2018-01-12, 21:57
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
det var nog svårt att se "Kapten klänning" som sadist innan han torska eller hur?

Poliser är av ett helt annat slag än jurister. Den gubben gav mig rysningar innan det uppdagades.
Citera
2018-01-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamzs
Nya uppgifter från aftonbladet

"Vi blev fundersamma redan där men vi tänkte att de hade åkt bort över nyår. Vi försökte ringa men fick inget svar på någon telefon, säger Margareta Strand Karlsson.

Rektorn säger att läraren uppmanades att fortsätta söka föräldrarna. Man ringde dock inte polisen."

Hon hade alltså kontaktat de redan vid nyår men fått inget svar. Har de alltså legat döda sedan dess?

Nej. Samma dag som de hittades.
Citera
2018-01-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Hur vet du att det inte är mamman som mördat barnen och sen tagit sitt eget liv? Hur vet du att pappan inte kom hem och hittade dem?
Hur VET DU att pappan gjorde det?

Hur svårt ska det vara att utgå från statistik.

Det är nästan alltid män som begår den här typen av brott. Mord på familj och sedan självmord. Inget av substans talar emot detta scenario.

Det blir som att fråga om varför man tror att en misstänkt våldtäktsman är just man och inte kvinna.
Citera
2018-01-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han flyttade från Göteborg runt 2011 och Ekonomihögskolan i Lund har 325 heltidsanställda och runt 3 500 studenter: "en mindre arbetsplats"...

Nu fungerade det med sökningen.
Precis som jag skrev så sa chefen följande:
– Folk är upprivna. Det är en nära vän till oss. Det är en liten arbetsplats och han har varit här sedan 2002.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka3MbX/dode-pappans-chef-det-var-jag-som-slog-larm
Citera
2018-01-12, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Skojar du? Det kan göra ont i början med, trycket från tumörer på muskler, nerver eller vad som kan göra extremt ont.
Även före diagnos...
Det beror naturligtvis på var cancern sitter. Extremt ont gör det dock inte. Det kan knipa till lite, men det är inte stadigvarande smärtor i ett nytt stadium eller i mellanläget. Jag vet inte vad du jobbar med eller om du har haft cancer. Jag har erfarenhet av både strup-, lung- och bröstcancer. Både mig personligen och nära anhörig. Ingen av oss hade smärtstillande eftersom vi inte hade ont. Två avled av sviterna från cancern. Jag blev frisk. Ingen av oss behövde smärtstillande. Så det beror säkert på hur tumören växt. Men att allenarådande säga att "cancerpatienter har smärtstillande hemma" är faktiskt att fabulera.
Citera
2018-01-12, 22:02
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
om du är granne behöver du knappast tjuvtitta men om det var den yngts dotter skulle det vara enklare att förklara än om det vore den äldre. Din kommentar om hur grannar känner igen varandras barn är faktiskt egendomlig.

Alltså, eftersom grannen vet vilka som bor där är det ju inte helt egendomligt att man utgår från att det är en av döttrarna som badar snarare än att man faktiskt konstaterar vilket barn det är. I tillägg då till att det verkar som att den här familjen inte var särskilt väl integrerade i sitt kvarter.

Nu var jag ju dock främst ute efter att belysa hur lite med säkerhet belagda uppgifter vi har i den här tråden. Det skulle ju till och med kunna vara äldsta dottern som tagit livet av sin lillasyster och sig själv varpå föräldrarna avslutat resten själva. Högst osannolikt? Självklart! Men vi har ju inga säkra uppgifter om nåt.
Citera
2018-01-12, 22:03
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamzs
Nya uppgifter från aftonbladet

"Vi blev fundersamma redan där men vi tänkte att de hade åkt bort över nyår. Vi försökte ringa men fick inget svar på någon telefon, säger Margareta Strand Karlsson.

Rektorn säger att läraren uppmanades att fortsätta söka föräldrarna. Man ringde dock inte polisen."

Hon hade alltså kontaktat de redan vid nyår men fått inget svar. Har de alltså legat döda sedan dess?

Om du läser texten precis ovanför det du har citerat:

Citat:
En lärare skulle hållit lektion med en av flickorna på eftermiddagen på tisdagen men när hen ringde på öppnade ingen.

– Vi blev fundersamma redan där men vi tänkte att de hade åkt bort över nyår. Vi försökte ringa men fick inget svar på någon telefon, säger Margareta Strand Karlsson.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg1Py5/larare-ringde-pa-hos-familjen-i-bjarred-fick-inget-svar
Citera
2018-01-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
– Folk är upprivna. Det är en nära vän till oss. Det är en liten arbetsplats och han har varit här sedan 2002.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka3MbX/dode-pappans-chef-det-var-jag-som-slog-larm

Och:
Mannens chef säger att han aldrig känt någon oro för sin medarbetare. Hur situationen har sett ut i familjen är inget han vill uttala sig om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Än värre är OM hon tänkt och detta blev resultatet ...........
Intervju med chefen:
Mannens chef säger att han aldrig känt någon oro för sin medarbetare. Hur situationen har sett ut i familjen är inget han vill uttala sig om.
Det är SÅ man uttrycker sig. Inte som rektorn som gärna vräker ur sig att hon minsann vet hur situationen varit i familjen. Jävla nöt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
De uppgifter som framkommit i tråden tyder på det.
* Arbetskamrater som vittnat om att han verkat må psykiskt dåligt under hösten.
* Rykten på arbetsplatsen att han mördat fru och barn.
* Uppgifter om att frun och barnen hittats skadade liggandes i sängarna och han hängd.
* Dottern visade sig i mellandagarna, till synes fullt frisk.

De två första punkterna kommer från en enskild källa. Tror helt klart på att han mådde psykiskt dåligt. Spekulationer på arbetsplatsen... ja, de kanske hade sett hur knäckt han var.

Punkt tre kommer från en annan enskild källa. Den källan måste i sin tur fått information från en polis eller liknande som faktiskt sett brottsplatsen om det ens är sant. Och på vilket sett pekar det ut pappan? Mammans blåmärken kan ha kommit från att barnen försökte försvara sig. Om pappan slagit ihjäl tre personer så borde det finnas sår/blåmärken på honom eftersom varje människa skulle försöka försvara sig.

Punkt fyra. Då är du alltså inne på MbP... På vilket sätt pekar det ut just pappan och inte mamman?
Citera
2018-01-12, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Om du läser texten precis ovanför det du har citerat:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg1Py5/larare-ringde-pa-hos-familjen-i-bjarred-fick-inget-svar

Okej Einstein, tack för att du löste gåtan för mig.
Citera
2018-01-12, 22:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Jo, arbetsplatsen/avdelningen må vara liten, runt 40 professurer, men det är ingen liten arbetsgivare. Kanske har han signalerat ohälsa och fått någon slags hjälp, eller inte. Han skulle hålla föreläsningar i veckan, men med en ytterligare kollega (det kan vittna om att han behövde stöd).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in