2018-01-13, 10:56
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Saken kom i fokus från allra första början och då fanns ju en anledning till det, så jag tippar på att skolan kommer att få förklara en del.

En rubrik i Aftonbladet från, tror jag, igår:
Hemläraren ringde på hos familjen – hittades döda två timmar senare
"Hemläraren"? De får det att låta som att flickorna skulle ha en haft en privatlärare i hemmet.

Men nu fick man i alla fall veta att mamman arbetat som vilken frisk människa som helst(någon postade nyss senaste nytt)och då undrar man än mer varför pappan var den som oftast skötte kontakterna med skolan?
För så ser det hittills ut som att det förhållit sig.

Det var flickornas ordinarie skola som ansvarade för undervisningen i hemmet.

Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hon kanske fick beskedet att den kommit tillbaka, och att denna gången är det kört.
En tanke bara

Men finns det överhuvudtaget något som visar på att hon hade eller hade haft cancer. Enligt vissa skribenter skulle hon fått palliativ vård i hemmet något som effektivt motsägs av hennes chef
Citera
2018-01-13, 10:56
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Gift är inte 100 procent, du kan överdocera så du spyr och klarar dig, du kan också ta för lite.
En bra omgång lugnande försätter familjen i djupsöm eller toom dödar. GM konstaterar dödsfall och fixar med rep åt sig själv, repet misslyckas du inte med om du är noggrann
Bra slutledning.
Citera
2018-01-13, 10:57
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Snart ett dygns malande om LB/AT

Hur lyckades detta bli en trådsanning!?!

Skolan nämner det inte.
Grannarna nämner det inte.
De som säger sig ha insyn nämner det inte.
Pressen nämner det inte.

Där talas det samstämmigt om diffusa trötthets syndrom ev ocd och att barnen inte verkade speciellt fysiskt sjuka.

Ett, ett pm pekar mot LB/AT....

Delades det ut gratis folie hattar på Ica maxi igår eller vad har hänt?

Denna information finns i tråden:

Familjen beskrivs som labil.
Pappa beskrivs som deprimerad med ökad sjukfrånvaro.
Mamma skall ha lidit av sinnessjukdom.
Att barnen inte verkade speciellt sjuka.
Båda döttrarna hemskolas på oklara grunder.

Lägg till skolans snabba presskonferens =
De visste nog att de hade gjort bort sig rejält
och försökte gör damage kontroll.

Det var mamman och/eller pappan som var sjuka och då inte fysiskt utan i huvudet! Och detta har lätt till att 2 flickor har blivit mördade!

Dags att vakna flashback!

Precis. Mer och mer framstår en bild av en karismatisk, vältalig pappa som verkar ha sålt in till hela sin omgivning att döttrarna är svårt drabbade av någon slags odiagnostiserbar sömnsjuka, isolerat dem i hemmet och till slut tagit livet av dem. Mamman, som enligt tråden skall ha varit svårt sjuk i cancer, verkar ha arbetat fram till jul så väldigt pigg ändå för att vara vid dödens rand kan man tycka... och minst ett barn var ju tillräckligt på benen för att följa med och handla i mellandagarna. Tycker dessa barmhärtighetsmord verkar ha skett på minst sagt lösa grunder...
Citera
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vad för slags gift är aktuellt i det här fallet isf!? Hur får man tag på gift i dagens Sverige? Känns som ngt romanfigurerna i Agatha Christies böcker sysslade med.

Håller med, kan det vara så att verkligheten överträffar dikten.
För mig ofattbart hur man kan döda sina barn, kanske om de var både hjärndöda och totalförlamade.......
Så verkade ju ej vara fallet både pappan, mamman och en dotter har setts och var tydligen på benen innan jul.
Någon måste ju ha blivit spritt språngande galen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
Är svenska kyrkan så efterbliven att en barnamördare kan få dela grav med sina mordoffer eller hur fungerar det här?

Barnamördare borde naturligtvis nekas alla former av ceremonier och jordfästningar.

Det avgör dom inblandades familjer, skrev i tråden för nån dag sedan om en familj där mannen sköt frun och dom två barnen men där ville mördade fruns familj att det skulle vara gemensam begravning och dom skulle dela grav. Alla kistor överöstes med lika många blommor, jag hade jobbat med karln/mördaren några år innan han blev sjuk men då jag såg frun på promenad med karln nån vecka innan morden kände jag inte igen karln utan trodde det va nån hon hade ut på promenad från sjukhemmet.
Vilken ordning morden skett va viktigt att utreda för arvsordningen, detta brydde sej inte fruns familj om utan båda sidor skulle dela lika medans släktingar på mannens sida Göran skulle avstått arvet.
Citera
Medlem
Teoretiskt skulle alla ha kunnat begå självmord (tveksamt yngsta barnet dock) detta har däremot uteslutits av polisen.
Frågan är varför de var så snabba att benämna det mord isf för familjetragedi.
Kanske har flickornas sjukdom inte med detta att göra, tex nån vill ha skilsmässa kan utlösa det.
Citera
2018-01-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vad för slags gift är aktuellt i det här fallet isf!? Hur får man tag på gift i dagens Sverige? Känns som ngt romanfigurerna i Agatha Christies böcker sysslade med.
Du är utlämnad till förskrivna mediciner som du får överdocera. Tillgängliga gifter är gemene man inte medveten om effekterna, inre blödningar, kramper och svåra smärtor är nog nåt du får räkna med om du käkar råttgift eller insektsmedel
Citera
2018-01-13, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paleon
Om ett företag säljer ett varumärke för 10 miljarder kr till ett annat företag. Ska det vara 2,5 mdr kr moms på den fakturan då? Svara fort. Nej, just det. Det beror nämligen på tusen saker och har inte med ”skattefusk” att göra. När du skriver sådär visar du bara på dina egna begränsningar. Det finns många människor som snöar in på specialområden och OH var en av dem. En av de främsta i Sverige på sitt område. Tro det eller ej, men massor med människor jobbar med skatt och moms och tycker det är skitkul. OH är en sån, annars hade han inte blivit så framstående. Så återigen, att han plötsligt skulle ha insett att han valt fel spår i livet är så extremt taget ur luften. Han älskade sitt jobb. Det kan alla som jobbat med honom intyga.
Om ett företag/varumärke säljs för 10 miljarder så ska det betalas 2,5 i moms minus den moms som betalats i ev utlägg i affären, korrekt,
Men nu vill ju inte alla göra det.
Därav slapp han vara arbetslös, men han kanske vaknade och såg sig själv i spegeln och inte gillade vad han såg!
Ett exempel på min nivå.
-Jag skulle jag begära x antal kronor i kontanter, inga kvitton etc för att lämna över nycklarna.
jag skjuter därmed över moms och sociala avgifter på motparten i transaktionen, samt det problemet att inget kvitto finns till bokföringen av förvärvet (B2B)
En lösning brukar vara att man som privatperson(köpare) tar ett konsumtionslån och gerpengarna till motparten(säljaren) och problemet löst.
När detta problem uppstår i multimiljardklassen löser man problemen på ett annat sätt, och RENT spekulativt, KAN det varit en del av hans forskning, eller vet du mer i detalj om ALLA uppdrag.
Senast redigerad av shallfin 2018-01-13 kl. 11:04.
Citera
2018-01-13, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViolinaX
Som sagt, till rätt pris går allt att sälja. När huset säljs om ett år har den här historien fallit i glömska, plus att de flesta människor inte har en aning om var i Bjärred det hände, och även om det framgår vid försäljningen (säljaren kommer ju att anges som dödsbo vilket kommer att orsaka frågor) så kommer det alltid finnas någon som bryr sig tillräckligt lite för att se chansen till att köpa ett hus till "fyndpris" och så kommer budgivningen igång.

Ja detta som hänt kommer knappast att påverka priset nämnvärt, är bekant med en som köpte hus där mannen sköt hela familjen men där blev det budgivning och inte något billigt köp.
Då va det på liten ort mellan umeå/Skellefteå och alla viste vad som hänt och många kände folk i familjen
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Mmm, att barnen låg nerbäddade i sängen samt att pappan hittades hängd skrev jag också tidigare i veckan enligt min källa, som jag inte heller kan röja. Källan är dock väldigt pålitlig!

Jag har så svårt att se att man förgiftar sina barn och mamman till barnen, och sen välja att hänga sig själv?!

Men sen samtidigt, dödar man sina barn och fru så har man nog inte rationella tankegångar.

Det blir lätt så att folk antar en jävla massa på grundval av deras egen oerfarenhet. Både en hårt pressad och likaså en psykiskt sjuk person kan handla oerhört rationellt i en viss situation. Det talas om att de handlar »mekaniskt« och följer en primärinstinkt. Det går inte heller att utesluta att vem som helst i en given situation kan hamna i detta tillstånd. Med det menar jag inte att alla kan göra det eftersom »vem som helst« och »alla« är helt olika saker. Det är som ett lotteri »vem som helst« kan vinna högvinsten, men den stora majoriteten gör det inte.

Vid ett normalt undersökningsförfarande arbetas efter principen: 1. Vad har hänt, 2. Vem har gjort och 3. Varför har det skett. I den här tråden har 90 % riktat in sig att börja bakifrån utan att alls veta något om 1 eller 2. En jävla massa mer eller mindre raffinerande spekulationer om det ena mer sensationellt än det andra.

Oerhört hur svårt vi har att förstå det som hänt här så har det hänt. Ena föräldern har dödat de tre andra familjemedlemmarna och sedan tagit sig själv av daga. Det är vad som hänt med 99 % sannolikhet. Vem och varför är frågan förmodligen fadern föranlett av en familjesituation som gjort honom maktlös. En person som vill ha kontroll och äga makten men finner sig maktlös kan i vissa fall se det som hänt som den slutliga lösningen för att bevara makten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Personligen har jag redan från början trott att det här handlar om en dysfunktionell familj och att det är vad som orsakat barnens symtom. Genom att de isolerat barnen mer och mer från omvärlden blir de bara "sjukare".

Det dysfunktionella kan handla om allt från personlighetsstörningar och psykisk ohälsa (borderline, GAD, OCD o dyl) till svartsjuka, otrohet, tal om skilsmässa. Eller psykisk/fysisk misshandel eller sexuella övergrepp.
Barnen var ju knappast isolerade med tanke på att det kom hem lärare för undervisning 4 respektive 3 dagar i veckan.
Ingen förälder som av något skäl vill isolera sina barn skulle klara att utomstående vuxen skulle få chans till insyn och vara ensamma med barnen regelbundet där de skulle kunna anförtro dem att det inte är bra hemma.
Citera
2018-01-13, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Du är utlämnad till förskrivna mediciner som du får överdocera. Tillgängliga gifter är gemene man inte medveten om effekterna, inre blödningar, kramper och svåra smärtor är nog nåt du får räkna med om du käkar råttgift eller insektsmedel
Lite glykol i en spruta funkar. Hur få i dödligt gift oralt på tre personer medan de andra två lever? Injicera när de sovet. Mamman först. Sen barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in