2018-01-12, 21:52
Medlem
dooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Förståendet i den här tråden är ju snuddpå sjukligt i sig. Hade det varit lika många försök att ”förstå” om GM varit låginkomsttagare & missbrukare?

Jag ser det som ett friskhetstecken. En bra sida av vår karaktär. Om vi skulle rycka på axlarna och vända ryggen till, visa oss totalt avtrubbade, det är då det är dags att känna oro. Att ventilera här tyder på engagemang. Även om det kan verka så ibland så är inte syftet med diskussionen sensationlystnad eller någon morbid slaskhink. Givetvis finns det inget som ursäktar mord, det är nog alla här överens om. Men att vi söker och kan ha förståelse för varför, det är mänskligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men hon VAR inte oförberedd. Hon var en av de första som polisen informerade. Så hon förstod med all säkerhet att hon skulle bli föremål för medialt intresse. Det första man gör efter en sådan information är att sätta sig ner och tänka. Men det gjorde hon inte. Big mistake. Hon borde fan bli fråntagen jobbet.

Än värre är OM hon tänkt och detta blev resultatet ...........
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Hur vet du det?

Menar du allvar?'
Att mörda andra är ett sjukt beteende och i synnerhet att mörda sina egna barn som är helt övertygade om att man vill beskydda dem ifrån allt ont. Mord är det vi kallar ondska, men som bottnar i mentalsjukdom eller psykiska störningar.

Den här tråden gör mig fan mörkrädd.
Citera
2018-01-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Nej, men jag vet hur plikttrogna den typen av människor är. Man pluggar inte och sliter, forskar och gör karriär för att bli kriminell av det slaget du insinuerar - mkt ovanligt. Hade han haft den läggningen tror jag han hade ägnat sig åt något helt annat än att föreläsa och ge ut publikationer.
det var nog svårt att se "Kapten klänning" som sadist innan han torska eller hur?
Citera
2018-01-12, 21:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Det är så satans jobbigt att gå igenom tonvis av sidor fulla av rent skit.
Tycker folk att det är allmännyttig information när man spyr ut varenda oviktig synpunkt man har?
Lägg ner!

Är det någon vän eller släkting till familjen som FAKTISKT sitter inne på någon nyttig information i fallet?

Mammans sida eller arbetsplats skulle onekligen kunna kasta lite ljus. Inte alls säkert att det är möjligt att tillföra ngt dock. Pappan verkar ju ha anförtrott sig åt en doktorand i alla fall, men det är inte så troligt att detsamma skett på mammans arbetsplats. Det är olyckligt att ingen kommer till hennes försvar heller förstås. Att närmare familjen har annat att tänka på är givet.
Citera
Medlem
Då var Oskars psykiska ohälsa anledningen till att arbetsgivaren så snabbt ringde polisen och att polisen direkt åkte till huset visar på att även de tog det på allvar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Ja Det var riktigt stört faktiskt...vem fan gör så.

Men att sitta här och läsa allt påhittat skit är såklart inte stört.
Att du nyfiket läser och grottar dej i deras självmord o mord är inte stört utan helt normalt, menar du ??
Citera
Medlem
Citat:
Nu gör ju cancer inte ont, förrän i slutet. Det beror helt på om hon var i slutskedet eller ej. Om man ponerar, vilket man gjort här i tråden, att behandlingarna inte hjälpte så innebär inte det att hon hade smärtor. Det beror helt på i vilket stadium hon var i.
Skojar du? Det kan göra ont i början med, trycket från tumörer på muskler, nerver eller vad som kan göra extremt ont.
Även före diagnos...
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Väldigt många sjukdomar går i skov. Vissa dagar mår man jättebra, andra ligger man helt däckad. När man mår bra passar man på att njuta fullt ut. Tro mig. Jag vet. Endast en okunnig tror att man är helt däckad hela tiden om man är kroniskt sjuk. Det är inte så.

Ok, du är kunnig och jag är okunnig kan du vara vänlig att förklara hur barn som borde vara rullstolsbundna kan hoppa och studsa i poolen eller varför barn som inte kan andas gör detsamma. varför köper du att barna har en sjukdom eller varför köper du att hustrun har cancer?

Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Egentligen vet vi väl inte ens med säkerhet att det var minsta dottern som lekte i poolen i somras? Är nog inte så lätt för en "smygtittande" granne att känna igen ett barn man dels sällan ser och dels i den miljön (det skulle tex kunna vara en kusin på besök med sin familj).

om du är granne behöver du knappast tjuvtitta men om det var den yngts dotter skulle det vara enklare att förklara än om det vore den äldre. Din kommentar om hur grannar känner igen varandras barn är faktiskt egendomlig.

Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Nu är det nog fjärde gången jag skriver att ni får hålla koll på skillnaden mellan ursäkt och försöka hitta förståelse för det som utlöst det hela.

Nej, vi vet inte vad döttrarna faktiskt led av, inte heller att mamman led av obotlig cancer, men det är det enda vi har att gå på plus uppgifter i media om att barnen undervisades hemma p g a medicinska skäl. Det är utifrån de uppgifterna jag resonerar.

I media har det såvitt jag vet inte stått någonting om moderns cancer det är enbart en trådsanning.
Beträffande barnens eventuella sjukdom så har en lång rad skribenter hävdat att dom fått PM om mängder av olika udda, sällsynta sjukdomar. Samtliga sjukdomar har varit tveksamma eftersom de inte passar in på hur verkligheten sett ut.

Varför ska vi acceptera att mamman led av obotlig cancer, det är enbart en trådsanning. Varför inte likaväl acceptera att familjen var scientologer och tog livet av sig för ett träffa Ron Hubbard
Citera
2018-01-12, 21:56
Medlem
Citat:
Men hon VAR inte oförberedd. Hon var en av de första som polisen informerade. Så hon förstod med all säkerhet att hon skulle bli föremål för medialt intresse. Det första man gör efter en sådan information är att sätta sig ner och tänka. Men det gjorde hon inte. Big mistake. Hon borde fan bli fråntagen jobbet.
ja hon var i chock och förtvivlad. Det borde vara förbud att uttala sig i sådana situationer när det handlar om sådan känslig och omskakande information.
Polis är bättre på att ge saklig information i dylik situation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Håller med. Mamman hade motiv (extrem skuldkänsla för givit sjukdomen), hade medel (en cancerpatient har starka värktabletter) och hon hade tiden (medans mannen arbetade).

Skall jag vara bara petig på detaljerna krävs det TVÅ "genbärare" för att sjukdomen skall uppstå hos barnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Menar du allvar?'
Att mörda andra är ett sjukt beteende och i synnerhet att mörda sina egna barn som är helt övertygade om att man vill beskydda dem ifrån allt ont. Mord är det vi kallar ondska, men som bottnar i mentalsjukdom eller psykiska störningar.

Den här tråden gör mig fan mörkrädd.

Hur vet du att det inte är mamman som mördat barnen och sen tagit sitt eget liv? Hur vet du att pappan inte kom hem och hittade dem?
Hur VET DU att pappan gjorde det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in