2018-01-13, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Jag har hittat lit information om mamman https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-chef-hon-gav-stod-at-andra/:

"En mycket skicklig medarbetare"
Mamman i familjen jobbade som vanligt fram till i julas. När familjen hittades död hade hon ännu inte återvänt från ledigheten, berättar chefen på hennes enhet.

– Hon var mycket skicklig medarbetare och fungerade ofta som stöd åt andra i utredningar som rörde hennes område. Väldigt omtyckt och kompetent.

Såg ni varningssignaler?

– Av respekt för familjen och anhöriga vill jag inte gå närmare in på det. Men vi har flexibla arbetstider och man har möjlighet att jobba hemma om arbetsuppgifterna möjliggör det. Det hade även hon möjlighet att använda

Detta talar kraftfullt emot att hon var döende i Cancer

Hon kanske fick beskedet att den kommit tillbaka, och att denna gången är det kört.
En tanke bara
Citera
2018-01-13, 10:43
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Mmm, att barnen låg nerbäddade i sängen samt att pappan hittades hängd skrev jag också tidigare i veckan enligt min källa, som jag inte heller kan röja. Källan är dock väldigt pålitlig!

Jag har så svårt att se att man förgiftar sina barn och mamman till barnen, och sen välja att hänga sig själv?!

Men sen samtidigt, dödar man sina barn och fru så har man nog inte rationella tankegångar.

Jag gissar på att det blev panik när familjen inte somnade in så stilla och lugnt som man kan tro. Antagligen kramper och kräkningar och det slutade med att han fick hjälpa till ytterligare genom kvävning. För att garantera att han själv inte överlevde så använde han hängning på sig själv.
Citera
2018-01-13, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hon kanske fick beskedet att den kommit tillbaka, och att denna gången är det kört.
En tanke bara
Mycket möjligt. T o m troligt.
Citera
2018-01-13, 10:45
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ja eller andra som var inblandade i röjningen efter detta fruktansvärda. En säger till en och sen är bollen i rullning. Djungeltelegrafen.
Vad för slags gift är aktuellt i det här fallet isf!? Hur får man tag på gift i dagens Sverige? Känns som ngt romanfigurerna i Agatha Christies böcker sysslade med.
Citera
2018-01-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Om nu flickorna hade en sjukdom eller diagnos eller vad det nu kan ha varit, så verkar inte det varit något med dödlig utgång. Den äldsta flickan läste ju med målet att komma in på gymnasiet så då fanns ju framtidsplaner 🙄

Enligt pm som visats nu på morgonen så verkar det inte funnits någon fastställd diagnos, trots att det fanns en mängd symptom.

Jag har själv inte barn men tror nog att de flesta föräldrar vill att deras barn ska få leva så normalt som möjligt. Om det fungerar så tror jag nog att föräldrarna ville att dottern skulle få gå i gymnasiet, oavsett hur lång tid hon hade kvar att leva. Träffa kompisar och känna sig åtminstone lite grann som alla andra.

Nu blev det ju inte så och även om ingen här tycker att det är försvarbart att mörda sina barn så vet vi inte hur föräldrarna mådde och vad som fick en eller båda att fatta ett sådant beslut.

Men snälla... inga svar som går ut på att pappan medvetet velat isolera barnen utan anledning.
Citera
2018-01-13, 10:47
Medlem
Citat:
Men nu fick man i alla fall veta att mamman arbetat som vilken frisk människa som helst(någon postade nyss senaste nytt)och då undrar man än mer varför pappan var den som oftast skötte kontakterna med skolan?
För så ser det hittills ut som att det förhållit sig.

Kanske helt enkelt för att han lättare kunde ta sig från/ta ledigt från sitt jobb i Lund än hon från sitt i Malmö? Eller för att de var en modern och jämställd familj där han tog mer ansvar för barnens skolgång än hon?
Citera
2018-01-13, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vad för slags gift är aktuellt i det här fallet isf!? Hur får man tag på gift i dagens Sverige? Känns som ngt romanfigurerna i Agatha Christies böcker sysslade med.
Det funkar bra med glykol i en inj.spruta.
Citera
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Saken kom i fokus från allra första början och då fanns ju en anledning till det, så jag tippar på att skolan kommer att få förklara en del.

En rubrik i Aftonbladet från, tror jag, igår:
Hemläraren ringde på hos familjen – hittades döda två timmar senare
"Hemläraren"? De får det att låta som att flickorna skulle ha en haft en privatlärare i hemmet.

Men nu fick man i alla fall veta att mamman arbetat som vilken frisk människa som helst(någon postade nyss senaste nytt)och då undrar man än mer varför pappan var den som oftast skötte kontakterna med skolan?
För så ser det hittills ut som att det förhållit sig.

Idag får du arbeta tills du är nerbäddad. Känner till minst ett fall där en med cancer tvingades skriva in sig på AF trots att det fanns läkarutlåtande på att det bara var en tidsfråga innan personen dog. Flera släktingar och vänner som arbetat med cancer. De som kunnat har arbetat deltid och hemifrån om det gått.

Att det mest var pappan som gått på möten säger absolut inget. Ofta är dessa möten rent formella. Inte mycket nytt kommer fram utan det är mer ”hur ligger vi till”.

Allt som rör barnens skolgång har som mål att det skall bli som vanligt. Så att målet var att de på sikt skulle öka sin närvaro säger inget mer än att de inte skulle dö just nu.
Citera
Medlem
"Se dig omkring, vad gör barn och ungdomar när de är ensamma hemma efter skolan? Varför mår så många barn psykiskt dåligt?

Ingen ser dem ingen har tid med dem. För föräldrarna är barnen jobbiga när de väl träffas."

Inlägg av G*nilla Br*enton (tydligen fd KD politiker) i NST 120619:

http://www.barnensratt.se/?conts=debatt.htm
Citera
2018-01-13, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Enligt pm som visats nu på morgonen så verkar det inte funnits någon fastställd diagnos, trots att det fanns en mängd symptom.

Jag har själv inte barn men tror nog att de flesta föräldrar vill att deras barn ska få leva så normalt som möjligt. Om det fungerar så tror jag nog att föräldrarna ville att dottern skulle få gå i gymnasiet, oavsett hur lång tid hon hade kvar att leva. Träffa kompisar och känna sig åtminstone lite grann som alla andra.

Nu blev det ju inte så och även om ingen här tycker att det är försvarbart att mörda sina barn så vet vi inte hur föräldrarna mådde och vad som fick en eller båda att fatta ett sådant beslut.

Men snälla... inga svar som går ut på att pappan medvetet velat isolera barnen utan anledning.
Man dessutom gå på korrespondentgymnasium där man har lektioner över nätet och inte behöver vara i skolan
Citera
2018-01-13, 10:54
Medlem
Personligen har jag redan från början trott att det här handlar om en dysfunktionell familj och att det är vad som orsakat barnens symtom. Genom att de isolerat barnen mer och mer från omvärlden blir de bara "sjukare".

Det dysfunktionella kan handla om allt från personlighetsstörningar och psykisk ohälsa (borderline, GAD, OCD o dyl) till svartsjuka, otrohet, tal om skilsmässa. Eller psykisk/fysisk misshandel eller sexuella övergrepp.
Citera
2018-01-13, 10:55
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag har inte fått veta vad för gift som ska ha användts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in