den ”skyldiga”
Citera
2018-01-13, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mycket möjligt. T o m troligt.

Ja, visst är det.
Jag kan bara inte släppa det där med cancern.
Jag vet att frugans ev cancer både har funnits där, och inte funnits där, beroende på vilken "säker källa" man väljer att lyssna på.
Det är en otroligt vanlig dödsorsak, för oss i den åldern, och det är väldigt knäckande för personen och alla runt omkring.
Jag och många andra som har följt en cancer-dödsfall vet hur hemskt det är, och hur fort det kan gå från normal till att ligga för döden.

Jag vet inte, men jag kan bara inte släppa cancer-spåret riktigt än.....
Citera
2018-01-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det var flickornas ordinarie skola som ansvarade för undervisningen i hemmet.

Men finns det överhuvudtaget något som visar på att hon hade eller hade haft cancer. Enligt vissa skribenter skulle hon fått palliativ vård i hemmet något som effektivt motsägs av hennes chef

Eftersom det är känt från början så ser det lustigt ut att Aftonbladet plötsligt valt att kalla det för "Hemlärare".
Det var så jag menade:-)
Citera
2018-01-13, 11:08
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Varför hade de hemspråksundervisning hemma? Var de inte svenskar???
Citera
2018-01-13, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Barnen var ju knappast isolerade med tanke på att det kom hem lärare för undervisning 4 respektive 3 dagar i veckan.
Ingen förälder som av något skäl vill isolera sina barn skulle klara att utomstående vuxen skulle få chans till insyn och vara ensamma med barnen regelbundet där de skulle kunna anförtro dem att det inte är bra hemma.
Man får nog kalla det att de varit ganska så isolerade i hemmet och inte fått möjlighet till normal samvaro med klasskamrater under mycket lång tid. Utöver föräldrarna är det kanske bara hemläraren de träffat.
Citera
2018-01-13, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Hemundervisning. Inte hemspråksundervisning.
Citera
2018-01-13, 11:11
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Inte hemspråk, de gick i vanlig skola hemma 3 respektive 4 dagar i veckan.
Citera
2018-01-13, 11:12
Medlem
Citat:

vart hittade dy det?
Citera
2018-01-13, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Då kan vi lika gärna börja förstå Bobbys Äikiäs mamma och styvpappa som misshandlade honom till döds. Sonen hade autism och mamman mådde ju bevisligen mycket dåligt. Men inte fanns det några sådana tongångar i dessa trådar. Förstår inte varför folk ska ursäkta dessa barnamord.
håller med dig till 100%
folk har ingen insikt i sin egen sjukdomsbild och ska sedan sitta och kommentera andras,
jag nämnde tidigare att det skulle sett helt annorlunda ut om GM varit från MENA tex'

Vi människor måste fan vara uppmärksamma på våra omgivning, slår vad om att det finns en och annan som sitter och tänker "förstod att det inte stod rätt till" men var för ryggradslösa för att larma.
Citera
2018-01-13, 11:15
Medlem
Jag kan inte släppa detta..hur kan en till synes vanlig familj drabbas av en sån här tragedi! Mina undringar är vad det planerat eller en impulsgärning...var alla med på att dö...de två unga tjejerna,ville de verkligen dö..eller hade de kanske dödsångest...de måste ju haft en dödlig sjukdom..annars borde de ju förstått att de kanske skulle funnits nån lösning i framtiden. Förstår att den som sist blev kvar var tvungen eller valde att ta sitt liv! Mord är det ju då jag inte tror att de som tog livet av sej gjorde det utan hjälp av nån...men varför varför, Hoppas vi får klarhet framöver då jag inte kan släppa detta utan bara försöker förstå!
Citera
2018-01-13, 11:18
Medlem
lindblomsgröns avatar
Står i dagens Expressen att mamman jobbade fram till Julledigheten, inget om nedsatt arbetstid eller att hon inte skulle fortsätta efter jul. Så det med svårt sjuk är kanske inte sant, sedan kan hon ju haft cancer tidigare men slutbehandlad/friskförklarad (fast det kan man inte säga om cancersjukdomar för man vet inte). Men hon verkar ha jobbat fulltid, så ganska frisk i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in