Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Väldigt många sjukdomar går i skov. Vissa dagar mår man jättebra, andra ligger man helt däckad. När man mår bra passar man på att njuta fullt ut. Tro mig. Jag vet. Endast en okunnig tror att man är helt däckad hela tiden om man är kroniskt sjuk. Det är inte så.
Ok, du är kunnig och jag är okunnig kan du vara vänlig att förklara hur barn som borde vara rullstolsbundna kan hoppa och studsa i poolen eller varför barn som inte kan andas gör detsamma. varför köper du att barna har en sjukdom eller varför köper du att hustrun har cancer?
Citat:
Ursprungligen postat av
nittonhundrafyra
Egentligen vet vi väl inte ens med säkerhet att det var minsta dottern som lekte i poolen i somras? Är nog inte så lätt för en "smygtittande" granne att känna igen ett barn man dels sällan ser och dels i den miljön (det skulle tex kunna vara en kusin på besök med sin familj).
om du är granne behöver du knappast tjuvtitta men om det var den yngts dotter skulle det vara enklare att förklara än om det vore den äldre. Din kommentar om hur grannar känner igen varandras barn är faktiskt egendomlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
MostyBlejsX
Nu är det nog fjärde gången jag skriver att ni får hålla koll på skillnaden mellan ursäkt och försöka hitta förståelse för det som utlöst det hela.
Nej, vi vet inte vad döttrarna faktiskt led av, inte heller att mamman led av obotlig cancer, men det är det enda vi har att gå på plus uppgifter i media om att barnen undervisades hemma p g a medicinska skäl. Det är utifrån de uppgifterna jag resonerar.
I media har det såvitt jag vet inte stått någonting om moderns cancer det är enbart en trådsanning.
Beträffande barnens eventuella sjukdom så har en lång rad skribenter hävdat att dom fått PM om mängder av olika udda, sällsynta sjukdomar. Samtliga sjukdomar har varit tveksamma eftersom de inte passar in på hur verkligheten sett ut.
Varför ska vi acceptera att mamman led av obotlig cancer, det är enbart en trådsanning. Varför inte likaväl acceptera att familjen var scientologer och tog livet av sig för ett träffa Ron Hubbard